۰ نظر
۲۹۳ بازدید

مسلم مختاری

معرفی مدیریت و مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان بهمئی+ تصاویر

حجت الاسلام محمد مهدی ویسی نژاد  به عنوان مدیریت و مسئول رسيدگي به امور مساجد شهرستان بهمئی  معرفی شد.
کد خبر : 63906
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 19:43

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ امام جمعه شهر لیکک در مراسم معرفی مدیریت امورمساجد شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه، مساجد بزرگ ترین پایگاه نظام اسلامی هستند بر تشکیل کارگروهی برای تدوین برنامه های ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی دقیق و کاربردی می توانیم برنامه های مفید و سازنده را به مرور عملیاتی کنیم، و کارهای  ارزشمند و فاخر  را در مساجد شهرستان ارائه نمائیم.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با اشاره به نقش محوری مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری هویت انسانی و اسلامی بشر افزود: مساجد زیربنای انقلاب اسلامی هستند و هر تحولی که می خواهد در جامعه اتفاق بیفتد از طریق مساجد محقق می شود و نباید این موضوع در شهرستان بهمئی نادیده گرفته شود.

وی، مسجد را بهترین مکان برای خنثی کردن توطئه ها و فتنه های استکبار و دشمنان عنوان کرد و افزود : جامعه باید در تراز نظام اسلامی باشد و مسجد بهترین مکان برای تحقق این امر است.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه ، بستر تمام ساختارهای فرهنگی جامعه مسجد است ، افزود: می طلبد به طور مکرر جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان برگزار شود.
حجت الاسلام صلواتی خواستار تعریف ساختاری برای هیات امنای مساجد شد و با بیان اینکه الگوسازی مساجد، راهکارها و پیشنهادها از جمله مواردی است که باید توسط ستاد امور رسیدگی به مساجد پیگیری شود گفت: بسیاری از موضوعات شهرستان به مسجد ختم می شود بنابراین نقش مسجد در مسائل اجتماعی بسیار مهم و ارزشمند است.

نمازی رئیس اداره اوقاف و اُمور خیریه شهرستان بهمئی هم در این مراسم با اشاره به اینکه ، اجرای برنامه ها در مساجد نیازمند برنامه ریزی است گفت: بزرگترین کارکرد مساجد، ارائه تفکر صحیح است.

عبدالمحمد نمازی گفت: در مساجد باید امور روزمره اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی بررسی و درباره آن‌ها تصمیم گیری شود و  مشکل امروز جامعه ما، بیش از آنکه ناشی از موارد کوچکی باشد، مربوط به سوء مدیریت و بی تدبیری است و خودمان باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی گفت: راه جذب جوانان، نفوذ در دل‌های آنان است و ائمه جماعت باید مدیریت فرهنگی مساجد را بر عهده گرفته و وقت بیشتری به آن اختصاص دهند.

جانشین فرمانده مقاومت بسیج ناحیه بهمئی هم با اشاره به اینکه، مساجد پایگاه‌های بزرگ فکری مسلمانان هستند که زیربنای اعتقادات ما در آن شکل گرفته است گفت: نباید مساجدتنها به عنوان محلی برای اقامه نماز و برگزاری مراسمات باشند بلکه باید از ظرفیت این نهاد مهم فرهنگی به خوبی استفاده کرد.

سرهنگ نورائی بر ارائه راهکارهای جذب جوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: دشمن می‌خواهد کارآمدی مسجد را از بین ببرد که این گونه تبلیغات بیشتر بر روی جوانان متمرکز است.

وی بر توجه ویژه به مساجد شهرستان تاکید کرد و افزود : بعضی از مسائل اجتماعی را می توان با محوریت مسجد برطرف کرد.

مدیریت و مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان بهمئی نیز مسجد را پایگاه وحدت بخش دانست و با تاکید بر نقش روحانیون برای احیا فرایض الهی افزود: برخی مردم علیرغم اعتقادات مذهبی، در انجام واجباتی مانند اقامه نماز، سستی می‌کنند که این ناآگاهی باید با تلاش متولیان امور مذهبی از بین برود.

حجت الاسلام محمد مهدی ویسی نژاد افزود: مسجد محل تولید ایمان است و سلاحی که می تواند جامعه را در مقابل دشمن حفاظت کند، ایمان است.

وی گفت: تحول در مساجد موجب تحول در جامعه می شود.

در این مراسم حجت الاسلام محمد مهدی ویسی نژاد به عنوان مدیریت و مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان بهمئی معرفی شد.

مسلم مختاری خبرنگار

     

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.