۰ نظر
۱۵۷ بازدید

مسلم مختاری

جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر در بهمئی

نماز عید سعید فطر با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان بهمئی شهر لیکک و در فضای باز برگزار می‌شود.
کد خبر : 7219
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 1:16


 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ‘ بنا به تصمیم اعضای ستاد در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بر برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روز عید سعید فطر تٲکید شد .

در این جلسه مصوب گردید: مردم روزه دار ، مومن و ولایی بهمئی برای شرکت در نماز عید سعید فطر حتما ماسک و وسایل شخصی مورد نیاز همچون زیرانداز ، سجاده، مهر، تسبیح و … را به همراه داشته باشند و علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حفظ سلامت خود و دیگران سهیم باشند و همه نمازگزاران از استفاده از لوازم شخصی سایر افراد خودداری کنند، ضمن اینکه استفاده از ماسک و همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده الزامی است.
در این جلسه مقرر گردید: توزیع بسته های غذایی وخوراکی، مایعات، لقمه وحتی ایستگاه صلواتی در مکان برگزاری و محیط پیرامونی مطلقٲ ممنوع می باشد.

برپایی چادر و ایستگاه سلامت توسط شبکه بهداشت ودرمان وجمعیت هلال احمر شهرستان ضروری هست که ادارات متولی حتمٲ همکاری داشته باشند.

مکان برگزاری نمازعیدفطردر خیابان منتهی به پارک شهر واقع در محل گلزار مطهر شهدای گمنام شهر و در فضایی کاملا باز با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در این جلسه، با اشاره به اینکه ، به شکرانه یک ماه بندگی و مهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان، و تشکر از همه هیئت ها و نهادهایی که در برگزاری محافل جز خوانی قران، ولیالی قدر تلاش کردند وفعالیت داشتند تشکر می کنیم ونشان دادند که مراسمات با رعایت همه جوانب و شرایط می شود برگزار کرد که الحمد الله این امر به خوبی صورت پذیرفت و روند پیشرفت کرونا باتوجه به همین رعایت ها وهمکاری مردم کاهش یافت و باعث تغییر رنگ بندی شد.
وی گفت: بنا به تصمیم ستاد برگزاری نماز عید سعید :نماز عید سعید فطر با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مکان مشخص یرگزار خواهد شد.

حجت الاسلام افروغی افزود : پیش از این، ستاد‌ نمازجمعه در برپایی نماز‌های جمعه به خوبی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند. که ان شاءالله در این خصوص باز هم اقدام خواهند کرد.

وی بر ضرورت جمع آوری زکات به شکل هدفمند در بهمئی و نماز فطر تاکید کرد و با بیان اینکه ، باید جمع آوری زکات به صورت هدفمند با توجه به جایگاه آن در آموزه های دینی و به عنوان زمینه توزیع ثروت در جامعه در نظر گرفته شود گفت : ترویج فرهنگ پرداخت زکات بهترین راه برای دستگیری از محرومان است. و کمیته امداد حضرت امام راحل، بهزیستی و آبشار خیریه عاطفه ها در مکان برگزاری نماز آماده دریافت زکات فطریه همشهریان هستند و روحانیت و طلاب آماده مشاوره مذهبی وپاسخ به سوالات شرعی هستند.

گفتنی است ، به منظور حفظ سلامت مردم ، افراد سالمندبا بیماری‌های زمینه‌ای و علائم بیماری باید از حضور در نماز عید فطر پرهیز کنند.

تاریخ دقیق اقامه نماز عید سعید فطر از رسانه ها بخصوص رسانه ملی اعلام خواهد شد که به تبع آن در شهرستان بهمئی صبح روز عید و در رٲس ساعت: ۷:۳۰ برگزار می شود.

میزان زکات مشخص و از طریق نماینده ولی فقیه در استان اعلام شد و ان شاءالله باز هم در خطبه های نماز عید اطلاع رسانی و توضیح داده خواهد شد

مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.