۰ نظر
۹۴ بازدید

داود طلوعی مطلق

محرومیت زدایی فرهنگی به سبک فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد/ ارمغان شادی در جشنواره فرهنگی و هنری دیشموک/ درخشان: تقویت آئین ها و باورهای مردم بزرگترین سرمایه فرهنگی است/ امام جمعه دیشموک:از مسئولین استان انتظار داریم به این بخش در حوزه فرهنگ توجه بیشتری داشته باشند ،چنین برنامه هایی باعث کاهش آسیبهای اجتماعی میشوند

یکی از مهمترین رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت بنیادها، آئین‌ها، آداب‌ها و سنت‌های هر منطقه است.
کد خبر : 52359
تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 1:57

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری دیشموک گفت: یکی از مهمترین رسالت های حوزه فرهنگ حفظ و تقویت آیین ها، سنت ها و باورهای فرهنگی مردم است که این خود سرمایه ای عظیم و ارزشمند است

امین درخشان در جمع انبوهی از مردم در جشنواره فرهنگ و هنر ایل بهمئی در دیشموک، افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت بنیادها، آئین‌ها، آداب‌ها و سنت‌های هر منطقه است.

وی ابراز داشت: امروز در جهت تقویت فعالیت‌های فرهنگی، مردمی و هم در جهت ایجاد نشاط اجتماعی، همبستگی و انسجام اجتماعی این برنامه برگزار شد.

درخشان یکی از الزامات فعلی در سطح جامعه را ایجاد نشاط اجتماعی خواند و ابراز داشت: قدمت و سابقه فرهنگی و سنت های دیرینه مردم دیشموک همواره مورد توجه بوده که پرداختن به این سرمایه های فرهنگی در این برنامه ها ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سرمایه های ارزشمند فرهنگی تقویت می شود خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی مردمی در همین راستا به عنوان یک اولویت جدی در دستورکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

درخشان در انبوه شرکت کننده در جشن فرهنگ و هنر ایل بهمئی در دیشموک، افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت بنیادها، آئین‌ها، آداب‌ها و سنت‌های هر منطقه است.

وی ابراز داشت: امروز در جهت تقویت فعالیت‌های فرهنگی، مردمی و هم در جهت ایجاد نشاط اجتماعی، همبستگی و انسجام اجتماعی این برنامه برگزار شد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم از این برنامه در بخش دیشموک، بنا داریم برای حفظ آئین‌ها، سنت‌ها و باورهای فرهنگی مردم را از منظر و مسیر حوزه هنر در طول سال بخصوص در فصل بهار که طبیعت شکل زیباتر و جذاب‌تری دارد، این برنامه‌ها را برگزار کنیم.

درخشان با بیان اینکه یکی از الزامات فعلی در سطح جامعه را ایجاد نشاط اجتماعی خواند و ابراز داشت: قدمت و سابقه فرهنگی و سنت های دیرینه مردم دیشموک همواره به عنوان یک مسأله فرهنگی مطرح و مورد توجه بوده و و پرداختن به این سرمایه های فرهنگی و مردمی ضرورتب انکارناپذیر است.

امام جمعه دیشموک در جشن فرهنگ و هنر ایل بهمئی گفتند:چنین برنامه هایی علاوه بر اینکه باعث نشاط وشادی و سرگرمی بین مردم میشوند باعث میشوند که آداب و رسوم این منطقه به فراموشی سپرده نشوند.

از مسئولین استان انتظار داریم به این بخش در حوزه فرهنگ توجه بیشتری داشته باشند چنین برنامه هایی باعث کاهش آسیبهای اجتماعی میشوند که انتظار است مسئولین و استاندار محترم توجه ویژه ای به بخش دیشموک داشته باشند .

حجت الاسلام راوند در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی  شهرستان کهگیلویه گفتند :از این عزیزان به خاطر توجه ویژه به بخش دیشموک قدردانی میکنیم و امیدواریم که در بحث بودجه های فرهنگی و حتی عمرانی استان توجه ویژه ای به بخش دیشموک شود.

وی  در ادامه ضمن گلایه از بعضی از سازمانهای مردم نهاد گفتند: بعضی از سازمانهای مردم نهاد و گروههای جهادی تحت عنوان پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به منطقه می آیند اما از سادگی و نا آگاهی مردم سوء استفاده میکنند که باید نهادهای امنیتی و نظارتی جلوی چنین گروه هایی را بگیرند و اجازه سوء استفاده را ندهند.

عبدالکریم عبودی  در جشنواره فرهنگ و هنر ایل بهمئی در​دیشموک، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های فرهنگ و ادب، توزیع عادلانه سرانه فرهنگی و هنری در بخش‌ها و روستاها است.

رئیس اداره فرهنگ و اسلامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به یکی از برنامه‌های دولت در بخش عدالت فرهنگی، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث عدالت فرهنگی و آموزش هنر رایگان را برای همه مردم و در جای جای این مرز و بوم برای اولین بار در کشور اجرا می‌کند.

عبودی تصریح کرد: تمامی رشته‌های هنری که درکلان شهرها برگزار می‌شود، در اینجا نیز برگزار خواهد شد.

 وی درپایان شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه را ضروری دانست و گفت: با اجرای این برنامه‌ها که جوانان بصورت خودجوش اقدام به برپایی سیاه چادرها و نمایش فرهنگ، هنر و سنت‌های منطقه خود می‌نمایند، در واقع پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها مشخص می‌شود.

      

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.