مسلم مختاری

عزم جدی مسئولان برای تکمیل و راه اندازی سد ایلی آباد مُمبی در شهرستان بهمئی

شهرستان بهمئی با داشتن ده‌ها قابلیت اقتصادی جزء ۳۱ شهرستان اقتصاد مقاومتی کشور قرار گرفت
کد خبر : 9087
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 9:27

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در حاشیه بازدید از طرح بزرگ سد ایلی آباد مُمبی در شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ، این طرح جزو پروژه های جهش تولید است و تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته، تا جایی که بدنه این سد به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته ، با تزریق اعتبارات جدید به این طرح ، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت که با رفع مشکلات موجود این طرح تا قبل از پایان دولت تدبیر و اُمید تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

حشمت الله صمیمی دوست با بیان اینکه ، تنها لوله کشی سطوح پایینی سد باقیمانده و امیدواریم با بهره برداری از این طرح بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دستی منطقه از نعمت آب برخوردار شود افزود : با تکمیل و بهره برداری از این سد شاهد تحولات چشمگیری در زمینه فعال شدن زمینهای آبی ، کشت انواع محصولات کشاورزی و رونق باغات خواهیم بود که با تکمیل این طرح علاوه بر زمینه اشتغال زایی برای قشرهای مختلف ، کسب و کار هم در این منطقه رونق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ، امسال با قرارگرفتن طرح ساخت مرحله دوم سد خاکی ایلی آباد در زیرمجموعه طرح‌های جهش تولید استان، ۱۱۰ میلیاد ریال برای اجرای مرحله دوم آن شامل احداث خط انتقال، خرید و نصب ایستگاه پمپاژ و برق و ساخت استخر‌های ذخیره اختصاص یافت گفت : پیمانکار مرحله دوم این سد خاکی مشخص و فعالیت خود را آغاز کرده است، و سوله محل ایستگاه ساخته و آماده نصب است و قرارداد خرید لوله نیز با شرکت سازنده بسته ‌شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه مرحله اول سد خاکی ایلی آباد شهرستان بهمئی در دهه فجر سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید، اضافه کرد: عملیات اجرای این سد در سال ۱۳۸۹ در سه مرحله آغاز شد که تا کنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

حشمت الله صمیمی دوست ظرفیت آبگیری این سد خاکی را ۵ میلیون متر مکعب آب اعلام کرد و گفت: با بهره برداری کامل از سد خاکی ایلی آباد علاوه بر ایجاد جاذبه‌های گردشگری، زمینه آبیاری ۴۵۰ هکتار از باغ‌های مناطق زیر دست نیز فراهم می‌شود.

صمیمی دوست به طرح‌های اجرا شده در شهرستان بهمئی هم اشاره و بیان کرد: مرحله دوم سد خاکی ایلی آباد در قالب طرح‌های جهش تولید برای ۴۰۰ هکتار در حال اجرا بوده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل به ۱۱۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که با بهره برداری از این سد برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

حشمت الله صمیمی دوست با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و قابلیتهای شهرستان بهمئی گفت: براساس برنامه آمایش سرزمین در حوزه‌های مختلف صنایع وابسته به نفت و گاز، وجود صنایع معدنی، صنایع کوچک و متوسط، کشاورزی، دامپروری، گردشگری و صنایع دستی از جمله قابلیت های سرمایه گذاری در این شهرستان است.

شهرستان بهمئی با داشتن ده‌ها قابلیت اقتصادی جزء ۳۱ شهرستان اقتصاد مقاومتی کشور قرار گرفت.

مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.