در آئین روز بزرگداشت شهدا:

رونمایی از اثر فاخرقادر آشنا «مانایی داعش؛ چرایی و چگونگی» در آئین روز بزرگداشت شهدا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین عامل پیشرفت انقلاب اسلامی و نهضت امام(ره) از روز اول تا امروز، عنصر ایثار و شهادت بوده است، این مفهوم، تداوم و تعالی انقلاب را به دنبال خواهد داشت، کما این‌که تا امروز این اتفاق رخ داده است.
کد خبر : 27809
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1400 - 20:04

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا مراسم روز بزرگداشت شهدا، امروز ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا سوقندی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در محل این وزارتخانه برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاران حوزه ایثارگری در این وزارتخانه گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهمان به حوزه ایثار و شهادت، نگاه اصیل و زیربنایی است. در همه برنامه‌ها و جشنواره‌‍‌هایی که امسال برگزار شد، حوزه مقاومت و ایثار، بخش ثابتی بود در حوزه فیلم، سینما، هنرهای تجسمی و غیره اغلب آثار برتر به لطف خدا به نوعی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد انقلاب اسلامی که سرآمد آن‌ها فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: مهم‌ترین عامل پیشرفت انقلاب اسلامی و نهضت امام(ره) از روز اول تا امروز که نزدیک به ۶۰ سال از آغاز این نهضت می‌گذرد، عنصر ایثار و شهادت بوده است، اگر علت وقوع انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت باشد، این مفهوم، تداوم و تعالی انقلاب را به دنبال خواهد داشت، کما این‌که تا امروز این اتفاق رخ داده است.

اسماعیلی اظهار کرد: در بین پیام‌‎های امام راحل، زیباترین پیام‌ها، آن‌هاست که امام(ره) درباره ایثار و شهادت صحبت کردند. امام(ره) از عرفای بزرگ تاریخ ماست که به واسطه عظمت انقلاب اسلامی، سایر جنبه‌های شخصیت ایشان به نوعی در سایه آن موضوع قرار گرفته است. شاید مانند امام خمینی(ره) در حوزه عرفان نظری و عملی نداشته باشیم. ایشان در حوزه ایثار و شهادت، ادبیات بی‌نظیری را خلق کردند. مانند پیام سوم اسفند که معروف به «منشور روحانیت» است و هر فردی این جملات را می‌خواند، ناخودآگاه تحت تأثیر واژه‌ها قرار می‌گیرد. یا در پیام قبول قطعنامه سال ۱۳۶۷، توصیف امام(ره) و جملات پایانی که در پیام تاریخی داشتند و فرمودند: «اجازه ندهید پیشکسوتان جهاد و شهادت فراموش شوند و انقلاب به‌دست نامحرمان بیافتد»، این‌ها پیام‌های جاودانه هستند و باید برای پاسداشت ایثار و شهادت و تجلیل از بازماندگان خانواده شهدا همه خود را به کار گیریم.

در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا، از یک اثر فاخر و ارزشمند با عنوان «مانایی داعش؛ چرایی و چگونگی» تألیف دکتر قادر آشنا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

دکترقادر آشنا از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس ، با گرامیداشت این روز مهم و یاد و خاطره ی شهدا گلگون کفن، این اثر را به شهدای مقاومت تقدیم شده است.
 قادر آشنا ، هم در این مراسم با قدردانی از مقام شامخ شهدای ایران زمین، بر ادامه دادن راه پر افتخار آن مردان آسمانی تاکید کرد و گفت: هر یک از ما می توانیم با اقدامی هر چند کوچک ، همچون زنجیره ای، راه پر صلابت شهدای وطن را ادامه دهیم.
وی به الگو پذیری فرزندان سرزمین مان از شهدای وطن اشاره کرد و گفت: انتظار می رود نسل امروزی رابا آرمان های امام و شهدا آشنا کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.