۰ نظر
۲۴۹ بازدید

مسلم مختاری

سردارخرمدل فرمانده سپاه فتح اُستان در مراسم یادواره ۳ شهید جشان زاده از ایل بزرگ بهمئی + تصاویر

مراسم یادواره شهیدان جشان زاده با سخنرانی فرمانده سپاه فتح اُستان و رونمایی از کتاب زندگی نامه و خاطرات این 3 شهید ، با حضور گسترده و باشکوه مردم بهمئی در مصلی حضرت امام رضا (ع) شهر لیکک برگزار شد
کد خبر : 26215
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 8:17

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا فرمانده سپاه فتح اُستان در این مراسم و در جمع با شکوه مردم بهمئی با اشاره به اینکه ، شهدای گلگون کفن این شهرستان ، با نهادینه کردن اندیشه و تفکر الهی بهترین و ارزشمند ترین سرمایه و گوهر وجودشان را در راه خداوند متعال فدا کردند تا دست دشمنان به وطن ما نرسد گفت : جوانان کشور ما باید با تاسی از رفتار شهدا و با فعالیت چشمگیر و خستگی ناپذیر در جبهه فرهنگی و کسب هوشیاری کامل ، مراقب توطئه دشمنان باشند و دسیسه های آنان را نقش بر آب کنند.

سردار حمید خرمدل ، یکی از مهم ترین ضروریاتِ پیش رویِ موفقیت در مقابله با دشمنان را ، اهتمام همگانی در عرصه جهاد تبیین ذکر کرد و با اشاره به نبرد تمام عیاری که علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان است افزود: رهبر معظم انقلاب اخیراً به طور خاص بر اهمیت و ضرورت توجه به جهاد تبیین تأکید فرموده اند و ما باید در این زمینه با برنامه ریزی دقیق ، هوشمند و به روز به تحقق اهداف کلان انقلاب اسلامی ایران کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه ، جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا، و در سایه رهبر معظم انقلاب توانست با وحدت و یکپارچگی از توطئه‌های دشمنان عبور کرده و به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد ، از حضور چشمگیر ، با صلابت و سرشار از معنویت مردم دیار بهمئی در این مراسم و گرامیداشت فرزندان شهیدشان قدردانی کرد و گفت: فضیلت‌ها و ویژگی های بارز شهدای این شهرستان برکسی پوشیده نیست واین شهدا ارزش‌های دینی و سرمایه ماندگار نظام و انقلاب را ترویج داده اند و بزرگداشت نام و یاد آن‌ها وظیفه‌ای همگانی است.

فرمانده سپاه فتح اُستان با اشاره به اینکه امنیت و آرامش کشور مدیون خون پاک این عزیزان است ادامه داد: شهدا ، درس ایثار و شهادت را در بین ملت ایران ترویج دادند و برگزاری یادواره‌های آنان ، یکی از اساسی‌ترین ابزار‌های ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد اُستان ، که ۲ نفر از برادران و پسر عمویش در راه نظام و انقلاب به شهادت رسیدند ، به همراه برادران ، خواهران ، خانواده و اقوام خود میزبان این مراسم بودند.

قباد مُبشری ، از حضور تک تک مردم ، مسئولان ، خانواده های معظم شهدا ، جانبازان ، ایثارگران و بویژه جوانان در این یادواره و کنگره تقدیر و تشکر کرد و گفت: مردم دیار بهمئی برای برگزاری و همراهی با این یادواره سنگ تمام گذاشتند ، یادواره ای که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنان به بهترین نحو اجرا شد.

با حضور فرمانده سپاه فتح اُستان و جمعی از مسئولان اُستانی و شهرستانی از کتاب (راه سبز) با عنوان زندگی نامه و خاطرات شهیدان جشان زاده که توسط حمدالله مبشری برادر شهیدان جشان زاده ، فرماندار اسبق شهرستان بهمئی و مدیرکل اسبق سیاسی انتخابات اُستان کهگیلویه و بویراحمد گردآوری و نوشته شده بود رونمایی شد.

روحانی شهید محمدرضا جشان زاده ، در سوم اسفند ۱۳۴۶ در منطقه ممبی شهرستان بهمئی چشم به جهان گشود و در دوم مهر ۱۳۶۳ در جزیره مجنون و عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مرقد مطهر این شهید در روستای شاهزیار واقع شده است.

دانشجوی شهید رمضان جشان زاده ، در دوم اردیبهشت ۱۳۴۳ متولد شد و اول اسفند ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت ، منطقه فاو به شهادت رسید و مرقد مطهر این شهید در روستای پشتاوه از توابع شهرستان بهمئی قرار دارد.

شهید نورمحمد جشان زاده ، متولد سوم اسفند ۱۳۴۳ ، در بیست و هشتم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در عملیات شهری مهاباد به درجه رفیع شهادت رسید.

در این مراسم معنوی و با شکوه که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد ، مداح اهل بیت علیهم السلام ، روایت راوی دوران دفاع مقدس از همرزمان شهیدش ، رونمایی از کتاب زندگی نامه و خاطرات این ۳ شهید و اجرای برنامه های عزاداری و سینه زنی از مهمترین بخش های این مراسم معنوی بود.

این مراسم به همت هیئت میثاق با شهدا شهرستان بهمئی برگزار شد.

گفتنی است شهرستان بهمئی ۱۲۶ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.