مسلم مختاری

در بهمئی ، چهارم خرداد ، روز مقاومت ، ایثار و پایداری ، روز دزفول،  غبارروبی گلزار مطهر شهدا ، رژه موتوری و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران صورت گرفت.

همزمان با سراسر کشور مراسم گلباران و غباروبی گلزار مطهر شهدای بهمئی ،  رژه موتوری و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران به مناسبت آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ، ایثار و پایداری ، روز دزفول  برگزار شد.
کد خبر : 53441
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 12:32

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ در برنامه و مراسم اول ، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ، ایثار و پایداری ، روز دزفول  گلزار شهدا در بهمئی غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این مراسم مردم و مسئولان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل با شهدا و آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب میثاق دوباره بستند.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان با حضور بر مزار شهدای گرانقدر ضمن قرائت فاتحه، با نثار گل به مقام والای این گلگون کفنان ایران اسلامی ادای احترام کردند.

نظیر این مراسم و به طور همزمان در گلزار‌های مطهر شهرستان‌ و با حضور جامعه ایثارگری، مسئولین و اقشار مختلف مردم با شکوه خاصی برگزار شد.

پیش از این مراسم رژه خودرویی و موتوری به مناسبت گرامیداشت سوم و چهارم خرداد با حضور مسئولان و آحاد مختلف مردم انقلابی بهمئی  برگزار شد.

این رژه با حضور کارکنان سپاه، نیروی انتظامی ، بسیج ، ادارات و آحاد مردم انقلابی از ورودی شهر لیکک تا گلزار مطهر شهیدان ستمی و عبادی فر اجرا شد.

در این حرکت نمادین موتورسواران و خودروسواران پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را در دست داشته و با پخش نواهای انقلابی در خیابان‌های شهر لیکک رژه رفتند.

این رژه با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری و یادآوری از خودگذشتگی های رزمندگان دوران دفاع مقدس برای نسل جوان برگزار شد.

همچنین به همین مناسبت مسئولان شهرستان بهمئی با خانواده شهیدان والامقام دیدار کردند.

مسئولان ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان والامقام ایران اسلامی، از صبر و فداکاری خانواده‌های معظم شهدا تجلیل کردند.

امام جمعه شهر لیکک در این دیدار به مقام والای شهدا نزد خداوند و ضرورت تکریم و یاد و خاطره شهدا در جامعه اشاره کردو گفت: وظیفه داریم فرهنگ و اندیشه شهدا را در جامعه گسترش دهیم و امروز همه ما مدیون شهدا هستیم و باید خدمتگزار جامعه و کشوری باشیم که شهدا برای حفظ آن جان خود را تقدیم کرده اند.

امام جمعه شهر لیکک به تقابل رزمندگان اسلام و نیرو‌های رژیم بعث عراق در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با دست خالی و تنها با تکیه به ایمان به خدا و قدرت لایزال الهی و نیز با توسل به قرآن کریم و اولیاء الهی در مقابل تمام امکانات و تجهیزات جهان کفر ایستادگی کرده و در نهایت با سربلندی و افتخار از این آزمون بزرگ بیرون آمدند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی ، با تأکید بر این مطلب که سوم خرداد در واقع پیروزی اراده مردمی بر دشمن زورگو و جنایتکار بود، این پیروزی‌ها را ثمره فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت در جامعه، بویژه در بین رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل دانست.

وی  با اشاره به برپایی نماز شکر توسط رزمندگان اسلام در مسجد جامع خرمشهر به هنگام آزادسازی این شهر از لوث وجود دشمن بعثی ادامه داد: در منابع اسلامی شکر به هنگام پیروزی و صبر به هنگام سختی، به عنوان دو نشانه و علامت انسان مؤمن و خداترس به شمار رفته و در مقابل غرور و یأس نیز به عنوان دو نشانه افراد کافر و منافق معرفی شده است و امروز به خوبی شاهدیم که ایثارگران عزیز به عنوان انسان‌های مؤمن و خدامحور هم شکرگزار نعمت‌های خداوند متعال هستند و هم بر سختی‌ها و مشکلات صبر و شکیبایی پیشه می‌کنند.

امام جمعه شهر لیکک ، سوم  و چهارم خرداد را فرصتی ارزشمند به منظور بازخوانی و یادآوری عملیات ظفرمند بیت المقدس و مقاومت مردم دزفول ، قدردانی از حماسه آفرینان دلاوری دانست که نام ایران اسلامی را برای همیشه در جهان طنین انداز کردند.

حجت الاسلا م اسماعیل صلواتی  افزود: فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری دزفول روز شکرگزاری و سپاسگزاری ملت مسلمان و خداجوی ایران اسلامی از نعمت‌های الهی و الطاف بی منتهای خداوند متعال است و این شکر گزاری علامت مؤمنین راستین و خدامحور و وجه تمایز آنان با کفار و منافقین است.

وی : همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس از این نسخه نجات بخش و معجزه آفرین استفاده کرده و به پیروزی رسیدیم، امروز هم جامعه برای برون رفت از مشکلات پیش رو محتاج و نیازمند همین فرهنگ والا و گره گشا بوده و لذا می‌بایست در همه عرصه‌ها از این فرهنگ ارزشی و راهگشا بهره گیری کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این سه ویژه برنامه که به مناسبت سوم خرداد آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت وپایداری ، روز دزفول برگزار شده است  با بیان اینکه عملیات فتح خرمشهر یک مقطع درخشان از تاریخ پرافتخار دفاع مقدس و یک حماسه بزرگ ملی است، افزود: این عملیات همه معادلات دشمن را به هم ریخته، باعث تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی رزمندگان و آحاد ملت شد و مسیر جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد افزود: شهرستان بهمئی در حماسه های دفاع از نظام وانقلاب بیش از ۱۲۸  شهید به  تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه ، جمهوری اسلامی ایران به واسطه نیروهای نظامی و انتظامی مومن ، باایمان ، مجهز و گوش به فرمان رهبری شجاع به اذعان دوست و دشمن به یکی از قدرت های اثرگذار منطقه تبدیل شده است ادامه داد: دشمن درمانده به خیال خام خود با انجام کارهای سخیف و ابلهانه تلاش می کنند به ایران اسلامی ضربه بزند ، اما با وجود نیروهای مسلحِ هوشیار و مقتدر هرگز موفق نخواهد شد.

مسلم مختاری

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.