۰ نظر
۱۷۹ بازدید

داود طلوعی مطلق

معیشت مردم در لابه لای فضاسازی رسانه ای سیلی به یکنفر به دست فراموشی سپرده نشود

رسانه ها بجای پرداختن به حواشی ایجادشده به مشکلات جامعه بپردازند
کد خبر : 14026
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1400 - 0:10

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا سیدوحید چام پور رئیس کانون مداحان شهرستان بهمئی وفعال فرهنگی ورسانه ای در پیامی دیدگاههای خود را با موضوع معیشت مردم چنین بیان نمود که درفضای ملتهب این روزهای جامعه مهمترین مطالبه بحق مردم که همانا رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم وبحث گرانی اقلام اساسی به فراموشی سپرده نشود.
ایشان در ادامه چنین بیان نمودند که دراین روزها که مزین شده به میلادپیامبررحمت ومهربانی وامام صادق ع وهفته وحدت جا دارد دیدگاه نبی مکرم اسلام در خصوص معیشت مردم ورسیدگی به حال محرومان ومستضعفان مورد توجه قرار گیرد که پیامبر اسلام(ص)فرمودند: «کادَ الْفَقْرُ أنْ یَکُونَ کُفْراً»؛ یعنی فقر بی‌دینی می‌آورد.

وی بیان داشت:اگر معیشت مردم در جامعه حل نشود، نمی‌توانیم توقع دینداری داشته باشیم.

امام علی(ع) هم در نهج‌البلاغه خطاب به فرزندش محمدبن حنفیه می‌فرمایند: از فقر بپرهیز؛ مسئله معیشت را حل کن؛ فقر سه اثر منفی به همراه دارد؛ عقل آدمی را خراب می‌کند، دوم دین انسان را خراب می‌کند و سوم هم شورش عمومی ایجاد می‌کند بین دین و معیشت، دغدغه معیشت در اولویت اول است.
سیدوحیدچام پور در ادامه افزودند؛قرآن می‌فرماید: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» یعنی پیامبران آمده‌اند تا عدالت اجتماعی را برپا کنند، اگر در زندگی، عدالت اجتماعی نباشد، دینداری هم تحقق پیدا نمی‌کند.
فعال فرهنگی شهرستان با اشاره موکد به موضوع رسیدگی به وضعیت امروز بازار وگرانی کمرشکن که فشار دوچندانی بر گُرده مردم آورده ودرد دل امروز همه فعالین فرهنگی ،مذهبی،دانشجویی ودرواقع مهمترین مطالبه عمومی است دیدگاه اسلام را بیان کردند وگفتند:اسلام نیز بر این امر تأکید دارد که فقر و تنگ‌دستی، بی‌دینی به همراه می‌آورد. بر همین اساس وظیفه حکومت‌ها بیش از هر چیز تأمین معیشت مردم است.
ایشان درپایان یادآورشدند:کسانی که مدعی انقلابی گری هستند وحبابی از این موضوع بوجود آوردند آیا به تبعات بعداز کار این دولت ها اندیشه اند که فردا اگر مشکلات جامعه ومعیشت مردم حل نشود حاضرند بیایند ودراین شهر جوابگوی مردم باشند پس بگذارید مردم هم به دین وزندگی خود برسند وهم با وحدت کلمه به مانند پیروزی انقلاب بتوانند در معیشت جامعه انقلابی اساسی ایجاد نمایند واینکه بگوییم دین برای همه ابعاد زندگی بشر نسخه پیچیده است حرف درستی نیست، اما دین می‌خواهد زندگی بشر درست و صحیح انجام شود. اسلام از مسلمان جسم سالم می‌خواهد، اما چگونگی آن را عقل و یا متخصصان تعیین می‌کنند دین نمی‌گوید فلان بیمارستان باید چگونه ساخته شود و یا بهداشت چگونه باید رعایت شود، بلکه این‌ها را عقل بشر مشخص می‌کند.

درپایان برای رفع مشکلات جامعه،رفع فقر وبیکاری وهمچنین رسیدگی به معیشت مردم دست به دست هم دهیم وخود را مسئول بدانیم ومطالبه گری بالحق را فراموش نکنیم.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.