۰ نظر
۱۸۵ بازدید

داودطلوعی مطلق

گزارش عملکرد یک ساله مدیر کل نوسازی٫ توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد مهمترین فعالیتهای سال ۱۴۰۱ این اداره کل در بخشهای مختلف را تشریح کرد.
کد خبر : 46106
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 13:24

تشریح عملکرد یک ساله مدیر کل نوسازی٫ توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،سید رضا حسینی نیک در گفت و گو با خبرنگاران از یاسوج اظهار داشت: ۱۲۴ قرارداد در سال ۱۴۰۱ با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد تومان در زمینه احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، احداث و تعمیر سرویس های بهداشتی، استانداردسازی سیستمهای گرمایشی، تعمیر و راه اندازی سیستم گرمایشی مدارس، آسفالت محوطه مدارس و فضاهای آموزشی، ایزوگام و عایق های رطوبتی پشت بام مدارس، احداث زمین های چمن مصنوعی درون مدرسه ای، خرید تجهیزات کلاسی، آموزشی، اداری، هنرستانی و کمک آموزشی منعقد شد.
وی افزود: در این سال اداره کل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد توانست ۹۲ فضای آموزشی شامل مدرسه یک تا ۱۴ کلاسه را تکمیل، تجهیز و تحویل آموزش و پرورش استان دهد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ۶ ماهه دوم امسال برای ساخت ۳۳ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه ای قرارداد منعقد شده و تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان شد.
حسینی نیک عنوان کرد: افزون بر ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، گرمایشی و سرمایشی در سال ۱۴۰۱ خریداری و علاوه بر تجهیز مدارس نوساز تحویل آموزش و پرورش استان شد.
وی ابراز داشت: ۲ سیاست مهم دولت سیزدهم شامل بی نیاز کردن مدارس در زمینه سرویسهای بهداشتی و جمع آوری مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر دانش آموز در قالب طرح شهید پناهی است که با مشارکت بنیاد برکت اجرا شد و کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان استان پایلوت بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی ۳۸۵ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۳۰ مدرسه فاقد و یا دارای سرویس بهداشتی مشکل دار این استان آغاز شده که همگی آنها تا قبل از مهرماه ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان می شود.
حسینی نیک با اشاره به اینکه هر ۲ سیاست دولت سیزدهم با جدیت در کهگیلویه و بویراحمد پیگیری شد، اظهار داشت: در فاز نخست این طرح عملیات اجرایی سرویس بهداشتی در ۳۶ مدرسه در نقاط محروم استان آغاز شد و همگی آنها نیز در مهرماه ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.
وی افزود: در فاز دوم این طرح نیز کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان پایلوت بود و بر اساس آن نباید تا مهرماه ۱۴۰۲ هیچ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر دانش آموز در استان وجود داشته باشد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر همین اساس ۳۷ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر دانش آموز در این استان شناسایی شده و با حمایت دولت، کمک بنیاد برکت و مشارکت خیران تا مهرماه ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان می شود.
حسینی نیک عنوان کرد: در قالب طرح محرومیت زدایی عملیات اجرایی ۳۳ طرح با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد که ۱۷ مورد آنها تکمیل و تحویل آموزش و پرورش این استان شده است.
وی ابراز داشت: ۱۶ طرح نیز باقی مانده که پس از تخصیص اعتبار مورد نیاز پیش بینی می شود بالای ۹۰ درصد آنها تا مهرماه ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ظرفیت خیران برای احداث مدارس و یاری رساندن آنها به اداره کل نوسازی مدارس این استان در ۶ ماهه دوم امسال ۲۵ مدرسه تمام خیری با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان در استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد.
حسینی نیک اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ افزون بر ۱۰۰ هزار مترمربع ایزوگام و ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
وی افزود: پیش بینی می شود که مهرماه ۱۴۰۲ مدارس دارای وضعیت بحرانی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایزوگام وجود نخواهد داشت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال ۳۰۰ دستگاه کولر دوزمانه دوتکه برای مدارس این استان خریداری و تحویل آموزش و پرورش استان شد.
حسینی نیک عنوان کرد: با توجه به پربارش بودن و سرمای شدید هوا در سال ۱۴۰۱ موتورخانه ۷۰۰ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد در ماههای آذر، دی و بهمن امسال مورد بازدید قرار گرفت و مشکل سیستم گرمایشی همگی آنها با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد تومان برطرف شد.
وی ابراز داشت: بالای ۹۰ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردارند و برای استانداردسازی سیستم گرمایشی سایر مدارس این استان نیز برنامه ها و اقدامهایی در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده که بی سابقه بوده و نتیجه آن نیز تحویل ۱۲۵ طرح آموزشی و ورزشی به آموزش و پرورش استان است.
حسینی نیک اظهار داشت: امید است که ۵۰ فضای آموزشی تا مهرماه ۱۴۰۲ به فضاهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزوده شود.
وی افزود: وقوع زمین لرزه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی سخت موجب شد که ۱۰۷ مدرسه در کانون زلزله قرار گیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از بازدید میدانی تیمهای عیب یاب و تیم تخصصی سازه ای ۴۵ مدرسه شامل خسارتهای جزئی درجه یک تا درجه چهار شدند.
حسینی نیک عنوان کرد: درجه یک و دو شامل تعمیرات جزئی، درجه سه شامل مقاوم سازی و درجه چهار نیز شامل تخریب و بازسازی است.
وی ابراز داشت: از این ۴۵ مدرسه ۳۳ مورد شامل تعمیرات جزئی بود که همگی آنها از سوی کهگیلویه و بویراحمد و با مشارکت خیران انجام و مهرماه ۱۴۰۰ نیز تحویل آموزش و پرورش استان شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ مدرسه نیز شامل مقاوم سازی، تخریب و بازسازی بود که با مشارکت استانهای معین آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان و همچنین کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از سال ۱۴۰۲ تحویل دانش آموزان این استان می شود.

حسینی نیک اظهار داشت: اولویتهای مهم کاری اداره کل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد شامل تقویت مدارس هنرستانی، تقویت خوابگاههای دانش آموزی و تکمیل و تقویت طرحهای روستایی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مراکز شهرستانها، مناطق دارای کمبود مدرسه و حاشیه شهرهای استان است و در یک سال گذشته نیز موفقیتهایی در این زمینه ها کسب شد.
وی افزود: بیش از ۷۰ درصد ۹۲ طرحی که عملیات اجرایی آنها از سال ۱۴۰۱ در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد در همین سال نیز تکمیل و به بهره برداری رسید که رکورد خوبی است و در سال ۱۴۰۲ این رویکرد پیگیری می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اطلاع از نیازمندیهای مدارس استان نشستهایی با مدیران اداره های آموزش و پرورش مناظق استان برگزار شده و پس از تأمین تجهیزات مورد نیاز قرار است این نیازمندیها در مهرماه ۱۴۰۲ برطرف شود.
حسینی نیک عنوان کرد: انتظار می رود که مردم کهگیلویه و بویراحمد و خیران در حد توان حتی با اهدای یک آجر برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی به اداره کل نوسازی مدارس این استان کمک کنند.
وی ابراز داشت: اصل و فلسفه بحث مولدسازی با آنچه که از سوی برخی اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد و یا در شبکه های مجازی انتشار یافته متفاوت بوده و به معنای فروش املاک مازاد غیر قابل استفاده حال و آینده وزارت آموزش و پرورش برای تزریق به طرحهای عمرانی نیمه ساز خیری است و در آن اولویت با طرحهای خیرساز خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان اداره کل نوسازی مدارس این استان در حال پیگیری بحث مولدسازی بوده و چنانچه در روستاها یا قسمتی از شهرهای استان قطعه زمینی وجود دارد که به دلیل عبور بلوار و خیابان به اندازه ای تقسیم شده که قابلیت ساخت مدرسه در آن نیست مراحل قانونی آن در قالب بحث مولدسازی طی شده و به فروش می رسد.
حسینی نیک اظهار داشت: درآمد حاصل از فروش چنین زمینهایی برای ساخت مدارس مشارکتی با همکاری خیران در کهگیلویه و بویراحمد هزینه می شود.
وی افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی و با کمک اداره کل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد و وزارت آموزش و پرورش ۳۲ زمین چمن مصنوعی در سال ۱۴۰۱ در مدارس این استان ساخته و تحویل داده شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴۲ زمین چمن مصنوعی به همت اداره کل نوسازی مدارس این استان در حال ساخت در مدارس استان بوده که ۳۷ مورد از آنها تاکنون اجرا شده است.
حسینی نیک عنوان کرد: از این تعداد تاکنون ۳۳ مورد ساخته و تحویل شده و چهار مورد نیز تا مهرماه ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل داده می شود.
وی ابراز داشت: ۱۲ استخر و سالن ورزشی نیمه کاره در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای تکمیل و افتتاح آنها به اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان نیاز است و در صورت کمک دولت و مسئولان اجرایی استان چهار مورد از این سالنهای ورزشی تا مهرماه ۱۴۰۲ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

نماینده صداوسیما:مسلم مختاری

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.