مسلم مختاری

جلسه شورای اداری شهرستان بهمئی با بررسی آخرین وضعیت شهرستان در حوزه های مختلف و تذکرات مهم به مدیران و ادارات

جمع بندی مشکلات و مطالبات شهرستان جهت ارائه در کارگروه توسعه استان ،دسته بندی نیازمندی های بهمئی برای کارگروه توسعه شهرستان جهت ارائه به ریاست محترم جمهور و هیئت دولت،بررسی طرح ها مهم عمرانی در ادارات مختلف ، استفاده نکردن از اموال دولتی جهت کارهای شخصی، عدم همراهی و دخالت مدیران در اُمور کاندیداهای نمایندگی مجلس، تکریم ارباب رجوع ، رعایت انصاف و اخلاق در خدمت به مردم ، برخورد قاطع دستگاه قضا با هنجارشکنان در فضاي مجازي، اخلاق مداري و خودداري از تخريب چهره هاي انتخاباتي
کد خبر : 64863
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 18:14

برگزاری جلسه شورای اداری بهمئی با موضوعات زیر:

جمع بندی مشکلات و مطالبات شهرستان جهت ارائه در کارگروه توسعه استان ،دسته بندی نیازمندی های بهمئی برای کارگروه توسعه شهرستان جهت ارائه به ریاست محترم جمهور و هیئت دولت،بررسی طرح ها مهم عمرانی در ادارات مختلف ، استفاده نکردن از اموال دولتی جهت کارهای شخصی، عدم همراهی و دخالت مدیران در اُمور کاندیداهای نمایندگی مجلس، تکریم ارباب رجوع ، رعایت انصاف و اخلاق در خدمت به مردم ، برخورد قاطع دستگاه قضا با هنجارشکنان در فضای مجازی، اخلاق مداری و خودداری از تخریب چهره های انتخاباتی

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ جلسه شورای اداری شهرستان بهمئی با موضوعات مختلف در زمینه ؛ جمع بندی مشکلات و مطالبات شهرستان جهت ارائه در کارگروه توسعه استان ، دسته بندی نیازمندی های بهمئی برای کارگروه توسعه شهرستان جهت ارائه به ریاست محترم جمهور و هیئت دولت، بررسی طرح ها مهم عمرانی در ادارات مختلف ، استفاده نکردن از اموال دولتی جهت کارهای شخصی، عدم همراهی و دخالت مدیران در اُمور کاندیداهای نمایندگی مجلس، تکریم ارباب رجوع ، رعایت انصاف و اخلاق در خدمت به مردم برگزار شد.

فرماندار بهمئی در ابتدای سخنان خود به اهمیت پیگیری مطالبات مردم شهرستان بهمئی در کارگروه توسعه و اشتغال این شهرستان برای ارائه به هیئت دولت و ریاست محترم جمهور اشاره کرد و گفت: طی ماه گذشته این موضوع با تشکیل بیش از ۵ جلسه در استان و شهرستان با جدیت در حال پیگیری است.

علی محمدی با تذکر جدی به برخی مدیران در خصوص سهل انگاری در وظایف محوله ، بر رفع نواقص موجود و تلاش برای خدمت به مردم این دیار تاکید کرد و گفت: ادارات شهرستان موظفند ظرف مدت دو روز تمام نیازمندی ها و مطالبات خود را دسته بندی و جهت ارائه به استان و کشور به این فرمانداری تحویل دهند.

وی به برگزاری و تشکیل  چندین کارگروه توسعه شهرستان بهمئی در یاسوج مرکز استان و شهرلیکک اشاره کرد و گفت: در راستای سفر ریاست جمهور به شهرستان بهمئی و دستور تشکیل کارگروه توسعه و پیشرفت شهرستان بهمئی ، جلسه ای با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد تا تمام نقاط قوت و ضعف پیش بینی شود و بهترین طرح های اولویت دار شهرستان به استان و کشور ارسال شود.

فرماندار بهمئی به برخی از خدمات از گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: پیشرفت چشمگیر طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرستان از پیشرفت فیزیکی ۴۵ به ۷۰ درصد ، تکمیل بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد ، بهسازی و آسفالت بیش از ۵۰ کیلومتر راه روستایی و طرح های مختلف عمرانی در حال اجرا یا تکمیل شده از اقدامات انجام شده می باشد.

علی محمدی با بیان اینکه، اغلب مطالبات عمومی مردم با نظر کارشناسان ، متخصصان ، اهالی رسانه و فضاهای رسانه ای شهرستان در بخش های مختلف جمع آوری شد و این مطالبات و درخواست ها در حال جمع بندی است بر ایجاد  طرح های مختلف اشتغال زایی ، تکمیل طرح های نیمه تمام ، رفع موانع و معظلات در بخش های فرهنگی ، اجتماعی ، عمرانی و زیربنایی تاکید کرد و افزود:  با حضور دکتر احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی از کارشناسان بخش عمده ای نیازمندی های شهرستان بهمئی در حوزه شهر لیکک ، بخش مرکزی ، بخش ممبی و بخش سرآسیاب یوسفی مورد ارزیابی قرار گرفت تا بتوانیم درخواست های اولویت دار خود را از ریاست محترم جمهور و هیئت دولت مطالبه کنیم.

وی به برخی از مطالبات این شهرستان اشاره کرد و گفت: بومی محسوب شدن کد ملی شهرستان در آزمون های استخدامی خوزستان ، رفع مشکل معارضات سازمان میراث فرهنگی و شرکت ملی بهره برداری نفت با طرح بزرگ آبرسانی از سد کوثر، احداث فاضلاب شهری برای شهر لیکک ، احداث پمپاژ و خط انتقال آب مخزن سد مارون جهت آب کشاورزی اراضی شهرستان ، احداث پالایشگاه کوچک (مینی پالایشگاه) در شهرستان، احداث و تکمیل جاده جایزان – لیکک – لنده  و دهدشت برای خروج شهرستان از بن بست و کوتاه شدن مسیر ترانزیت بنادر جنوبی به مرکز کشور ، اتصال راه بخش ممبی به خوزستان به طول ۱۰ کیلومتر، بهسازی و آسفالت ۵۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان ، تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل طرح های هادی روستایی در ۳۰ روستای شهرستان، گاز رسانی به ۳۰ روستای فاقد گاز شهرستان ، تخصیص اعتبار لازم جهت احداث ساختمان های اداری از جمله اداره ثبت ، راه و شهرسازی  ، منابع طبیعی ، میراث فرهنگی ، محیط زیست و اوقاف ، تکمیل ظرفیت ایستگاه ۱۳۲ کیلو ولتی و توسعه شبکه توزیع برق شهرستان ، احداث۳ سالن ورزشی در سطح شهرستان ، احداث یک چمن مصنوعی سرپوشیده برای بانوان ، تکمیل سالن ورزشی دهستان کفشکنان ، تکمیل سالن ورزشی شهر ممبی ، تکمیل سالن ورزشی گچ بلند، خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی  ۱۰ سالن سرپوشیده ، احداث خط فیبرنوری از سمت دهدشت – لنده به بخش های سرآسیاب یوسفی ممبی و شهر لیکک ، اختصاص اعتبار لازم جهت تکمیل طرح های نیمه تمام شهرداری لیکک ، تکمیل سد ایلی آباد و سد سیاهشیر، ، احداث سد سرآسیاب یوسفی ، سد قلات و سد کت ، رفع مشکل منابع ملی اراضی شهر لیکک و حومه و روستاهای شهرستان از مهمترین مطالبات مردم و اهالی دیار بهمئی از ریاست محترم جمهور و هیئت دولت برای رفع مشکلات این شهرستان است.

فرماندار بهمئی در این جلسه  با اشاره به برخی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته به بیان ۲۰ مطالبه ، در خواست و پیشنهاد اصلی و اولویت دار این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان بهمئی در حوزه های زیرساختی ، عمران و آبادی ، توسعه راهها ، افزایش ظرفیت های مختلف ، ایجاد اشتغال و کار آفرینی نیازمند توجه جدی است.

امام جمعه بهمئی به موضوعات مختلفی اشاره کرد و گفت: در مراکز درمانی و بیمارستان باید از تزریقات بانوان توسط آقایان و بالعکس جلوگیری شود تا دیگر شاهد این موضوع نباشیم.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با انتقاد از تاخیر حضور مدیران در جلسات و عدم توجه به زمان بر رعایت وقت و وقت شناسی تاکید کرد.

وی همه مدیران و کارکنان ادارات را به حضور در نماز جمعه و برگزاری نماز جماعت در ادارات فراخواند.

امام جمعه بهمئی همچنین به موضوعات مختلفی در حوزه رعایت شعائر اسلامی در جامعه بویژه ادارات و نهادهای شهرستان تاکید کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی به طرح های مختلف عمرانی شهرستان در حوزه آبرسانی سد کوثر که قرار بود در دهه فجر به بهره برداری برسد ، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک ، سینما امید و رعایت اخلاق در این نهاد فرهنگی ، رعایت و توجه جدی به عفاف و حجاب و توجه جدی ادارات به نامه ها و مکاتبات اداری دفتر امام جمعه که برای حل مشکلات مردمی صورت می گیرد اشاره کرد.

وی همچنین بررسی میزان تحقق شعار سال در حوزه کاری ادارات و مدیران ، بررسی طرح های کلنگ زنی شده را خواستار شد.

امام جمعه بهمئی از مدیران و ادارات خواست تا از امکانات و وقت اداری و بیت المال برای کاندید خاصی استفاده نکنند.

وی همچنین به منع استفاده از امکانات بیت المال بویژه خودروهای اداری برای اُمور شخصی اشاره کرد و بر توجه جدی به این امر تاکید کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم با گرامیداشت هفته بسیج  به توانمندی های مجموعه بسیج در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج مستضعفین بیش از ۶۰ برنامه با کیفیت برگزار شد.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد به برخی بد اخلاقی ها در فضای مجازی واکنش نشان داد و خواستار رفع این معظل اجتماعی شد.

وی بر تکریم ارباب رجوع و خدمت به مردم به عنوان ولی نعمتان تاکید کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی استفاده از امکانات دولتی را برای امور شخصی تخلف عنوان کرد.

رئیس دادگستری بهمئی هم به موضوع انتخابات ، اهمیت برگزاری این موضوع اشاره کرد و با بیان برخی از  تخلفات انتخاباتی افزود: تخلفات انتخاباتی از سوی مدیران و مسئولان با جدیت پیگیری خواهد شد.

ریحانی با بیان اینکه، هیچ مدیری حق استفاده از اموال دولتی و یا کار انتخاباتی در ساعات اداری را ندارد و در صورت تخلف به جد با مدیر مربوطه برخورد می شود افزود: در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی وظیفه همه ما فراهم کردن زمینه برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در خصوص چهار شاخصه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری است.

وی با بیان اینکه، مداخله مدیران و مسئولان در تبلیغات و نشست های انتخاباتی، جُرم محسوب می شود گفت: مدیران باید اصل بی‌طرفی در انتخابات در پیش بگیرند.

رئیس دادگستری شهرستان همچنین ادارات بهمئی را به رعایت اخلاق و دوری از حب و بغض فرا خواند و گفت: بسیاری از مشکلات ما بین ادارات را می توان با وساطت فرمانداری حل نمود تا این موضوعات به دادگستر کشیده نشود.

ریحانی وجود اورژانس هوایی را برای شهرستان امری ضروری دانست و خواستار پیگیری این موضوع شد.

وی با اشاره به اینکه باید قدر برخی از فرزندان و مدیران خودی را بدانیم گفت: با صحبت های ضد ونقیض باعث بی انگیزگی جوانان نشویم.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی همچنین از برگزار نشدن کمیسیون تطبیق گلایه کرد و خواستار تشکیل جلسات این کمیسیون در شهرستان شد.

مسلم مختاری خبرنگار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.