مسلم مختاری

جلسه ویژه روحانیون شهرستان و امامان محلات شهر و روستا در دفتر امام جمعه شهر لیکک

حجت الاسلام افروغی به نقش ویژه روحانیون شهرستان ، امامان محلات شهر و روستا در ترویج فرهنگ دینی ، مذهبی و اجرای ویژه برنامه های مختلف اشاره کرد وبیان کرد:نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست
کد خبر : 22577
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 23:06

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا، جلسه هماهنگی ، برنامه ریزی دهه مبارک فجر و انسجام افسران جنگ نرم در بحث ارتقای اخلاقی شهرستان بهمئی ، ویژه روحانیون شهرستان و امامان محلات شهر و روستا در دفتر امام جمعه شهر لیکک برگزار شد.

امام جمعه شهر لیکک در جمع روحانیون و امامان محلات شهر و روستا که در دفتر ستاد نماز جمعه شهر لیکک حضور یافتند گفت : نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام افروغی به نقش ویژه روحانیون شهرستان ، امامان محلات شهر و روستا در ترویج فرهنگ دینی ، مذهبی و اجرای ویژه برنامه های مختلف اشاره کرد و گفت : خوشبختانه اقدامات ارزشمندی به همت این عزیزان در مناطق مختلف شهرستان صورت گرفته است که انتظار می رود دهه مبارک فجر امسال را باشکوه تر از هرسال، برگزار کنند و نقش مردم در این ویژه برنامه ها هم پر رنگ تر شود.

امام جمعه شهر لیکک از انعکاس اخبار ایام فاطمیه و پوشش حداکثری به همت مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه، دستگاه‌ها نباید از ظرفیت روحانیون برای کاهش آسیب‌های اجتماعی غافل شوند افزود: امروز تهدیدات نرم مختلفی فرهنگ ما را مورد تهدید قرار می‌دهد گفت : در دوران انقلاب اسلامی ایران، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بودیم، بصورتی که ابر قدرت‌های پوشالی در مواجه با ایران تحقیر می‌شوند.
وی با بیان اینکه، یکی از اساسی‌ترین تهدیدات نوین دشمن بر کشورمان جنگ نرم است که با تولید محتواهای بروز، شایعه پراکندگی و تحریف سعی در فروپاشی اعتماد عمومی و نظام خانواده‌های ایرانی دارند گفت: خوشبختانه در زمینه های مختلف رشدهای چشمگیری داشتیم.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه، جنگ نرم در پی نابودی اندیشه و تفکر جامعه هدف می باشد تا حلقه‌های فکری و فرهنگی آن را سست کند و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی اجتماعی ، بی‌ثباتی تزریق کند.

حجت الاسلام افروغی راه‌اندازی پروژه جنگ نرم علیه ایران در مقطع کنونی را ناشی از گسترش حس تنفر از امریکا در جهان دانست که به نظر سران کاخ سفید،ایران مرکز اصلی ایجاد این تنفر و گسترش آن است ادامه داد: پدیده جنگ نرم که هم‌اکنون به عنوان پروژه‌ای عظیم علیه جمهوری اسلامی ایران در حال تدوین است در شاخص‌هایی مانند ایجاد نابسامانی اقتصادی، شکل دادن به نارضایتی در جامعه، تأسیس سازمان‌های غیردولتی در حجم گسترده، جنگ رسانه‌ای، عملیات روانی برای ناکارامد جلوه دادن دستگاه اداری و اجرایی دولت، تضعیف حاکمیت ایران از طریق روش‌های مختلف و ایجاد ناتوی فرهنگی متبلور می‌شود.

فرماندار شهرستان بهمئی هم در این جلسه با تقدیر از تلاشها و زحمات روحانیون شهرستان در مرکز شهر، مراکز بخش ها و روستاهای دور و نزدیک برای تبین ارزشهای اسلامی و دینی گفت: انتظار می رود با شروع دولت جدید، بیش از پیش تمام توان خود را برای ارائه به مردم به کار بگیرید و گفت : استفاده از ظرفیت روحانیت در عرصه های گوناگون و برهه های مختلف، راهگشا خواهد بود.

علی محمدی از آمادگی همه نهادها، دستگاه ها و ادارات برای برگزاری هر چه بهتر ویژه برنامه های دینی از جمله مراسمات و برنامه های یوم الله دهه فجر در شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های لازم، اقدامات مفید و سودمندی در این راستا صورت خواهد گرفت.

وی همچنین ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در برنامه های دینی، مذهبی و مناسبتی در شهرستان بهمئی گفت: متولیان امور دینی و مذهب راهکارهای جدید و مفید تری را برای پیشبرد اهداف به کار گیرند.

حجت الاسلام رضوانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهمئی هم در این مراسم از اجرای بیش از ۵۰ برنامه متنوع در مناطق مختلف شهرستان، مراکز بخش ها و روستا ها به همت ۲۰ نفر از روحانیون شهرستان بهمئی ، امامان محترم محلات شهر و روستا ، روحانیون شاغل در ادارات و مدارس خبر داد و با تقدیر از حمایت های امام جمعه شهر لیکک و تلاش های فرماندار شهرستان، خواستار مشارکت و همکاری همه مردم و مسئولان در این برنامه ها شد.
رضوانی افزود: وظیفه ما مبلغان دین تبیین عملکرد و خدمات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی با دوران گذشته است و باید خدمات نظام اسلامی را به مردم بگوئیم.
ایشان افزود: ساخت کلیپ و عکس نوشته از خدمات نظام اسلامی ، نشست های بصیرتی در مدارس و مساجد ، آذین بندی شهر و روستا با همکاری شهرداری شهر لیکک و دهیاری های شهرستان را در دستور کارمان داریم.

در این جلسه روحانیون شهرستان و امامان محلات شهر و روستا به بیان انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند و راه حل هایی هم ارائه نمودند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.