درگذشت بزرگ مرد بهمئی، انسانی مهربان، سخت کوش ، مردم دار و مسن ترین فرد این دیار با ۱۳۵ سال سن

ملا محمد کاظم قاسمی مسن ترین فرد بهمئی، پس از سالها زندگی آبرومندانه به دیار حق شتافت.
کد خبر : 45479
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 بهمن 1401 - 21:04

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ انسانی بزرگ و کهنسال ترین عضو این شهرستان به دیار حق شتافت.

و اما در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ یعنی ۹ سال پیش، خبری را در مورد این انسان پاک، مهربان و زحمت کش منتشر کردیم که متن خبر به شرح زیر است.

مسن ترین مرد بهمئی را بشناسیم(۱)

مسن ترین فرد شهرستان بهمئی ساعت ها از شجاعت ایل بهمئی و تجربه چندین ساله از زندگی در حکومت های متفاوت سخن می گوید.

ملا محمد کاظم قاسمی که ۱۲۷ سال از عمر خود را سپری کرده است با وجود مشکلات فراوان همچنان با امید به زندگی خود ادامه می دهد.

ملا محمد کاظم قاسمی ، از تجربه زندگی در حکومت پادشاه هان متفاوت در ایران،زندگی خان و کدخدایی و در نهایت زندگی زیر سایه انقلاب و ولایت سخن ها گفت.

قاسمی که در روستای کل جمشید در ۵ کیلومتری شهر لیکک،مرکز شهرستان بهمئی در روستایی با باغات مختلف و کمتر توسعه یافته زندگی می کندحرف  های زیادی برای گفتن دارد.

وی که مسن ترین فرد شهرستان محسوب می شود در اولین برخود با ما با صمیمیت و گرمی ما را پذیرفت و از ما خواست که برای او وقت بیشتری بگذاریم و پای صحبت های سراسر پر مهرش بنشینیم.

ملا محمد کاظم می گوید بالغ بر ۵۰ فرزند و نوه دارد که بیشتر آنها روستای با صفا و پر از خاطره خود را رها کرده و به زندگی شهری روی آورده اند، اما خودش روستا و صمیمیت اینجا را بر هر جایی ترجیح می دهد.

کهنسال ترین مرد بهمئی شاهنامه را از حفظ می خواند و چنان حافظه شگفت انگیزی دارد که – طبق صفحات کتاب خودش – با گفتن شماره صفحه تمامی صفحه را با آواز دلنشینی از بر و حفظ می داند.

وی که اعتماد به نفس بالایی نیز دارد به ما می گوید که حاضرم با ۱۰ معلم،۱۰محقق،۱۰ روحانی و ۱۰ عالم این زمان به مناظره بنشینیم و قول می دهم تمامی آنها را شکست بدهم.

ملا محمد کاظم می گوید، برخی مدعیان این زمان نمی توانند چند صفحه ناچیز کتابهای درسی خود را از حفظ بخوانند اما بنده در هر موضوعی که بخواهید حاضرم به صورت تمثیل یا شعر برایتان چندین صفحه از حفظ بگویم ،مهر تاییدی بر قدرت شگفت انگیز حافظه خود می زند.

مسن ترین مرد بهمئی از ما می خواهد که در کارها نظم داشته باشیم.

مجموعه خبرنگاران و این سایت خبری درگذشت این مرد بزرگ را به خانواده و بستگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را از ایزد منان خواستاریم.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.