۰ نظر
۲۲۷ بازدید

داود طلوعی مطلق

تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت بهمئی

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از رزمندگان و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس تجلیل شد
کد خبر : 961
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1399 - 9:56
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس، گفت:تجربه جنگ یک نسخه اطمینان بخش به عطا کرد که اگر در سایه ولایت باشیم، از تمامی مسیرهای خطرناک عبور می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل از بهمئی نیوز؛ همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از رزمندگان و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی، اعضای شورای اداری و اقشار مختلف بسیج تجلیل شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی در این همایش ابتدا با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس خطاب به پیشکسوتان جبهه و جنگ گفت:شما همرزم شهیدان هستید، امروز جوانان این مرزوبوم به رشادت ها و از جان گذشتگی شما افتخار می کنند، شما سرمایه های اجتماعی کشور هستید و این برنامه را در راستای تکریم از شما و اینکه بدانید در همه حال به یاد شما هستیم،اجرا می کنیم.

سرهنگ پاسدار باقر پسنده تصریح کرد:در ۳۱شهریور ۵۹ صدام ملعون از سه محور جنگ تحمیلی را آغاز کرد، دشمن حمله می کرد و ما دفاع دفاع می کردیم،معنویت شما، دعای توسل، نماز شب و زیارت عاشورا شما در جنگ مثال زدی بود،استقامت شما مجاهدان در راه خدا مثال زدنی بود ،هنوز هم کارشناسان نظامی به این همه استقامت حیرت می کنند.
وی با بیان اینکه به طرق مختلف جنگ ۸ سال دفاع مقدس در تاریخ انقلاب و  اسلام ماندگار شد،افزود:با تربیت نسل جدید،جوانانی که روی خط مین می خوابیدند تا به دشمن گرا ندهند و امروز در عرصه نظامی فرماندهان جنگ با تجارب ارزنده خود در صنعت دفاعی اقتدار ما را بالا بردند.
پسنده ادامه داد:استعدادهای نهفته ما در جنگ شکوفا شد،امام راحل(ره) به جوانان ما میدان داد تا استعدادهای بالقوه تبدیل به بالفعل شد؛جوانان ما غیر ممکن ها را به عقیده کارشناسان نظامی ممکن ساختند،پل بعثت را بر اروند خروشان و وحشی که ۴بار جزر و مد روزانه دارد احداث کردیم و فاو را تصرف و عرضه را  بر صدام تنگ کردیم و ۱۴ کیلومتر پل شناور در منطقه هور احداث کردیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی خاطرنشان کرد:ما در جنگ به خوبی اصل سوم قانون اساس یعنی قدرت بازدارندگی را به صورت عملی اجرا کردیم ؛ما در شرایط نداری و تحریم که حتی سیم خاردار هم تحریم بودیم مقابل دنیای استکبار ایستادیم.
پسنده گفت:تجربه جنگ یک نسخه اطمینان بخش به عطا کرد که اگر در سایه ولایت باشیم، از تمامی مسیرهای خطرناک عبور می کنیم.
وی ادامه داد:امروز هم در همه صحنه ها  با دشمن دست و پنجه نرم می کنیم و سر و کله می زنیم، باید در گام دوم که مورد مطالبه مقام معظم رهبری است برای عبور از مسیرهایی پر پیچ و خطرناک با اتکا و اعتماد به جوانان گام های موثری برداریم.
فرماندار بهمئی در ادامه این همایش با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس،گفت:نگاه ما به جنگ متفاوت بود و امروز حفظ روحیه مقاومت و ایثار بزرگترین خدمت به شهداست .
حکمت اله سنایی تصریح کرد:شهرستان بهمئی در راستای تکریم جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار حرف برای گفتن دارد، یادواره شهدای ایل بهمئی که از آن بعنوان بزرگترین یادواره شهدای جنوب کشور می شود،نمونه بارزی از این تکریم است.
در پایان این مراسم به همت معاونت فرهنگی و حفظ آثار ناحیه مقاومت بسیج بهمئی از رزمندگان و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس شهرستان  تجلیل شد.
تصاویر تکمیلی خبر:
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.