۰ نظر
۱۶۴ بازدید

داود طلوعی مطلق

نشست سبک زندگی ایرانی و اسلامی دانش آموزی واحد مقاومت بسیج دبیرستان شهید بهشتی شهرستان بهمئی

نشست سبک زندگی دانش آموزی متناسب با وضعیت کنونی در واحد مقاومت بسیج دبیرستان شهید بهشتی
کد خبر : 14718
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 19:56

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی گفت:بمناسبت هفته بسیج دانش آموزی با همکاری اداره آموزش و پرورش و دفتر امام جمعه نشست سبک زندگی دانش آموزی متناسب با وضعیت کنونی در واحد مقاومت بسیج دبیرستان شهید بهشتی برگزار شد.
جهانگیر آشنا با بیان اینکه آموزش در هزاره سوم نه صرفا کسب دانش بلکه فراگیری هنر زندگی با دیگران است، برای رسیدن به این مهم باید با نگاه روز و استفاده از همه ظرفیت ‌ای کاربردی، نسل آینده ساز جامعه را تربیت کنیم که زبان هنر یکی از بهترین ابزارهاست.

در ادامه سخنران این برنامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی گفت : اگر بتوانیم در فرایند آموزش مخاطب خود را با مهارت های زندگی و چگونگی زیستن با دیگران آشنا کنیم می توان گفت مسیر را درست در پیش گرفته ایم؛ درغیر این صورت انباشت دانش هرچقدر هم تا مدارج عالی باشد نقش چندانی در سعادت و تعالی جامعه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید درس زندگی را در مدارس توسعه دهد، بیان کرد: آموزش در واقع تربیت نیروی انسانی پشت میزنشین نیست و کشوری می تواند ادعای توسعه یافتگی کند که جامعه خود را با مهارت‌های کاربردی آموزش و پرورش دهد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در ادامه با اشاره به قابلیت‌های بومی و استفاده از خرده فرهنگ‌ها در تربیت نسل جوان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با یکپارچگی مثال زدنی ظرفیت های فراوانی برای تقویت منافع ملی دارد که بهره گیری از تنوع فرهنگی و ظرفیت های بومی می تواند اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت را محقق سازد.

افروغی گفت: آموزش و پرورش زمانی می تواند در تحقق اهداف و رسالت‌های خود موفق باشد که نگاه حاکم بر نظام تعلیم و تربیت فراگیر و بدون هیچ توجیهی همه دانش آموزان را دربرگیرد.

وی مصداق این سخن خود را تمرکز بر تقویت دانش آموزانی دانست که به نوعی یا به واسطه امکانات و شرایط زندگی و یا سایر آسیب‌ها، نیازمند توجه و همراهی بیشتری هستند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در همین راستا تاکید کرد: معلمان خصوصا مربیان پرورشی باید این اصل مهم را مد نظر داشته باشند که فقط مسئول آموزش و تعالی دانش آموزان مستعد و دارای پشتوانه عالی خانوادگی نیستند؛ زیرا این تعداد به واسطه برخورداری از شرایط مناسب در مسیر اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش قراردارند.

وی اضافه کرد: لذا آن عده از دانش آموزانی که به هر دلیلی دارای محرومیت و کمبود هستند نیازمند توجه بیشتری در امر آموزش و تربیت هستند تا بتوانند در چرخه اهداف و راهبردهای تعیین شده قراربگیرند.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.