داود طلوعی مطلق

نامه ی جمعی از جوانان شهرستان بهمئی به آیت الله رئیسی

مشتاقیم چند کلامی از مشکلات عدیده ی شهرستان بهمئی خدمتتان درد و دل کنیم.
کد خبر : 5324
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 8:38

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا، جمعی از جوانان شهرستان بهمئی طی نامه ای به آیت الله رئیسی خواستاربررسی مشکلات شهرستان بهمئی شدند متن نامه به شرح ذیل می باشد:

وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّهً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ
بسمی تعالی

از: جمعی از جوانان شهرستان بهمئی
به:حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام و احترام؛
بر خود لازم میدانیم نسبت به دغدغه و پیگیری های مجدانه حضرتعالی مبنی بر سفرهای استانی و مشاهده ی میدانی مشکلات و مسائل مردم، کمال سپاس و قدردانی را داشته باشیم. همچنین امیدواریم همچون دیگر سفرها، شاهد آثار و برکات این سفر در بین مردم باشیم.

مشتاقیم چند کلامی از مشکلات عدیده ی شهرستان بهمئی خدمتتان درد و دل کنیم.
شهرستان بهمئی به‌خاطر برخورداری از شرایط ویژه‌ای در نسبت با سایر مناطق استان، با توجه به ویژگی هایی که دارد می توان گفت شرایط خاص و ویژه‌ای دارد، که در بین دیگر مناطق نیازمند توجه بیشتری است؛

این شهرستان علاوه بر آن‌که جزء مناطق محروم می‌باشد، به علت ناشناخته ماندن و دیده نشدن هنوز از مشکلات و مسائلی رنج می‌برد که شاید در نگاه اول باورشان سخت باشد، اینک باتوجه به گستردگی مشکلات به اختصار چند نمونه از مشکلات اساسی و گرفتاری‌های رنج‌آور مردم مورد اشاره قرار می‌گیرد که رفع یا تسهیل آنها، نیازمند توجه جدی و عنایت ویژه حضرتعالی است؛ این مهم میتواند از طریق اعزام تیمی از بازرسان یا هر گونه اقدامات لازم دیگر صورت پذیرد.

۱) در طول سالیان همواره شهرستان بهمئی بستر مناسبی برای غداره کشی و ایجاد نا امنی‌های گسترده توسط اراذل و اوباش و اخلال‌گران نظم عمومی بوده است و همواره مسامحه‌ی بیجا در برخورد متناسب با جرم، گریبان‌گیر مردم شهرستان شده است. این چشم‌پوشی‌های بی‌دلیل به مرور راه را برای رشد انواع جرم هایی که زمینه ساز آسیب های جدی خصوصا به قشر جوان و نوجوان بوده همواره کرده است لذا مردم شهرستان انتظار برخورد جدی و ملموس با این دست از جرایم را دارند.

۲)چالش بغرنج دیگر، مسئله‌ی شهرداری و شورای شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی است که مدت‌هاست به مسئله ی اول شهرستان تبدیل شده است. رهاشدگیِ مفرطِ حاکم بر شهرداری و شورای شهر لیکک و تخلفات متعدد صورت گرفته خصوصا در چهارسال اخیر آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به اعتماد و معیشت عموم مردم شهرستان خصوصا اقشار کارگر وارد ساخته است که حقیقتا تنها چشم امید مردم برای ورود به این مسئله ی قابل توجه، عنایت جدی حضرتعالی است.

۳) مسئله بانکداری در شهرستان بهمئی به یک معضل جدی برای مردم مستضعف و مظلومی تبدیل شده است که اکثر قریب به اتفاق تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند. از قوانین عجیب برای پرداخت تسهیلات که بعضاً با هیچکدام از قوانین عمومی شعب مختلف بانک ها در کشور مطابق نیست بگیرید تا کارشکنی‌هایی که در پرداخت به‌موقع تسهیلات به مردم صورت می‌گیرد. مکرر پیش آمده که بانک بدون هیچ توجیه قانونی، تسهیلات مردم حتی تسهیلات ازدواج را برای ماه‌ها در بانک نگه می‌دارد!
در این بین عدم توجه به تکریم و حقوق ارباب رجوع و رفتارهای بسیار زننده و تحقیرآمیز با مردم، مسئله‌ای است که به عرف رایج بانکداری شهرستان تبدیل شده است.

۴) مسئله‌ی برخورد با اغتشاشات آبان ۹۸ از آن دسته مسائلی ست که مردم شهرستان بهمئی بی صبرانه منتظر برخورد با متخلفین هستند و البته از تاخیر در رسیدگی دقیق به پرونده ها و اجرای احکام جرایم صورت گرفته بسیار گله دارند.

۵) و اما مسأله ی انتخابات که حقیقتا داستان غم انگیزی در شهرستان بهمئی دارد و متأسفانه تنها نامی که نمی توان بر آن گذاشت «انتخابات» است. بخصوص در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که تخلفات بی حد و اندازه ی مجریان، گماشتن افراد لاابالی و متخلف از طرف وزارت کشور در صندوق های رای، آزاد گذاشتن اراذل و اوباش برای تعدی به رای مردم، انتخابات را به قول برخی علمای شهرستان، به «افتضاحات» تبدیل کرده است. تخلفاتی که علی‌رغم گزارشات مردمی و نهادهای نظارتی، هیچ‌گاه پیگیری نشد و برعکس متخلفین انتخاباتی بدون هیچ مانعی یا ارتقاء یافته اند، یا به مناصب مدیریتی گماشته شده‌اند. متأسفانه این سهل انگاری ها ضمن به خطر انداختن فضای امنیت عمومی، مردم را از دوره‌های آتی انتخابات مأیوس کرده است.
بنظر بهترین راه برای صیانت از آرای مردم و اعتمادسازی برای مشارکت حداکثری پای صندوق های رای، تدارک ساز و کارهای رای گیری الکترونیکی است که انتظار داریم مساعدت و پیگیری لازم را داشته باشید.

در پایان پیشاپیش از همکاری حضرتعالی کمال تقدیر و تشکر را داشته و از خداوند منان توفیقات روزافزون شما را خواستاریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هادی شنبه , 2 اسفند 1399 - 13:55

سلام رحمت خدا بر نگارندگان این نامه. امیدوارم بخصوص در بحث دادگاه شهرستان که واقعا قضات و دادستان مسامحه میکنند و حدود شرعی را اعمال نمیکنند برخورد جدی شود. کودکان مردم هم تو کوچه ها امنیت ندارند امنیت ندارند

علی شنبه , 2 اسفند 1399 - 14:00

سلام درود برشما جوانان باغریت بهمئی

یاسین شنبه , 2 اسفند 1399 - 14:01

سلام درود واقعا باید به این موارد رسیدگی شود باتشکر