داود طلوعی مطلق

تداوم یک رویه ی غلط/ وقتی همه می خواهند کمک جمع آوری کنند/ تداخل وظایف به ضرر زلزله زدگان است

زلزله سی سخت در کنار تمام صحنه هایی که حاکی از حس انسان دوستانه بوده اما رواج یک رویه غلط به نظر می رسد روند امداد رسانی را کند تر می کند.
کد خبر : 5334
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 12:45

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ،به نقل از ریواس جنوب،در چند سال اخیر و مشخصا چند ماه اخیر و با گسترش فضای مجازی معمولا بعد از هر اتفاقی که در سطح کشور رخ می دهد افراد زیادی خود را به عنوان متولی برای جمع کردن کمک های مردمی معرفی می کنند.

اگر در گذشته نهادهای مختلفی مانند کمیته امداد، هلال احمر و یا خیران همیشه یک منبع معتبر برای دریافت کمک های عمومی هنگام بروز حوادث زیان آور برای مردم بودند اما این روزها با هر اتفاق ولو کوچکی و در حد و اندازه ی تهیه یک ویلچر برای یک معلول ، افراد زیادی با دادن شماره کارت از مردم می خواهند که برای جمع آوری کمک ها پول و یا هدایای غیر نقدی خود را به آنان تحویل دهند.

نفس این کار ابتدا به ساکن ایراد ندارد و هر کس در هر جایگاهی که می تواند باید به مردم و به خصوص در هنگام بلایا کمک کند اما این رفتار نباید به سمتی پیش برود که تداخل وظایف اتفاق بیفتد و موجب شود تا حتی کسیکه خود مسئول اصلی است در کار خود دچار بی انگیزگی شود.

دادن شماره کارت با تبلیغات فراوان از سوی اشخاصی که شاید در دورافتاده ترین روستا نیز باشند جز لوث شدن موضوع و رواج حس بی اعتمادی حتی نسبت به افرادی که با نیت خالص و البته با قدرت بیشتری و روابط عمومی بالا به وجود می آورد چه کمکی به حل مشکل می تواند بکند؟

باید اجازه داده شود هر کاری از مسیر قانونی خود عبور کند تا هر حادثه ای هم در کمیت و هم در کیفیت در سطح کارشناسی خودش مدیریت شود.

فراگیر شدن این موضوع علاوه بر تکراری شدن مساله، در پاره ای از مواقع چیزی جز خودنمایی نیست، دقیقا چیزی شبیه خودنمایی ها اخیر از خودکشی ها.

در بحران خودکشی ها هم اظهار نظرهای افراد غیر مرتبط که خود را کاسه داغ تر از آش می دانند اگر به تشدید شدن بحران نیفزاید یقینا به حل آن کمک نخواهد کرد؛ افراد که خود را فعال سیاسی می دانند از آن گوشه استان بیانیه می دهند که روحشان آزرده شد و یا آندسته از مدیران که چون خود مسئول مستقیم نیستند مکرر به اظهار نظر و مصاحبه با رسانه ها می پردازند جزء برای مطرح کردن خود چه جیزی می تواند به دنبال داشته باشد؟

نتیجتا؛ هیچ کس نیست که از یک خودکشی خوشحال شود و یا هیچ کس نیست که از وقوع یک حادثه برای دیگران آزرده و ناراحت نشود اما باید فضا به سمتی پیش برود که هر کاری از راه و مجرای خودش پیگیری شود تا حصول نتیجه زودتر اتفاق بیفتند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.