مسلم مختاری

عزاداری شهادت بانوی مکرم اسلام و مراسم دومین سالگرد سردار دلها با حضور مردم بهمئی در مسجد حضرت ابوالفضل العباس ع در شهر لیکک

امام جمعه شهر لیکک در این مراسم بر پیروی از بزرگان دین در زندگی دنیوی تاکید کرد
کد خبر : 20826
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 18:45

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ امام جمعه شهر لیکک در این مراسم که به مناسبت دومین سالگرد گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی و شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا س در مسجد حضرت ابوالفضل العباس ع و با حضور مردم بهمئی برگزار شد گفت : حضرت فاطمه زهرا س در موقعیت های مختلف از نظام اسلامی دفاع می کرد و این نشان دهنده ویژگی های بانوی فداکار است که تربیت یافته ی خاندان نبی اکرم ص است.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک همچنین به بیان رشادت های حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیت برجسته جهانی اشاره کرد و افزود: ابعاد شخصیتی حاج قاسم باید با دقت برای تمامی نسل ها بازگویی شود تا جایگاه این انسان بزرگ بهتر از همیشه شناخته شود.

امام جمعه شهر لیکک گفت: آیت االله مصباح یزدی از نظر فلسفی و اخلاقی و اصول به درجه عالی رسیده بود.

حجت الاسلام افروغی گفت: این عالم ربانی در طول عمر با برکت خود هم در عرصه قلم بر تبیین مبانی ولایت فقیه پرداخت و هم در عرصه علم شاگردانی ولایت مداری پرورش داد.

وی افزود : مجاهدت‌های آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دفاع از انقلاب و ساحت ولایت فقیه و نقش برجسته ایشان در تبیین اندیشه و معارف دینی و پرورش شاگردان برجسته مثال‌زدنی و ماندگار است.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم شهرستان در ویژه برنامه های مختلف از جمله این مراسم گفت: گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان دین ، پیروی از راه و سیره آنان و ادامه دادن تفکر اسلامی باید مد نظر جوانان نسل امروزی باشد.

امیر مسلمی نیا ضمن تسلیت ایام شهادت سردار دلها وایام فاطمیه حرکت در مسیری که شهید والامقام برای ما ترسیم نمودند راه سعادت وکمال ما در زندگی است وی در ادامه سخنان خود شهید سلیمانی را نمونه بارز تربیت شده مکتب امام حسین (ع) که به پیروی از امام راحلمان درسها آموخته وچه زیبا توانست منویات امام وراه حسین بن علی را در زندگی خود ساری وجاری نماید تا به مقام قرب الهی که همان شهادت است نایل آید.
مسلمی نیا از همه کسانی که در برگزاری این برنامه همکاری نمودند من جمله مدیر کانون فرهنگی وعنری هفت تیر وهیات امنای مسجد حضرت ابوالفضل تقدیر وتشکر نمود.

در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی و بانوی گرانقدر اسلام حضرت فاطمه زهرا س ، مداحی توسط مداح اهل بیت ،شعرخوانی و سخنرانی مذهبی صورت گرفت.

گفتنی است این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، هیئت امنا و کانون فرهنگ و هنری شهدای ۷ تیر مسجد حضرت ابوالفضل ع برگزار شد.

سرداردلها 💞

دستت ای سردار دلهاعامل صد راز شد
چهره ات بااین شهادت به چه زیبانازشد

انقلابی تازه در تاریخ دنیا جان گرفت
تادرعالم موج تکبیرت طنین انداز شد

شک ندارم آگهی هرچندبودی غرق خون
باعروجت دیده دنیامشت دشمن بازشد

یک سلیمانی اگر دشمن ز ایرانم گرفت
صد سلیمانی دیگر در وطن سرباز شد

غم مخور سردار دلها ای امیــر جبهه ها
سنگرت در قلب دشمن پر زتیراندازشد

این قفس جایت نبودای آشنا با لالــه ها
گفته بودی این به باران موقع پرواز شد

باغ اگرخالی شداز سرو وجودت باک نیست
مکتبی با نام قاسم درجهان آغاز شد

مهرداد رفیعی نیا ۹۹/۸/۱۳

 

مسلم مختاری خبرنگارونماینده صداوسیما

داودطلوعی مطلق پایگاه خبری عصرآشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.