در بهمئی برگزار شد ،  گرامیداشت سالروز  آزادسازی  و فتح خرمشهر؛

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ امام جمعه شهر لیکک در این آیین با تبریک و گرامیداشت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی گفت: آزاد سازی خرمشهر نشان داد  اگر مومنان در هر عرصه ای ایستادگی و مقاومت کنند با توکل بر خدا قطعا پیروز خواهند شد.

کد خبر : 53320
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 17:01

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ امام جمعه شهر لیکک در این آیین با تبریک و گرامیداشت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی گفت: آزاد سازی خرمشهر نشان داد  اگر مومنان در هر عرصه ای ایستادگی و مقاومت کنند با توکل بر خدا قطعا پیروز خواهند شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود:  امروزه دشمن، عزم خود را جزم کرده و با روش های مختلفِ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، ملت ایران را تحت فشار قرار داده است تا شکوه و عظمت ایران را برهم زند اما به خواست خداوند، تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب و عزم و اراده ملت، همه این توطئه ها نقش برآب شد.

وی با اشاره به اینکه ، در شرایط حساس فعلی می‌توان با تبعیت از فرامین رهبری و اتحاد و همدلی، توطئه‌های مختلف دشمنان را شکست داد و از این گردنه سخت نیز با موفقیت عبور نمود  گفت: همانگونه که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس این چنین عمل کردند.

امام جمعه شهر لیکک ،  به امنیت کنونی کشور که در سایه رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام و جاری شدن خون شهدا به دست آمده است، اشاره کرد و افزود: برماست با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی  و همایش های مناسبتی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آنان  و تبیین رشادت های جانبازان و ایثارگران، در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، که یک ضرورت است، گام برداریم.

حجت الاسلام صلواتی ، تصریح کرد رویداد‌ها و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و بازخوانی رخداد‌ها و حوادث عبرت‌آموز آن دوران، چراغ راه  نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی به ویژه نیرو‌های مسلح  خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این مراسم با تبریک  سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت این واقعه مهم ، با تأکید بر اینکه  فتح خرمشهر، دستاورد‌های کوتاه مدت و بلندمدتی برای کشور و نظام  داشته است گفت: شکست نظامی  رژیم بعث عراق، تغییر توازن قوای سیاسی و نظامی به نفع جمهوری اسلامی، تغییر نگاه مجامع بین‌المللی به مقصر جنگ آفرینی، آزادسازی بخش زیادی از خاک کشور و ترویج اندیشه مقاومت در برابر ستم با دست خالی از نتایج کوتاه مدت این حماسه بود.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد افزود: امروز باید از توان و ظرفیت های مختلف برای ماندگاری ایثار و فداکاری رزمندگان بهره ببریم تا بتوانیم ذره‌ای از فداکاری و جوانمردی رزمندگان دوران انقلاب اسلامی را برای نسل‌های بعدی بیان کنیم.

وی با بیان اینکه ،  نماد مقاومت و ایستادگی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی برگرفته از فرهنگ عاشوراست که در طول تاریخ هرگز فراموش نخواهد شد گفت: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با توکل به قدرت خداوند متعال، اتحاد و همدلی و پیروی از فرامین رهبری در برابر دشمن متجاوز بعثی ایستادگی کردند تا به پیروزی رسیدند و اگر دل‌های سربازان اسلام سرشار از عشق به خدا نبود، پیروزی میسر نمی‌شد.

در این مراسم از دو تن از پیشکستوتان دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

مسلم مختار

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.