۲ نظر
۲۸۰ بازدید

مسلم مختاری

بیان چالش ها، فرصت ها و گزارش عملکرد سه ماهه شهردار شهر لیکک قبل از خطبه های نماز جمعه امروز

 ما در مجموعه شهرداری و شورا تلاش خود را بکار می گیریم که پیوست تمام مصوبات و تصمیمات و اقدامات ، عدالت باشد
کد خبر : 23190
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1400 - 19:38

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا عباس مشیری خوب گفت: شهرداری نهاد عمومی مولد است و امورات روزمره شهروندان با این نهاد گره خورده که همین اثرگذاری لزوم تقویت ارتباط مردم و شهرداری را می رساند.
شهردار شهر لیکک با انتقاد از تاخیر در انجام تشریفات قانونی تحویل اموال و اسناد شورا و شهرداری گفت: متاسفانه سه ماه از شروع بکار شهرداری گذشته و شش ماه از فعالیت شورا، ولی همچنان مجموعه سابق شورا و شهرداری اقدامی انجام ندادند و علی رغم دو مصوبه شورا و چندین پیگیری شفاهی و کتبی شهرداری به متولیان و نهادهای مرتبط مبنی بر اجرای تشریفات قانونی و تحویل اموال و اسناد اقدامی صورت نگرفت که این اقدام خلاف قانون است و ترک فعل محسوب میشود.

از دیگر چالش های ما، صدور غیر قانونی ۳۱ فقره چک بلامحل قبل از شروع بکار مجموعه جدید شهرداری بود که حساب های مالی و امورات اجرایی شهرداری را مختل کرده بود و بعد از مدتی به لطف خدا و تعامل شهروندان موضوع حل شد‌.

مشیری به بدهی های شهرداری هم پرداخت و عنوان کرد هرچند هنوز بعد از چند ماه تاخیر، اسناد و بدهی ها تحویل ما نشد ، اما به نقل از کارشناسان مرتبط حوزه مالی بدهی شهرداری بیش از سی میلیارد تومان است.

شهردار شهر لیکک عنوان کرد شهرداری از آرای کمیسیون ماده ۷۷ مطالباتی نسبت به بعضی ادارات دارد که پرونده این مطالبات از دوره قبل پیگیری شد و ما هم برای اجرای این مطالبات تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا حقوق شهرداری برگردد.

عباس مشیری خوب به حسابرسی از شهرداری افزود : یکی از اولین مصوبات ما حسابرسی از امورات شهرداری بود که بعد از دریافت نتیجه حسابرسی، گزارشی از آن به اطلاع همشهریان عزیز رسانده میشود.

شهردار لیکک ضمن تشکر از مجموعه قبلی شورا و شهرداری نسبت به پروژه ساختمان جدید شهرداری، بیان داشت که ساختمان هنوز تکمیل نشده و این مدت در حال تجهیز و به اتمام رساندن پروژه ساختمان هستیم و در ماه اخیر که منتقل شدیم به ساختمان جدید، گزارش کاملی از این پروژه به مردم فهیم شهرمان ارائه خواهیم کرد.

عباس مشیری افزود ما طی شش ماه گذشته، پنج ماه پرداخت حقوق داشتیم و بیمه کارمندان و کارگران هم به روز است و از خدمات بیمه ای بهره مند هستند.
ایشان در همین موضوع اشاره کرد پرسنل شهرداری با حق عیدی گذشته، هشت ماه از دوره قبل معوقه حقوق دارند که این مسئله در اولویت ماست.

مشیری عنوان کرد:
با منع تخفیفات سلیقه ای و تبعیضات ، توانستیم هم عدالت را نسبت به همشهریان رعایت کنیم، هم درآمد پانصد میلیون تومانی از همین منبع دریافت کنیم.

شهردار شهر لیکک از شروع پروژه زیرسازی خیابان ۳۰ متری، ترمیم کانال های بزرگ شهر، احداث مخازن آب جهت تقویت فضای سبز، جدول کاری خیابان ها و کوچه ها ، درختکاری در تمام بلوارها، پارک ها و گسترش فضای سبز خبرداد.

عباس مشیری عنوان کرد پیشرفت شهر بدون همکاری و تعامل شهروندان امکان پذیر نیست، در همین جهت از مردم عزیز درخواست همکاری نمودند و اشاره کردند که ۴۱۹ اخطاریه به متخلفین ساخت و سازهای غیرقانونی، تعرض به فضای سبز، ریختن نخاله و مصالح در خیابان ها و معابر ارسال کردیم و در صورت تکرار برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد.

شهردار شهر لیکک از راه اندازی کارخانه سنگ شکن خبر داد و گفت: این کارخانه فعال شده است و در حال تولید مصالح می باشد.

عباس مشیری افزود: از اکثر مشکلات شهری اطلاع داریم ، اما از همشهریان خواهشمندیم صبر داشته باشند تا طبق اولویت بندی اقدام کنیم.

شهردار شهر لیکک از حذف هرینه های اضافی و ساماندهی ماشین آلات خبر داد و اعلام کرد شهرداری تقریباً ماهیانه ۹۰ میلیون تومان بابت اجاره دو ماشین کمپرسی پرداخت می کرد که با تعمیر وسایل نقلیه شهرداری با هزینه کمتر از یک ماه اجاره ماشین آلات مذکور و در مدار قرار دادن وسایل سنگین شهرداری، قرارداد این دو کمپرسی لغو شد.

 مشیری از تلاش و رایزنی شهردار و شورای شهر در وزارت خانه ها و نهادهای مختلف خبر داد و عنوان کرد: طی هفته گذشته در مراکز وزارت خانه ها و سازمان ها در تهران با حضور برخی از اعضای محترم شورای شهر مشکلات شهرداری را تشریح کردیم و قول مساعدت گرفتیم که به محض عملی شدن وعده ها، به اطلاع همشهریان خواهیم رساند.

شهردار لیکک افزود : با توجه به شناختی که از شوراهای خیلی از شهرها دارم، شورای شهر لیکک را یکی از بهترین شوراها میدانم و از ویژگی های مهم شورای شهر لیکک، دلسوزی، سلامت، دغدغه، همدلی و دارابودن شخصیت شورا و نمایندگی مردم است و معتقدم بخش زیادی از پیشرفت فعالیت های خود و مجموعه شهرداری نتیجه تعامل و هم افزایی شورا می باشد.

مشیری با کنایه به کسانی که دنبال تخریب شورا و شهرداری هستند عنوان کرد: عده ای که منافع سیاسی و اجتماعی خود را در تضاد با همدلی و پیشرفت مجموعه شهرداری و شورا می دانند قصد دارند با حربه های مختلف تیم منسجم شورا و شهرداری را دچار مشکل کنند، اما بدانند که نه تنها تاثیری ندارند، بلکه عزم مجموعه ما بیشتر میشود و هم قسم شدیم که در مسیر خدمت به مردم عزیز ثابت قدم باشیم و درگیر حواشی نشویم.

عباس مشیری در پایان از همکاری شورای محترم تامین، امام جمعه ارزشمند و فرهیخته شهرستان ، شورای محترم اداری ، شورای محترم شهر و همکاران خود در پیشبرد امورات شهرداری تشکر کرد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داودطلوعی مطلق پایگاه خبری عصرآشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امیری جمعه , 8 بهمن 1400 - 22:25

من که هیچ اقدامی ندیدم

مهسا جمعه , 8 بهمن 1400 - 22:30

تقوی هر چه بود رو خورد و املاک یاسوج و بهبهان خرید، جناب مشیری نمیدونه کجا رو جمع کنه، بنظرم باید تقوی محاکمه بشه تا منابع مالی به شهرداری برگردند.