مسلم مختاری

ساماندهی گلزار مطهر شهیدان خوب از شهدای حادثه تروریستی شاه چراغ (ع)

جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت  و کارگروه ساماندهی گلزار مطهر شهدا در بهمئی با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر : 49284
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 - 18:05

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛  نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت  و کارگروه ساماندهی گلزار مطهر شهدا در شهرستان بهمئی با ساماندهی گلزار مطهر شهیدان خوب از شهدای حادثه تروریستی شاه چراغ (ع) همراه بود.

در پایان این جلسه اعضای محترم این نشست با حضور بر سر مزار شهیدان والامقام  هوشنگ و امید خوب ضمن ادای احترام به ساحت مقدس این دوشهید و تجدید میثاق با آرمان های شهدا و امامِ امت ، گلزار این شهید را ساماندهی کردند.

هوشنگ خوب فرزند خداداد ۶۴ ساله و فرزندش امید خوب ۳۲ ساله از شهر لیکک شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز به درجه شهادت نایل آمدند.

 در این دو نشست پارسیان نژاد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان،معاونین ستادی بنیاد، فرماندار ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی و برخی از مسئولین اداری شهرستان بهمئی برگزار حضور داشتند.

به یاد شهیدان امید و هوشنگ خوب چندین اصله نهال در محل گلزار شهدای شاهچراغ در بهمئی کاشته شد.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از  ۱۲هزار و ۶۰۰ مورد سرکشی از خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در سال جاری با حضور مقامات اجرایی استان انجام شده است این در حالی است که سال گذشته تنها پنج هزار و ۷۵۹ مورد سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران این استان انجام شده بود اما آمار امسال رشد بیش از ۲ برابری را نشان می دهد.

رضا پارسیان نژاد به مقایسه عملکرد این نهاد از جایگاه سی و دوم در سال گذشته به جایگاه ۶ در امسال خبر داد و افزود: بیش از ۸۲ هزار نفر جامعه هدف اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است و ۱۰ هزار و ۷۴۲ نفر جانباز داریم که ۹ هزار و ۶۸۰ نفر آنها در قید حیات هستند.

وی گفت: این استان هزار و ۸۱۵ شهید دارای پرونده در استان و ۳۱۵ آزاده دارد که ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران بیکار هستند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد ، موضوع اشتغال، مسکن، درمان و ساماندهی گلزار شهدا را از مهمترین موضوعات ایثارگران استان برشمرد و گفت:  بر اساس ماده ۲۱ قانون ایثارگری ۲۵ درصد هر گونه بکارگیری نیروها سهیمه فرزندان شهدا است.

پارسیان‌نژاد ادامه داد:  ۶۳ نفر از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ تحمیلی مفقودالاثر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین خرم‌روز نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی ف به رشادت ها و فداکاری های مردم دیار بهمئی در ادوار مختلف اشاره کرد و گفت: تاریخ شاهد مجاهدت ها و از خودگذشتگی های جوانان این دیار است ، انسان هایی که از جان و مال خود گذشتند تا به مملکت آسیبی نرسد.

 علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی در این جلسه بر رفع مشکلات خانواده معظم شهدا ف ایثارگران و جانبازان این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید برای ساماندهی گلزار مطهر شهدا تمام تلاش خود را بکار بگیریم و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنیم.

سالاری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در شهرستان بهمئی پرداخت.

غلامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این نشست خواستار مشارکت همه نهادها در برنامه های مختلف دینی و مذهبی شد و از خدمات و همکاری های بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان قدردانی کرد.

حجت الاسلام سید عبدالرضا موسوی منش هم در این جلسه به بیان مطالب مختلف پرداخت و از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان قدردانی کرد.

شعبان بهمئی آزاده جانباز وعضوشورای مشورتی ایثارگران شهرستان بهمئی هم در این جلسه گفت: اخیراجنگ ترکیبی دشمن برعلیه ما ادامه دارد  این در حالی است که ما با دادن خون درمقابل انواع ناجوانمردی دشمنان توانستیم دشمنان راسرجای خود بنشانیم وازکیان کشور ونظام واسلام و رهبری دفاع کنیم.

شعبان بهمئی افزود: با رهبری پیامبرگونه رهبرمعظم انقلاب به پیش میرویم وبه همین لحاظ باید ازثروت های ملی ودینی انسانی که ازجان گذشتگان شهید وجانباز وآزاده ورزمنده است بخوبی حفاظت کنیم.

وی گفت: داریم این موضوع را به گوش ریاست محترم ریاست جمهوری حتی رهبری برسانند ودرسفررئیس جمهور به استان دیدار با ایثارگران دراولویت قرارگیرد

شعبان بهمئی گفت: دردولت حداقل تاجایی که ما میدانیم دراستان وشهرستان ما وشوراهای اداری حضور ما ازلحاظ مدیریت کم رنگ شده است و اکثر ایثارگران ما به این رویه اعتراض داشته وازنماینده ولی فقیه و مدیرکل محترم انتظار مساعدت و پشتبانی داریم.

در این جلسه موضوعات مختلف از قبیل ساماندهی گلزار مطهر شهدا ،اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر ،مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران و چگونگی برگزاری یادواره ها و سرکشی از خانواده های معظم شهدا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

       

     

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.