مسلم مختاری

نشست احیای سبک زندگی اسلامی با حضور خانواده های بسیجیان و سپاه پاسداران شهرستان بهمئی + تصاویر

نشست جانشین فرمانده سپاه فتح استان با خانواده های بسیجیان و سپاه پاسداران شهرستان بهمئی ، با عنوان سبک زندگی اسلامی و کاهش آسیبهای اجتماعی برگزار شد
کد خبر : 12068
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 21:02

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در مراسمی که با حضور خانواده های بسیجیان و سپاه پاسداران شهرستان بهمئی برگزار شد با تقدیر از خدمات مختلف سپاه و مجموعه بسیج در شهرستان بهمئی بویژه خدمات فرهنگی و اجتماعی، با اشاره به اینکه ، این ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در راستای ارتقاء کیفیت و نهادینه کردن سبک اسلامی خانواده ها برگزار شد گفت : روش و سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیدگاه و منظر اسلام ، به مجموعه ای از موضوعات مورد قبول اسلام در عرصه زندگی اشاره دارد که براساس آن، معیار رفتار و زندگی ما باید مبتنی بر اسلام و آموزه های اسلامی باشد تا خدشه ای بر زندگی ما وارد نشود.

سرهنگ مثنوی با اشاره به اینکه ، سبک‌های زندگی مجموعه‌ای از ارزش‌ها، شیوه‌های رفتار، حالت‌ها و سلیقه‌ها در هر چیزی است و می‌تواند به علایق، نظرات، رفتارها و جهت‌گیری رفتاری یک فرد، گروه یا فرهنگ اشاره کند افزود: سبک زندگی افراد و راهی که برای خود انتخاب می‌کنند، ارتباط عمیقی با موفقیت آنان در زندگی دارد که سبک زندگی اسلامی به عنوان موضوع مهم می تواند به ما و خانواده هایمان در پیشبرد اهداف انسانی مان سودمند باشد.

وی با بیان اینکه ، در این نشستهای مهارت افزایی، شیوه های آشنایی خانواده ها بویژه جوانان با آسیبها و نوع خطر فضای مجازی و نحوه برخورد با آن در حوزه های اجتماعی و خانوادگی مورد بحث قرار می گیرد تا خانواده ها آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشند گفت : سبک زندگی از دیدگاه اسلام، به مجموعه ای از موضوعات مورد قبول اسلام در عرصه زندگی اشاره دارد که براساس آن، الگوی رفتاری ما باید بر اساس اسلام و آموزه های اسلامی باشد.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت بیان و ترویج سبک زندگی اسلامی در برنامه ها ، مراسمات و سخنرانی های تاکید کرد و با اشاره به اینکه ، توجه به سبک زندگی اسلامی از موضوعاتی مهمی است که مقام معظم رهبری ، طی سالهای اخیر آن را مطرح و بر ضرورت توجه به آن تاکید نموده اند گفت : بخش بسیار مهمی از زندگی دینی که در برنامه‌ های فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی به آن پرداخته می‌شود، توجه به اوصاف و خصوصیات اخلاقی است تا بر اساس آن سبک زندگی اسلامی شکل گیرد.

سرهنگ مثنوی با اشاره به اینکه ، در سبک زندگی اسلامی ، هدفِ آموزه های دینی رهایی از سبک زندگی غیر اسلامی و رسیدن به حیات طیبه می باشد که ایمان و عمل صالح، ملاک و معیار اساسی سبک زندگی اسلامی و دستیابی به حیات طیبه است ادامه داد : تعالیم اسلام تمام وظایف زندگی را پوشش می دهد و سبک زندگی برگرفته شده از آن، سبک زندگی ایده آل و مطابق با فطرت بشریت است.
در این نشست راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب در جوامع اسلامی و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی در زندگی مطرح شد.

وی همچنین با اشاره به افتخارات ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و به شهادت رسیدن هزاران فرزند این دیار، از دوران جنگ تحمیلی و رشادت ها و ایثارگری های مردم استان خبر داد و گفت : خوشبختانه مردم ما همیشه نشان دادند در دفاع از نطام و انقلاب گامی عقب نخواهند گذاشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این جلسه با تقدیر از حضور و نقش پر رنگ خانواده کارکنان سپاه بهمئی و مجموعه بسیج در زمینه های مختلف گفت : خوشبختانه اقدامات خوبی طی یک سال گذشته صورت گرفته که زمینه رضایت شهروندان را فراهم کرده است.

سرهنگ علی محمدی با تقدیر از توجه ویژه سپاه فتح استان و حضور جانشین فرماندهی سپاه فتح سرهنگ مثنوی افزود : سپاه پاسداران شهرستان بهمئی آمادگی دارد تا در زمینه ترویج برنامه های خانواده اسلامی و سبک و شیوه ی این زندگی دینی گام بردارد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از اجرای برنامه های مختلف در این هفته خبر داد و گفت : مردم بهمئی نقش ویژه ای در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس داشتند.

در پایان این مراسم به مناسبت هفته دفاع مقدس، از پدر یکی از پاسداران که جانباز ۵۰ درصد می باشد تجلیل و قدردانی شد.

همچنین از تمامی خانواده کارکنان سپاه پاسداران شهرستان بهمئی با اهدا لوح سپاس و هدایایی تجلیل و تقدیر شد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.