۰ نظر
۳۶ بازدید

نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمدوتجلیل از هنرمندان نام آوراستان درجشنواره های ملی برگزارشد

نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد وتجلیل از هنرمندان نام اوراستان درجشنواره های ملی با حضور مسئولان کشوری و استانی، اقشار مختلف مردم به خصوص خانواده معظم شهدا فعالان عرصه فرهنگ هنر و رسانه استان در سالن سینما هنر یاسوج برگزار شد.
کد خبر : 69708
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 22:24

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، استان کهگیل،نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد وتجلیل از هنرمندان نام اوراستان درجشنواره های ملی با حضور مسئولان کشوری و استانی، اقشار مختلف مردم به خصوص خانواده معظم شهدا فعالان عرصه فرهنگ هنر و رسانه استان در سالن سینما هنر یاسوج برگزار شد.

​«امین درخشان»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این یادواره گفت: عملیات وعده صادق نه تنها دل ملت ایران و مسلمان جهان بلکه دل همه آزادگان جهان را شاد کرد.

وی افزود: اگر در عرصه ایثار و شهادت حرف برای گفتن داریم بخش عمده آن به واسطه تلاش‌های فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است.
درخشان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این راستا ۲۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف از جمله ۳۰ فیلم و مستند، ۲۰ سرود و ۱۰ قطعه موسیقی فاخر تولید می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما هر چه داریم از فرهنگ ایثار و شهادت است.

«اصغر‌ امیرنیا»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این یادواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر روز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳) در سالن سینما هنر یاسوج برگزار شد، گفت: شهدای هنرمند و رسانه نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند و اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند که هم اکنون ما آن‌ها را مرور می‌کنیم.
وی افزود: نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع‌رسانی وقایع مختلف بخصوص دوران دفاع مقدس مؤثر و بسزاست.
امیرنیا اظهار کرد: شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین گونه، نقش زینبی را هم ایفا کردند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر شهدای فرهنگ هنر و رسانه نبودند بسیاری از اتفاقات جنگ تحریف می‌شد و این شهدا بسیار مظلوم بودند چرا که باید دو نقش را ایفا می‌کردند.

در پایان این یادواره از ۲۸ خانواده شهید عرصه فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل و همچنین از ۱۲ هنرمند نام‌آور استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تقدیر شد.

درحاشیه برگزاری این یادواره ورکشاپ هنرهای تجسمی وخوشنویسی باحضور پررنگ هنرمندان برگزار شد.

           

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.