۰ نظر
۱۴۳ بازدید

مسلم مختاری

شب زنده داری مردم بهمئی در دومین شب از لیالی‌قدر /برگزاری مراسم دومین شب قدر در این شهرستان با حضور مردم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی

شب شهادت اميرالمومنين علی ع ، دومین شب قدر از ماه رمضان است اما شیوع ویروس کرونا باعث شده برنامه‌های امسال در شهرستان بهمئی متفاوت تر برگزار شود
کد خبر : 6876
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 15:14

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، تعدادی از محیط ها و مکان های باز شهرستان بهمئی از جمله محوطه سپاه پاسداران در میان تدابیر بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میزبان مومنانی بود که عاشقانه برای حضور در مراسم شب های قدر لحظه شماری می کردند.

مردم بهمئی در دومین شب از لیالی قدر با قرآن بر سر گذاشتن ، با خدای خود راز و نیاز کردند.

مردم مومن و خداجوی بهمئی در دومین شب از شبهای قدر با خواندن دعاهای جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی، جوشن صغیر، توبه و قرآن بر سر گذاشتن با خدای خود مناجات کردند.
شب زنده داران بهمئی در مناجات های خود ضمن دعا برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی موعود(عج)، عاقبت بخیری و صحت و سلامتی همه مردم ، برای نابودی ویروس منحوس کرونا به درگاه ایزد منان مسئلت کردند.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه ، اما در اهمیت شبهای قدر آمده است که لیله القدر قلب رمضان، شب نزول قرآن و مقدر شدن اُمور یک ساله انسان هاست گفت : بیست و یکم ماه رمضان، سالروز شهادت امام اول شیعیان، امیرمومنان حضرت علی (ع) است ، مرد بزرگی که در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری با توطئه خوارج و به دست ابن ملجم مرادی ملعون در مسجد کوفه مجروح، و در شب بیست و یکم ماه رمضان به شهادت رسید ، او که اسوه ایمان، عدالت و آزادگی بود.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی ، افزود : شب قدر، شب نزول قرآن و شبی برتر از هزار ماه است و غسل کردن، زیارت حضرت سیدالشهّدا (ع)، خواندن ۲ رکعت نماز، احیا و شب زنده داری از جمله اعمال مشترک شب‌های قدر است.

وی با بیان اینکه ، در قرآن و روایات ، ارزش شبهای قدر بیشتر از هزار ماه دانسته شده است. آنچه اهمیت این شبها را دوچندان می کند، عبادت خالصانه و راز و نیاز با خالق یکتاست گفت : شبی که در آن فرشتگان به زمین می آیند و بر اساس برخی احادیث، مقدرات سال آینده بندگان تعیین می شود.

سرگرد محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با تقدیر از حضور پررنگ و معنوی مردم ولایتمدار و خونگرم شهرستان بهمئی که در این شب های عزیز ارادت خود را به مولایشان ابراز داشتند گفت : با تمهیدات اندیشیده شده به همت مجموعه بسیج ، هیئت ها ، سپاه پاسداران ، جوانان مذهبی و گروهای مختلف برادران و خواهران شهرستان بهمئی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، این مراسم به خوبی مدیریت و برگزار شد.

مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما

   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.