۰ نظر
۲۶۵ بازدید

داودطلوعی مطلق

حرکت ارزشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد / ادای احترام اهالی فرهنگ و هنر به استاد زنده یاد سید امراله حسینی در سالروز درگذشتش /استاد فریدون داوری: خوشحالم فرهنگ و هنر روزهای گرمی را دارد می‌گذراند/ تقدیر خانواده مرحوم حسینی از درخشان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه جمعی از هنرمندان همزمان با سال گشت هنرمند بزرگ استان و مؤسس انجمن خوشنویسان استان زنده یاد سید امراله حسینی بر سر مزار آن هنرمند فقید گردهم آمدند.
کد خبر : 45408
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 8:24

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه جمعی از هنرمندان همزمان با سال گشت هنرمند بزرگ استان و موسس انجمن خوشنویسان استان زنده یاد سید امرالله حسینی بر سر مزار آن هنرمند فقید گردهم آمدند. امین درخشان بیان داشت: استاد سید امراله حسینی یک هنرمند متعهد به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین خوشنویسان استان نقش پررنگی در توسعه این هنر ارزشمند در استان داشته است. مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه استاد سید امراله حسینی از مفاخر و چهره ماندگار استان است بیان داشت: استاد چهره ماندگار هنر استان و موسسه انجمن هنر خطاطی در استان است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر جایگاه هنرمندان در توسعه فرهنگ و هنر افزود: یکی از سیاست های ما در حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه به هنرمندان فقید و اساتید بزرگوار در همه رشته های هنری است از همین رو تکریم و نکوداشت هنرمندان پیشکسوت و فقید در طول سال برگزار خواهد شد. متولی فرهنگ و هنر در استان از ساماندهی قطعه هنرمندان در کنار امام زاده قاسم خبر داد و افزود: باید این قطعه در شان و مقام هنرمندان استان ساماندهی شود. امین درخشان تصریح کرد یکی از مهمترین ویژگی های استاد تعهد و تخصص وی در خوشنویسی بود و یک هنرمند مردم نهاد بود. درخشان خواستار این شد با استفاده از ظرفیت هنرمندان همه رشته ها مراسم بزرگداشت و نکوداشت هنرمندان به صورت یک مراسم در گستره ملی و استانی برگزار شود.

خانواده زنده یاد سید امراله حسینی از توجه و درایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مجموعه هنرمندان استان به مقام آن هنرمند فقید ارج گذاشتند طی پیامی قدردانی کردند.

​در ادامه این نکوداشت استاد فریدون داوری از اساتید پیشکسوت حوزه شعر و ادبیات در خصوص اهمیت هنرمندان خاطرنشان کرد: هنرمندان نقش والایی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی دارند همواره هنرمندان در خط مقدم فکری و بینشی در سطح جامعه بودند. داوری با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر روزهای گرمی را دارد می گذراند عنوان کرد: انتصاب شایسته مدیر جوان و توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب شد که برنامه های فرهنگی وهنری و تعاملات با هنرمندان رو به بهبود پیدا کند و از ظرفیت فرهنگ و هنر به نحو شایسته استفاده شود.

​ادیب شعر و ادبیات استاد داوری در مورد شخصیت والای زنده یاد خطاط نامی استان استاد سید امرالله حسینی اظهار کرد :وی جایگاه رفیع در گسترش فرهنگ و هنر این مرز و بوم داشت و با تربیت شاگردان توانست هنر خطاطی را در این مرز و بوم هنر خیز به حد اعلا برساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.