۰ نظر
۲۴۷ بازدید

امام جمعه شهر لیکک در جمع مردم گچ بلند

جشن میلاد حضرت زهرا (س) ، روز مادر و فرزند برومندش حضرت امام خمینی (ره) در منطقه گچ بلند + تصاویر

در این مراسم که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی ، مردم گچ بلند و روحانی مستقر در گچ بلند برگزار شد از دختران فاطمی تقدیر شد
کد خبر : 22833
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 22:19

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ امام جمعه شهر لیکک در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر و میلاد حضرت امام خمینی (ره) که در مسجد منطقه گچ بلند بهمئی برگزار شد گفت : بانوی مکرم اسلام، حضرت زهرا (س) در دین ما جایگاه رفیع و ستودنی دارد و این حضرت الگوی بهترین زنان جهان هستند.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه، حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه‌ای بارزی از بهترین مادر و در زمینه زن و همسرداری ، بهترین بانو بودند از زحمات بانوان و زنان فعال، نمونه و بویژه مادران شهدا قدردانی کرد افزود: باید با برنامه ریزی دقیق و بکارگیری تمام توان، زمینه کارآمدی بانوان شهرستان در زمینه های مختلف را فراهم کرد.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه، زندگی و سیره حضرت زهرا (س) به قدری آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده‌ای در جهان او را تحسین کرده و الگوی خود قرار می‌دهد ادامه داد: این روز برای یادآوری و پاسداشت زحمات مادران و زنان سرزمین‌مان نامگذاری شده تا از زحمات آنها یادی کنیم.

امام جمعه شهر لیکک ، با تبریک ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت با سعادت بزرگ بانوی جهان اسلام، دخت نبوت، همسر ولایت، مادر امامت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت امام خمینی (ره) گفت: این روز مهم زاد روز بانوی نمونه‌ اسلام ، فاطمه زهرا (س) ، روز مادر نام گرفته است ، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است و به او لقب «اُم ابیها» داده است، یعنی زنی که برای پدرش هم‌چون مادر بود.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) تولدش از دامن خدیجه کبری، همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) و در کانون نخستین خانواده‌ی اسلامی با آیات آسمانی همراه شد و شب میلادش را عرشیان به بانگ تکبیر و تسبیح جشن گرفتند و خداوند لقب «کوثر» به او عطا کرد چون سرچشمه‌ی تمام خوبی‌های جهان است.

وی با اشاره به اینکه، تولد این بانوی گران‌قدر به ابتکار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) «روز زن و روز مادر» نام گرفت گفت: اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد، چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) ، زنی که افتخار خاندان وحی است و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد.

امام جمعه شهر لیکک ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد.

امام جمعه شهر لیکک، مادر را زیباترین موجود عالَم هستی بیان کرد و گفت: رسیدن به آخرین مرحله کمال انسانی با جلب رضای مادر تامین می‌شود.

امام جمعه شهر لیکک از تلاش برگزار کنندگان این مراسم و ترویج برنامه های دینی و مذهبی قدردانی کرد.

امیر مسلمی نیا، در این مراسم که به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بهمئی و با همکاری کانون فرهنگی و هنری فاطمه معصومه (س ) و پایگاه مقاومت مسجد امام حسین (ع) و حجت الاسلام جلیل پور روحانی مستقر در گچ بلندبرگزار شد ، ضمن تبریک میلاد بی بی دو عالم و حضرت امام خمینی (ره) گفت :ما باید عمل به منویات این دو را در زندگی خود ساری وجاری نماییم تا بتوانیم خود را شیعه واقعی و پیرو راه ورسم ودین آن دو بدانیم.

در این مراسم جشن، ویژه برنامه های مختلف فرهنگی با حضور مداح اهل بیت برگزار شد.

همچنین در این مراسم به اسامی زهرا و فاطمه هدایایی اهداء شد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داودطلوعی مطلق پایگاه خبری عصرآشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.