داود طلوعی مطلق

موفقیت اجرای طرح کوچ ، طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس شهرستان بهمئی

در این طرح کشوری ۱۴ میلیون دانش‌آموز غربالگری می‌شوند.
کد خبر : 2650
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 - 17:57

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما  ؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت : طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس شهرستان بهمئی با هدف زندگی فعال و سالم با موفقیت اجرایی شد.

جریده افزود : در شهرستان بهمئی دانش آموزان ، اغلب تحت پوشش خدمات آموزشی و تربیتی قرار دارند و در طرح کوچ این دانش آموزان ، آموزش‌های ویژه و تخصصی را فرا می گیرند تا از افزایش وزن و چاقی آن‌ها پیشگیری شود.

وی با شاره به این‌که هدف از اجرای این طرح کاهش و کنترل ۳ درصد وزن دانش‌آموزان است ، اضافه کرد : در مرحله اول همه دبیران و و مراقبان سلامت مدارس باید اطلاعات قد و وزن دانش‌آموزان را در سامانه مدرسه ثبت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت: مدارس بر اساس شیوه‌نامه‌های مصوب وزارتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند؛ تصمیم‌گیری در ارتباط با تعطیلی مدارس و همچنین تمام مجازی شدن فعالیت‌های آموزشی بر عهده ستاد ملی و استانی مقابله با کروناست و آموزش و پرورش تابع تصمیمات این ستاد در این زمینه خواهد بود.

فرماندار بهمئی  گفت : هدف از اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی ، ترویج سبک زندگی سالم، کاهش نرخ چاقی و مدیریت وزن دانش آموزان ، یافتن نسلی شاداب و با نشاط و بالا بردن سواد سلامت در بین جامعه است.

حکمت الله سنایی افزود : چاقی در زندگی امروزی به یک معضل تبدیل شده است نباید بگذاریم چاقی در بین دانش آموزان شیوع پیدا کند اجرای موفق این طرح در راستای کمک به سلامت جامعه ، بویژه فرزندان ایران مهم است.

وی یکی از اولویت‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت را ، ترویج سبک زندگی سالم در بین دانش آموزان بیان کرد و با بیان اینکه ، اجرایی شدن طرح راهبردی (کوچ) به این امر کمک می کند گفت: بر پایه آمار‌های اعلام‌شده ، ۲۱ درصد دانش‌آموزان کشور دارای اضافه وزن و چاقی هستند که عامل بسیاری از بیماری‌هاست ، به‌همین دلیل طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با عنوان «کوچ» صورت می گیرد.

فرماندار بهمئی همچنین از تلاش های آموزش و پرورش در راستای اجرای این طرح در روزهای سخت کرونایی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.

خبرنگار :مسلم مختاری

 

    

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.