۰ نظر
۱۷۶ بازدید

داود طلوعی مطلق

رونمایی از پوستر شهید شاخص دانش آموز شهرستان بهمئی

بمناسبت هفته بسیج دانش آموزی از پوستر شهید شاخص دانش آموز شهرستان بهمئی رونمایی شد
کد خبر : 14935
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1400 - 1:37

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا بمناسبت هفته بسیج دانش آموزی از پوستر شهید شاخص شهرستان بهمئی شهید محمد رشید جعفری رونمایی شد.

بمیرید، بمیرید، در این عشق بمیرید – در این عشق چو مردید، همه روح پذیرید – بمیرید، بمیرید، و زین مرگ مترسید – کز این خاک برآیید ، سماوات بگیرید – بمیرید، بمیرید، و زین ابر برآیید – چو زین ابر برآیید، همه بدرمنیرید

سرزمین کوهستانی و سرسبز در دامن گسترده‌ی خود مردانی را پرورش داده که تیغ کوه‌ها در مقابل عظمت و بزرگی منش و پهلوانی آنان سر تعظیم فرود می‌آورد. دامنه‌ها و قله‌های سربرافراشته‌ی لیکک، در تولد نوزادی تعظیم کرد که در شب پرواز کبوتران حریم کبریا، فرشتگان بر رشادت آنان سجده بندگی به نمایش درآوردند.

شهید محمد رشید جعفری در سال ۱۳۴۵، در روستای قلات منطقه لیکک از توابع شهرستان دهدشت دیده به جهان گشود. دامن پرخیر و برکت روستا، روح سرشار از بزرگی شهید جعفری را سلحشور و مهربان و با متانت به بارآورد.

با همه‌ی سختی‌ها و مشقات روستا، دوران تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ۱۵‌خرداد روستا پشت سر گذاشت، برای سپری نمودن دوران تحصیل راهنمایی از روستا به لیکک با پای پیاده در رفت و آمد بود. مدرسه هدف شهید محمد رشید را متعالی کرد و روح ایشان را آبدیده جنگ نمود.

در حال گذران سال اول راهنمایی بود که پدرش را از دست داد. مخارج زندگی ایشان و چهار خواهرش به دوش برادر و مادرش بود که با دامداری، گذران می‌شد. همین سختی‌ها باعث می‌شد، شهید محمد رشید در ایام تعطیل و یا اوقات فراغت به کار و کارگری بپردازد تا کمک رسان خانه و مخارج آن باشد.

اواخر سال سوم راهنمایی بود که از طریق بسیج منطقه آغاجاری به صورت داوطلبانه وارد نبرد با دشمن بعثی شد. ایشان در عملیات والفجر مقدماتی عضو گردان انشراح بود که در شب ۱۳۶۱/۱۱/۱۸، در منطقه شیب‏میسان پس از دلاوری و رشادت‌های فراوان بر اثر اصابت ترکش خمپاره‌های دشمن به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیکر مطهرش پس از مدتها در سال ۱۳۶۹، پس از تفحص و شناسایی بر دستان امت حزب‌الله تشییع و در روستای قلات به خاک سپرده شد. روحش در بهشت برین غرق شادی باد.

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم

{ وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَهٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ } (آل عمران/۱۰۳)

چنگ بزنید به ریسمان وحدت و از هم پراکنده نشوید…

قبل از هر چیز با درود و سلام فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و درود بر شهیدان به خون خفته اسلام و رزمندگان اسلام عزیز و درخت تنومند آن.

انقلاب اسلامی ما خون می‌خواهد تا مسیر اصلی‌اش که همان مسیر قرآن است آبیاری نماید و اشباع شود و هرگونه لغزش راستگرایی و چپ گرایی را در خود حل کرده و آن راهی که خواست خداست طی نماید تا مسلمین جهان این را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و بر آن عمل نمایند.

این اسلام که با خون هزاران هزار شهید گلگون کفن رشد کرد چطور ما می‌گذاریم از دست برود و این انقلاب اسلامی که با خون شهیدان و اشک یتیمان سبز شد ما نمی‏گذاریم از دست برود و تا آخرین قطره خونی که در رگ داریم باید دفاع از اسلام کنیم. وصیت نامه ام را شروع می‏کنم:

وصیت من به خانواده مان این است که اگر ناراحتی از من دیدند مرا ببخشند و اگر مادرم و خواهرانم را بعضی مواقع ناراحت می‏کردم مرا به بزرگواری خودشان ببخشند و مادرجان از جان ودل عزیزترم، می‏دانم که با چه زحماتی و چه بدخوابی‏هایی مرا بزرگ کردی و اگر نتوانستم زحمت های شما را جبران کنم مرا ببخشید و مادرجان می‏خواهم که زینب گونه باشی و برادر جان اگر از دست من ناراحتی دیدید مرا ببخشید، می‏خواهم که همانگونه حسین گونه باشی و برادر جان تو خیلی برای ما زحمت کشیدی ولی نتوانستم زحمت‏های شما را جبران کنم و اگر دوستان و همکلاسی هایم از دست من ناراحتی دیدند مرا ببخشند و وظیفه هر مسلمان است که در این جهاد اصغر شرکت کنند.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته  محمدرشیدجعفری

 

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.