۰ نظر
۱۹۳ بازدید

مسلم مختاری

به همت هیئت فرهنگی مذهبی میثاق با شهدا + تصاویر

جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در بهمئی
کد خبر : 53210
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 14:54

به همت هیئت فرهنگی مذهبی میثاق با شهدا  ، جمعی از دختران و بانوان بهمئی  میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر را جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛  حجت الاسلام صالح ویسی از روحانیون حوزه و دانشگاه و فرهنگی در این مراسم که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی برگزار شد با تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر گفت: سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در تقویم ملی ایران به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر وسیع از جامعه نامگذاری شده است.

حجت الاسلام ویسی با بیان اینکه ، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها در اوّلین روز ماه ذى القعده سال ۱۷۳ هـجری قمری، ۲۵ سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود افزود: ازمیان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسى بن جعفر (ع)، دو فرزند ایشان یعنى حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگی‌های خاص برخوردار بوده اند تا ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.

وی  با بیان اینکه ، حضرت معصومه به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون (س) بود ، رشد و پرورش یافته اند ادامه داد:   حضرت معصومه (س) دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه‌ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است و دختران ما باید ادامه دهنده راه آنحضرت باشند.

امروز مصادف با میلاد خجسته بانوی اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر است.

بانوی گرامی که ۲۵ سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوره دیده به جهان گشود.

فاطمه دختر امام موسی کاظم (ع) به واسطه طهارت روح و کمالات معنوی به معصومه شهرت یافت.

اجرای موسیقی زنده با حضور و صدای اسماعیل ارندان  ،راه اندازی غرفه کتاب و محصولات فرهنگی ، اجرای مسابقه ،مولودی خوانی مداح اهل بیت علی شکیبا زاده ، اهدای هدایا به خادمین خانم و اجرای خانم آشنود از مهمترین بخش های این مراسم بود.

گفتنی است این مراسم به همت هیئت فرهنگی مذهبی میثاق با شهدا برگزار شد.

مسلم مختار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.