داود طلوعی مطلق

درخشش فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره کشوری معلمان هنرمند/بهمئی مقام سوم کشوری دررشته آواز

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نخستین جشنواره معلمان هنرمند سراسر کشور معلمان این استان خوش درخشیدند.
کد خبر : 35218
تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 13:00

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان حسنعلی عزت خواه گفت: در این مرحله از جشنواره پنج تن از فرهنگیان شاغل و بازنشسته حضور داشتند که ۲ تن از آنها مقام اول ،۲ تن به طور مشترک مقام سوم و یک‌ تن هم حائز شایسته تقدیر شد.

وی گفت: سید صالح زینی پور فرهنگی بازنشسته و اورنگ نارکی از فرهنگیان شاغل در رشته نمایشنامه نویسی با محوریت  هنرهای نمایشی  مقام اول را از آن‌خود کردند.

همچنین حکیمه فتحی در رشته وب سایت با محوریت رسانه و فضای مجازی و محمدعلی وفاخوب ازشهرستان بهمئی  در رشته آواز لری به سبک بختیاری با محوریت هنرهای آوایی به طور مشترک مقام سوم این دوره از جشنواره را بدست آوردند. 

 سارا شیخ ممو نیز در رشته موشن گرافی و با محوریت هنرهای تجسمی شایسته تقدیر شد.

در این جشنواره  اورنگ نارکی از گچساران  جایزه خود را به خانواده شهدا تقدیم کرد که این اقدام فرهنگی او نیز مورد تحسین وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

هم صحبت شدیم با هنرمند وشاعرتوانمندشهرستان بهمئی

لطفا خودتان رابیشترمعرفی نمایید؟

به غیر از هنر بنیاد هیچ منزلتی پایدار نیست

اینجانب محمدعلی وفاخوب دبیر زبان و ادبیات فارسی فرهنگی اداره اموزش و پرورش ساکن شهرستان بهمئی ،سه سال در این نهادمقدس مشغول تدریس می باشم .

جشنواره چطوربود ودرکجابرگزارشد؟

جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند کشور به صورت مجازی از طریق شبکه شاد انلاین برگزار ومتاسفانه فقط از نفرات اول برای اختتامیه دعوت شدند این جشنواه  به میزبانی استان فارس در سعدیه شیراز برگزار شد که الحمدالله  موفق شدم در رشته هنرهای آوایی(آواز محلی بختیاری) رتبه سوم را کسب کنم .

انشالا در آینده قصد دارم در زمینه موسیقی محلی  و فعالیتهایی از جمله شاهنامه خوانی فعالیت داشته باشم .

 درباره اینکه چرا به سبک بختیاری مقام کسب کردی بیشتر توضیح دهید؟

دلیل  این بود که بهمئی در زمینه آواز خوانی سبک خاص و تعریف شده ای در موسیقی محلی ندارد که مثلا چند اثر شناسنامه دار داشته باشیم  که درکشور مطرح شده باشد و داوران با آن آشنایی داشته باشند (که از این جهت نگرانم و امیدوارم مسئولین و خوانندگان عزیز این کار را حتما انجام دهندو یاریاربهمئی را ثبت نمایند) و فیلمی که به جشنواره ارسال کردم به سبک کورش اسدپور بود وبه این جهت بختیاری ثبت شد و دوم چون داوران بختیاری بودند و داوری در تهران انجام شد به این سبک بهتر امیدوار بودم که رتبه کسب کنم.

تعدادشرکت کننده گان بخش آوایی چندنفربودند که مقام سوم کسب کردید؟

 نزدیک به ده هزار نفر 

صحبت پایانی؟

ممنون از زحمات چنابعالی وپایگاه خبری عصر آشنا ،تنها صداست که می ماند.

باتشکراز جنابعالی که وقتتان را دراختیار خبرنگار  و رسانه خبری عصرآشنا گذاشتید ان شاء الله موفقیتهای بیشتر ی در زمینه موسیقی محلی بهمئی داشته باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.