۰ نظر
۱۳۵ بازدید

جهانگیرآشنا

جلسه قرارگاه مسجد محوری شهرستان بهمئی برگزار شد

هدف از تشکیل قرارگاه محله مسجد محور، نقش‌آفرینی گسترده مساجد با همکاری ائمه جماعت، پایگاه های بسیج مساجد محلات و هیئت امنای مساجد در راستای کاهش ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی، کمک به مردم و رفع نیازهای هر محله است
کد خبر : 50580
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 1:28

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ سروان پاسدار جهانگیر آشنا معاونت بسیج مساجد و محلات و دبیر قرارگاه مسجد محوری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب این است که مساجد در هر محله محور باشند افزود: بر این اساس مسجد تراز انقلاب می‌تواند به عنوان محور محله قرار گیرد و پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم آن محل باشد و قرارگاه به دنبال تحقق این موضوع است.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه جرقه انقلاب ما از مساجد زده شد و در ادامه مساجد شکل گرفت و قوام پیدا کرد، در حال حاضر هم باید به این سمت پیش رویم که تمام اقدامات در محله‌ها، رویکرد مسجد محور خود را داشته باشند.

سرهنگ پاسدار مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی دراین جلسه با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید تصریح کرد: ما با راه‌اندازی قرارگاه محله مسجد محور، تمام اقدامات در محله‌ها را به سمت مسجد هدایت خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: هدف از تشکیل قرارگاه محله مسجد محور، نقش‌آفرینی گسترده مساجد با همکاری ائمه جماعت، پایگاه های بسیج مساجد محلات و هیئت امنای مساجد در راستای کاهش ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی، کمک به مردم و رفع نیازهای هر محله است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی بیان کرد: تا کنون توسط این قرارگاه اقداماتی همچون خدمت‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر، اجرای طرح همدلی و مواسات و کمک مومنانه در چندین مرحله، اجرای طرح شهید سلیمانی و مبارزه با ویروس منحوس کرونا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مجموعه بسیج هدفی جز خدمت خالصانه به مردم و حفظ و حراست از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد و در انجام وظایف و فعالیت‌های مختلف، از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند

وی اظهار کرد: شاخصه‌های مختلفی برای ارزیابی حوزه‌های مقاومت بسیج مدنظر قرار دارد که از جمله این شاخصه‌ها می‌توان به این میزان اثربخشی برنامه‌ها در سطح محله‌ها، میزان تعامل با ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد، استفاده از ظرفیت‌های حوزه استحفاظی، قدرت بسیج کنندگی، مسجد محوری و همچنین اقدامات ابتکاری اشاره کرد.
حجت الاسلام و المسلمین صلواتی امام جمعه شهرستان بهمئی در این جلسه به اهمیت کار تربیتی در مساجد اشاره کرده اند.
امام جمعه شهرستان بهمئی با بیان اینکه در سطح شهرستان بهمئی برنامه های مختلف فرهنگی با حجم بالا برگزار می‌شود اما خروجی جذب آن در مسجد بسیار پایین است.
در مسجد طراز انقلاب اسلامی باید بین ارکان مسجد (امام جماعت مسجد.فرمانده پایگاه.کانون فرهنگی و هنری.هیئت امنای مسجد و هیئت مذهبی )تعامل و هماهنگی کامل وجود داشته باشد.
در مسجد طراز انقلاب اسلامی هیئت امنای مساجد باید ترکیبی از همه سنین وجود داشته باشد تا جذب به نحو احسن شکل بگیرد.
امام جمعه شهرستان بهمئی در این جلسه از مدیران ادارات ارکان مساجد خواسته اند که نهایت تلاش خود را در زمینه جذب جوانان به مساجد را انجام بدهند.

لازم به ذکر هست در این جلسه سید روح الله افسر مدیر اوقاف و امور خیریه؛حجت السلام و المسلمین رضوانی مدیر تبلیغات اسلامی و عادل پور جشیره مدیر ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی به ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد خود در این بازده زمانی داشته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.