مسلم مختاری

جشن میلاد پیامبر نور و رحمت ، ولادت امام جعفر صادق (ع) و روز اخلاق و مهر ورزی در شهرستان بهمئی

جشن هفته وحدت و میلاد رسول مهربانی ها ، ولادت با سعادت امام جعفر صادق (ع) و روز اخلاق و مهرورزی، با حضور جمعی از مردم بهمئی برگزار شد
کد خبر : 13902
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 - 21:34

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ، مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به اینکه، ۱۷ ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم (ص) آخرین پیامبر اخلاق ، ولادت با سعادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و روز اخلاق و مهر ورزی است گفت : پس از گذشت قرن ها، انتظارعالم خلقت به سر رسید و بزرگ ترین هدایتگر انسان ها پا به عرصه وجود گذاشت و باران «رحمه للعالمین» باریدن گرفت، چشمه مهربانی و هدایت فوران نمود و نور محمدى عالم ملک و ملکوت را منور کرد.

حجت الاسلام افتخاری با تقدیر از حضور گسترده مردم شهرستان بهمئی در این مراسم با بیان اینکه، میلاد رسول اکرم در عام الفیل معادل سال ۵۷۰ میلادى بیان شده و روز ولادت ایشان ۱۷ ربیع الاول بوده است افزود : حضرت امام على (ع) در خطبه اى، ولادت پیامبر(ص) را این گونه توصیف مى کنند: «کریما میلاده» پیامبرى که براى کرامت بخشیدن به انسانها مبعوث شده و نهایت بعثت او انحصار در تکمیل مکارم اخلاقى دارد، میلاد او نیز همواره با کرامت و بزرگ منشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه، مردم استان همواره راه انبیا الهی را ادامه دادند و برنامه انبیاء تکریم انسانهاست و چون دین اسلام تمام کننده ادیان است و پیامبر(ص) براى تکمیل کرامت ها پا به عرصه وجود نهاده، پس در عالم وجود، میلادى کریم تر از این میلاد رخ نداده است گفت : باید به یاد آورد که با میلاد پیامبر (ص) حوادث شگرف و تحولات عجیبى در زمین و آسمان پدید آمد.

مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، همزمان با ولادت حضرت رسول(ص)حوادثى نیز در زمین رخ داد که مهمترین آن ها عبارتند از:به لرزه در آمدن ایوان کسرى و فرو ریختن چهارده کنگره آن،خاموش شدن آتشکده فارس،خشک شدن دریاچه ساوه،سرنگون شدن بتها و اتفاقات دیگرى که در کتب تاریخ اسلام به تفصیل بیان شده است ادامه داد : پس از میلاد پیامبر اکرم(ص)، «عبدالمطلب‏» پدر بزرگش براى عرض سپاسگزارى به درگاه الهى گوسفندى کشت و گروهى را دعوت نمود و در آن جشن با شکوه که از عموم قریش‏ دعوت شده بودند، نام فرزند خود را «محمد» گذاشت.

حجت الاسلام افتخاری با تاکید بر اینکه، میلاد پیامبر یا عید مولود، سالروز ولادت پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله است و یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است گفت: بیشتر مسلمانان و دولت‌های اسلامی این روز را جشن می‌گیرند، و به خاطر تولد او به شادمانی می‌پردازند، خیابان‌ها را آذین می‌بندند، و صدقات و خیرات می‌ دهند و در مساجد نیز مجالسی برگزار می‌کنند، و اشعاری به نام مولودی در مدح پیامبر اسلام می‌خوانند، و سیره او را بیان می‌ کنند و با شیرینی‌جات از مردم پذیرایی می کنند.

گفتنی است، هم‌زمان با شب میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) این مراسم جشن ، میزبان عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

به همین مناسبت امشب شهرستان بهمئی غرق در شادی و سرور بود و حاضران در این مراسم، از راه های دور و نزدیک خود را به این جشن رسانده اند تا این دو میلاد فرخنده را تبریک عرض کنند.

شعرخوانی، بیان معارف قرآنی، قرائت زیارت امین الله و ذکر توسل، همخوانی و سخنرانی از برنامه‌های محوری این مراسم است.

سخنران و مجریان برنامه، در این مراسم به تبیین موضوع «پیامبر(ص) جلوه رحمت للعالمین» پرداختند و مولودی خوانی نیز توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع) اجرا شد.

همچنین قرائت زیارت امین الله و حضرت رسول(ص) از بعید، دکلمه خوانی و شعر خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و درپایان به ۲۲نفر ازافرادی که درمسابقه فرهنگی میلادرسول اکرم (ص)وامام صادق(ع)شرکت کرده اند به قیدقرعه جوایزی اهداء شد .

این برنامه به همت هیئت میثاق باشهداء شهرستان بهمئی برگزارشد.

مسلم مختاری:خبرنگارونمایند صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.