داود طلوعی مطلق

من به همه شما اطمینان می دهم از رٲی شما صیانت خواهد شدبه حرف های بدون سند گوش ندهید/ شهید بهشتی بنیانگذار کار تشکیلاتی بود

شهید بهشتی بنیانگذار کار تشکیلاتی بود با تربیت شاگردانش در مدرسه حقانی که بعدا همه آنها به خدمت نظام درآمدند
کد خبر : 9015
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 15:17

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،حجت الاسلام  افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه های نماز جمعه بیان داشتند:  با اشاره به تولید انبوه واکسن کرونا و فضای جدید ایجاد شده در کشور ان شالله  شاهد رونق اجتماعات مردمی جهت مبادلات فکری باشیم.

اافروغی گفت:اعمالی هست که انجام آنها تا بعد از مرگ انسان همواره برای او جزا و پاداش دارد خوب است که انسان همت به انجام این چنین کارهایی داشته باشد  که پاداش آنها برای او ابدی باشد.مانند محافظت از محیط زیست، رعایت نظافت شهر، کمک به مستمندان،ازدواج آسان ، پوشش مناسب در اجتماع، کسبه با عدل و انصاف همه اینها حسنه هایی هستند که پاداش آن برای فرد ابدی است.

 امام جمعه بهمئی در بخش دیگری از سخنانش افزود :دین اسلام یک دین حداکثری است که هم اصالت فرد را قبول دارد  هم اصالت اجتماع را قبول دارد. معمولا در مسائل تربیتی یکی از عوامل مهم محیط است اکوسیستمی که فرد در آن بزرگ می شود مهم است وآیه ۱۳۷ سوره عمران می فرماید: قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِکُمْ سُنَنٌ فَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَهُ الْمُکَذِّبِینَ سنتهای قبل از شما بود ببینید چگونه است عاقبت تکذیب کنندگان آیات الهی تنظرو یکی از معانیش نظر و معنای دیگرش رٲی و اندیشه است. اندیشه ای که بر خلاف خدا و قران باشد از بین رفتنی است.

وی گفت:سنن تعریف به روزش همان فرمول است در این آیه می فرماید چه فرمولی باعث شکست آنها شد. سنت ها هم می توانند مثبت باشند و هم منفی . حضرت رسول فرمودند: هر کس سنت حسنه ای برپا گذاشت تا روز قیامت هر کس بدین سنت عمل کرد بدون اینکه از ثواب انجام دهنده آن سنت کم شود به بنیانگذار آن ثواب می رسد و همچنین فرمود ظالمترین انسانها کسی هست که سنت های جور و ستم را در بین مردم تبلیغ کند ،مثلا در همین فضای مجازی کسانی که بنای بی احترامی را می گذارند در واقع ظالم هستند بی احترامی به ریش سفیدان که مثلا به روز نیستند  بی احترامی به معلمان ،بی احترامی به اقشار مختلف اینها همه نه تنها گناه اجتماعی هستند بلکه یک نوع بدعت است.

خداوند متعال می فرماید: و تواصعو به الحق و تواصعو به الصبر یعنی همدیگر را به صبر دعوت کنید به حق دعوت کنید در واقع این یک وظیفه متقابل و همگانی است.

حجت الاسلام افروغی گفت:هفته پیشرو مصادف است با هفته قوه قضاییه و شهادت شهید بهشتی و یارانش است و در حادثه هفت تیر جمعی از خوبان نظام به دست دشمنان دین و این مرز و بوم به شهادت رسیدند یاد و خاطره این عزیزان را گرامی می داریم در واکاوی اندیشه افکار و شخصیت شهید بهشتی می بینیم که ایشان استاد در کار تشکیلاتی بودند.

کار تشکیلاتی در قرآن توصیه شده است خدای متعال در سوره ال عمران آیه ۲۰۰ می فرماید یا ایها الذین الصبرو..کار تشکیلاتی خیلی صبر می خواهد صابرو یعنی همه باید صبر کنند یک معلم یک کلاس یک امت باید صبر کنند و تقوای الهی در کارهای اجتماعی پیشه کرد یعنی تفسیر بی اساس نکرد و لعلکم تفلحون همه  اینها را انجام دهید تا رستگار شوید.

وی گفت:در کار تشکیلاتی ممکن است امام یک تشکیلات، فاصله ی معنویش تا آخرین نفر در آن تشکیلات زیاد باشد اما خداوند همه آنها را به واسطه اینکه در یک مسیرند نجات می دهد، البته اگر هدفشان و راهشان درست باشد در آیات ۶۱ تا ۶۶ سوره ال عمران وقتی شبانه حضرت موسی و یارانش با انسجام خاصی و با هدایت نور هر گروه کار مشخصی انجام می داد به سرعت به رود نیل رسیدند در این وقت بود که سپاه فرعون هم پشت سر ایشان را تعقیب میکردند وقتی گروه فرعونیان به نیل نزدیک شدند عده ای از یاران موسی که ایمانشان حداقلی بود و در کفه پایینی از اعتقاد و ایمان بودند ترسیدند موسی فرمود نگران نباشید خدا با ماست  اتینا الموسی و اجرئین هر کسی با موساست همه را خداوند نجات می دهد، پس در کار تشکیلات دینی و تشکیلات الهی کسی ضرر نمی کند ولو اینکه قدمی کوچک بردارد ولی انانکه در جبهه فرعون بودند با وجود اینکه بعضی از انها در دل موسی را دوست میداشتند اما چون در تشکیلات ضد خدایی بودند همه هلاک شدند.

امام جمعه شهرلیکک افزود:شهید بهشتی بنیانگذار کار تشکیلاتی بود با تربیت شاگردانش در مدرسه حقانی که بعدا همه آنها به خدمت نظام درآمدند تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان اروپا در هامبورگ آلمان سفر به سوریه عراق و لبنان و اماده کردن سران و بزرگان اسلامی این کشورها برای  کمک به شکل گیری انقلاب اسلامی در سال ۵۶ تاسیس انجمن های اسلامی در کشورهای اتریش المان ایتالیا فرانسه در سال۵۷ تاسیس جامعه روحانیت مبارز، تاسیس شورای انقلاب در سال ۵۹ تاسیس حزب جمهوری و هم قوه قضاییه همت گماشت.

وی بیان کرد:ان شاء الله که قوه قضاییه با حضور رئیس جدید همچون سالی که پشت سر گذاشت در مبارزه با مفاسد به خوبی عمل کند در بحث دانه درشتها مفاسد کلان مواد مخدر قوه قضاییه باید بجد مبارزه کند اما در مسائلی مثل تشکیلات خانواده جرائم اجتماعی باید روحانیت اصیل اگاه و بروز و جهادی وارد عمل شود اداره فرهنگ و ارشاد وارد عمل شود تا با پیشگیری از این مشکلات بار از دوش قوه قضاییه برداشته شود.

سهم روحانیت در پیشگیری سهم بسزایی است.

وی درادامه سخنان خود گفت:مقام معظم رهبری در پیام تبریک خود ویژگی های ملت ایران در خلق این حماسه اینگونه برشمردند ملت بزرگ و سربلند ایران، ملت باوفا، ملت قدبرافراشته در مقابل تبلیغات رسانه ای مزدوران و وسوسه های بد اندیشان و بدخواهان فرمودند :این ملت در قلب میدان سیاسی کشور حضور پیدا کردند دست مریزاد به این مردم.

افروغی درادمه بیان داشتند: عواملی باعث حضور کمرنگ آحاد مردم شد و البته توجه داشته باشید حضور مردم پررنگ بود ولی آحاد مردم در طبقات مختلف شاید نتوانستند حضور پررنگ داشته باشند، عده ای به خاطر ضربه ای  که وضع اقتصادی به معیشتشان وارد کرد گله مند بودند این گلایه ها به حق است، بیماری کرونا ۱۰  تا  ۱۵ درصد مشارکت را پایین اورد افرادی در داخل نظام و افرادی هم خارج نظام مثل سلطنت طلبان منافقین دشمنان ایران چون اسرائیل و آمریکا پمپاژ رسانه ای عظیمی برای عدم حضور مردم در انتخابات داشتند اما اختلالات در برگزاری انتخابات هم تاثیراتی داشت بی نظمیها ،دیر شروع کردن حوزه های اخذ رای که برخی جاها گاها تا دوساعت تاخیر داشتند صندوق های خارج کشور که در گاها با مرکز ایرانیان تا ۳۰۰ کیلومتر فاصله داشتند قطعا اگر این موارد نبود ما مشارکت تا ۷۰ درصد هم می توانستیم داشته باشیم اگر بی تدبیریها کمتر می بود.

وی گفت: در خصوص انتخابات شورا در شهرستان بهمئی هم جهش داشتیم و هم اشکالاتی وجود داشت، جهش صورت گرفته محصول کار فرهنگی بوده است طلاب بسیجیان، هئیت های مذهبی در این باره نقش اساسی داشتنداما اشکالاتی هم در روندبرگزاری  انتخابات بود و حقیقتا هئیت نظارت شوراها انتخاب درستی نداشتند، ناظران همچنان با نگاه طایفه ای در هئیت نظارت شوراهاحضور داشتند تایید صلاحیتها اصلا درست نبود، مردم هم در این باره گلایه داشتند و گلایشان صد در صد درست است، افراد و نهادهای  مختلفی در این مورد مقصر بودند که فعلا به این مورد نمی پردازم. نظم اعضای صندوق ها اصلا خوب نبود ،هماهنگی و انسجام لازم نداشتند این بی نظمی های اعضای صندوق به بیرون هم سرایت کرد البته افراد دلسوزی هم حضور داشتند اما بعضی صندوق ها یه مقدار کار از دستشان در رفت.

افروغی بیان کرد: بعد از ظهر خیلی بهتر شد ایراد دیگر  نامزدها  بحث حق الناس در کسب رای است که این مورد باید آموزش داده شود که هر نوع کسب رٲیی درست نیست و الان ما یک تیم از خارج از شهرستان داریم که مشغول کار بازشماری آرا هستند با دقت تمام این کار را دارند انجام می دهند و ان شاالله نتیجه هر چی بود باید تمکین کرد.

 بحث آرا اسکن شده وجود دارد که همه آرا درست توسط این هئیت تفکیک میشود و تعداد تعرفه ها کدملی های هر صندوق به دقت تطبیق داده می شود ،من به همه شما اطمینان می دهم از رٲی شما صیانت خواهد شد و خواهشٲ به حرف های بدون سند گوش ندهید ،انشاالله هر جمع بندی از این هئیت بیرون آمد همه ما تمکین خواهیم کرد و به انتخاب مردم احترام خواهیم گذاشت.

وی درسخنان پایانی خود گفت:انتخابات در بهمئی  در کنار اشکالاتی که داشت نقاط قوتی هم داشت برای اولین بار در بهمئی یک جهش بزرگ اتفاق افتاد مردم به کسانی که خرید و فروش رٲی  میکردند نه گفتند، جوان گرایی اتفاق افتاد ،رٲی فراطایفه ای داده شد، شعاری که نزدیک ۴ الی ۵ ماه روش کار شد این یک سند زرین درانتخابات بهمئی است، اما نقطه ضعفش خود بی نظمی مردم بود ،بنده به شدت مخالف دخالت نیرو انتظامی با مردم هستم مردم خودشان باید به این بلوغ برسند که نظم باید رعایت شود،مسئولان هم البته اگر چه کمی و کاستی داشتند اما هدفشان برگزاری یک انتخابات درست بوده از همه عزیزان و دست اندرکاران این امر تشکر می کنم.

در پایان از همه شما خواهشمندم در مصرف برق و آب صرفه جویی کنید در پیک مصرف از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنید تا ان شالله بتوانیم این تابستان را هم پشت سر بگذاریم و همه هم وطنان بتونند به برق آب در همه ساعات شبانه روز دسترسی داشته باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.