جشنواره موسیقی فجر در کهگیلویه و بویراحمد/ شور و نشاط جشنواره موسیقی کهگیلویه و بویراحمد پس از ۶ سال وقفه

پس از ۶ سال وقفه، جشنواره‌های هنرهای تجسمی و موسیقی فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر : 68647
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 12:23

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،پس از ۶ سال وقفه، جشنواره‌های هنرهای تجسمی و موسیقی فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برخلاف سال‌های گذشته، جشنواره در تمام شهرستان‌های استان به طور همزمان برگزار خواهد شد.

یاسوج، دهدشت و گچساران، میزبانان جشنواره

معاون هنری_سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: «جشنواره در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران برگزار می‌شود و گروه‌های موسیقی قشقایی، محلی، بندری و موسیقی اصیل ایرانی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.»

حضور ۷ گروه از ۴ استان

صادق خاک‌نژاد افزود: «در این جشنواره، ۷ گروه موسیقی از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و تهران حضور دارند و به مدت ۴ روز به اجرای برنامه می‌پردازند.»

علت وقفه ۶ ساله

وی در خصوص علت وقفه ۶ ساله در برگزاری این جشنواره‌ها، توضیح داد: «شرایط اقتصادی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدم همکاری برخی از گروه‌های موسیقی و همچنین شیوع بیماری کرونا، از جمله دلایل این وقفه بودند.

علاوه بر این، برنامه‌ریزی صحیح برای گردآوری گروه‌ها همزمان با تهران نیز صورت نمی‌گرفت.»

جشنواره‌ای برای شور و نشاط

معاون هنری وسینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها، گفت: «هدف از برگزاری این جشنواره‌ها، ایجاد شور و نشاط در جامعه و همچنین ترویج فرهنگ و هنر است و امیدواریم که این اتفاق، زمینه‌ساز رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های هنری در استان باشد.»

عبدالصادق خاک نژادتصریح کرد:آغاز جشنواره جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تاریخ ۲۶ بهمن ماه در نگارخانه باران شهر یاسوج آغاز به کار کرد و تا ۲۹ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد:جشنواره موسیقی فجر نیز از ۲۶ بهمن ماه آغاز شده و تا۱اسفند در یاسوج، دهدشت و گچساران به کار خود ادامه خواهد داد. انتظار برای یک رویداد فرهنگی و هنری به نظر می‌رسد که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از ۶ سال وقفه، منتظر یک رویداد فرهنگی و هنری هستند.

وی درپایان گفت:برگزاری جشنواره‌های فجر در این استان، فرصتی برای هنرمندان محلی است تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و همچنین مردم استان نیز می‌توانند از جدیدترین آثار هنری در حوزه‌های تجسمی و موسیقی لذت ببرند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.