۰ نظر
۱۸۷ بازدید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در جشن مردمی فرهنگ و هنر شهرستان لنده :

تحقق شعار سال با ترسیم و تدوین برنامه های فرهنگی و بومی در استان/تلاش برای نشاط و امید آفرینی در جامعه

برای تحقق شعار سال حوزه فرهنگ با ترسیم و تدوین پیوست فرهنگی در راستای تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین پیشگام خواهد بود
کد خبر : 29175
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردین 1401 - 7:50

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: برای تحقق شعار سال حوزه فرهنگ با ترسیم و تدوین پیوست فرهنگی در راستای تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین پیشگام خواهد بود.
جشن بزرگ مردمی فرهنگ و هنر شهرستان لنده عصر امروز و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونین، فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه لنده، علی تاجمیری از خوانندگان مطرح کشوری و هنرمندان و اقشار مختلف مردم این شهرستان در پارک شهید فهمیده(روبروی کمیته امدادامام خمینی(ره) این شهر برگزارشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جشن باتبریک سال نو گفت: جشن‌های مردمی فرهنگ و هنر با شعار نشاط، امید، معنویت و سلامت اجتماعی در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

امین درخشان در ادامه گفت: برای تحقق شعار سال حوزه فرهنگ با ترسیم و تدوین پیوست فرهنگی در راستای تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین پیشگام خواهد بود.

وی افزود: اصلی‌ترین اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مردمی کردن فرهنگ با استفاده از ظرفیت ها و توانایی هنرمندان به صورت بومی است.

درخشان تاکید کرد: آنچه امروز نیاز مردم در حوزه فرهنگ و هنر است این است که فرهنگ باید به دل جامعه برود تا مردم بهره ببرند و توان و خلاقیت هنر و هنرمندان در جامعه دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حدود ۲ سال است به دلیل شرایط کرونایی مردم از حضور در برنامه‌های جمعی فرهنگی و هنری محروم بوده‌اند و جامعه به نوعی دچار آسیب روحی ناشی از کرونا شده است که بدون تردید نشاط اجتماعی ضرورت امروز حوزه فرهنگ است.

درخشان با اشاره به اهداف عالی برنامه های فرهنگی گفت:برنامه‌های ترکیبی فرهنگی و هنری با محوریت نشاط، امید، معنویت و سلامت اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی اجرا خواهند شد.

در ادامه نیز فرماندار شهرستان لنده گفت: آواها و نواهای بختیاری سرشار از حماسه و افتخار آفرینی برای قوم لر هستند و باید این مهم در ترویج معارف فرهنگی و سلحشوری و عزت آفرینی به درستی صورت گیرد.

جلال دانش گفت: همه فعالیت های ما باید در راستای نشاط و امید آفرینی در جامعه باشد و این رسالت مهم امروز برعهده فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در ادامه گفت:باید همه ما به دنبال ایرانی قوی باشیم که توجه به فرهنگ می تواند مهمترین عامل برای پیشرفت و عمران باشد.

فرماندار شهرستان لنده گفت:در حوزه برق تصمیمات بزرگی صورت گرفت و امیدواریم در بحث توسعه شهرستان با راه اندازی ایستگاه برق دپ کوه با اعتبار ۱۴۰میلیارد تومانی تا پایان سال ۱۴۰۲شاهد اتمام و به بهره برداری رسیدن این پروژه باشیم.

وی گفت: جانمایی فرهنگسرای شهرستان لنده در یک مکان نامناسب جانمایی شده بود که با تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل منابع طبیعی و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لنده دنبال مکان مناسب هستیم.

در ادامه نیز شاعران و گروه هنری طنز و علی تاجمیری خواننده محبوب بختیاری به اجرای برنامه های شاد و متنوع پرداختند.

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.