مسلم مختاری

 تجلیل از فعالان حوزه فرهنگ عمومی به مناسبت ۱۴ آبان روز شورای فرهنگ عمومی درشهرستان بهمئی

در مراسمی به مناسبت 14 آبان روز فرهنگ عمومی از اعضای شورای این نهاد تجلیل و قدردانی شد
کد خبر : 15346
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 8:33

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا؛جانمحمد خوبپور ، با بیان اینکه ، شورای فرهنگ عمومی کشور ، ۱۴ آبان‌ را در تقویم سال ۱۳۸۷ به نام “روز فرهنگ عمومی” نامگذاری کرد گفت : فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزشها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست و فراتر از گروهها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.

مسئول اُمور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اُستان ، با اشاره به اینکه ، فرهنگ عمومی، در کنار فرهنگ رسمی، در همه حوزه‌های زندگی اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد و آموزش و پرورش و غیره حضور دارد گفت : نمی‌توان فرهنگ عمومی را به حوزه مشخصی محدود کرد.

وی از تلاشها و زحمات فرماندار بهمئی ، امام جمعه لیکک ، رسانه ها و اعضای شورای فرهنگ عمومی در زمینه ارتقاء این مقوله از سالهای گذشته تاکنون تقدیر کرد.

امام جمعه شهر لیکک در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ عمومی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی برگزار شد با گرامیداشت این روز مهم و تقدیر از تلاشهای اعضای این شورا در راستای رفع مشکلات و معظلات فرهنگی و پیگیری موضوعات مختلف در این حوزه گفت : تأثیرات فرهنگ عمومی ، تاثیراتی عام و فراگیر است و عموم مردم شهرستان در کیفیت آن نقش دارند و همواره در کنار مسئولان گام های مهم و اساسی برای رفع معظلات و مشکلات در حوزه فرهنگ برداشته شد.

حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه ، فرهنگ عمومی همواره در معرض ارزیابی نسلهای جدید است و در این حوزه مسائل و نیازهای زندگی، اموری متغیر هستند و پاسخگویی به آنها ضرورت دارد افزود : روز فرهنگ عمومی در تقویم ایرانی ۱۴ آبان ماه هر سال است و نامگذاری یک روز خاص برای این مناسبت ، نشان از اهمیت آن و لزوم تعیین اهداف و سیاست‌گذاری‌های کلی و کلان دارد.
وی با اشاره به اینکه ، فرهنگ یک مفهوم گسترده است که شامل رفتار‌های اجتماعی و هنجار‌های موجود در جوامع بشری و همچنین هنرها، قوانین، آداب و رسوم، دانش، اعتقادات، قابلیت‌ها و عادات افراد در این گروه‌ها می‌شود گفت : اگر نگاهی فلسفی‌تر و اندیشه‌ای عمیق‌تر درباره مفهوم فرهنگ و به تبع آن فرهنگ عمومی وجود داشت ، شاید برخی از گره‌های کور این کلاف پیچیده باز شده بود که ما همواره در این شهرستان با همفکری بزرگان و کارشناسان در این زمینه گام برداشته ایم.

فرماندار بهمئی، هم در این مراسم با تقدیر از زحمات و تلاش های تمام اعضای فرهنگ عمومی شهرستان ازجمله امام جمعه شهر لیکک و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گفت : فرهنگ ، مجموعه پیچیده‌ای از باورها، هنرها، قوانین، دانش‌ها، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد به عنوان عضوی از جامعه خویش فرامی‌گیرد ، تعریف می‌شود هر منطقه از هر کشوری می‌تواند فرهنگ متفاوتی با دیگر مناطق آن کشور داشته باشد.

حکمت الله سنایی از اجرای برنامه های مختلف با همکاری همه نهادها و دستگاهها در این زمینه خبر داد.

در پایان این مراسم از اعضای شورای فرهنگی عمومی شهرستان بهمئی با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

مسلم مختاری:خبرنگارونماینده صداوسیما

   

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.