نشست صمیمی شاعران برجسته شهرستان با امام جمعه کهگیلویه

انجمن شعر دهدشت یکی از با سابقه ترین انجمن های شهرستان و حتی استان می باشد .
کد خبر : 49998
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 14:02

 به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه عبدالکریم عبودی خبر از نشست صمیمی شاعران برجسته با امام جمعه دهدشت را داد و گفت : انجمن شعر دهدشت یکی از با سابقه ترین انجمن های شهرستان و حتی استان می باشد .

وی افزود : زبان هنر زبانی بلیغ و رسا و گویا است و با سرمایه‌گذاری در هنر می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کنیم .

رئیس اداره رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در ادامه زبان شعر را زبانی فاخر دانست و گفت :شعر همچنان در جهان مدرن امروزی نیز از تاثیرگذارترین هنرهاست و می توان با استفاده از زبان و بیان هنری جامعه ای اسلامی و انقلابی تر داشته باشیم .

در ادامه برنامه حجت الاسلام وحدانی فر گفت : ماه مبارک رمضان فرصت معنویت بخشی بوده و همچنین فرصتی است که خداوند رحمان در اختیار انسان قرار داده تا از نسیم رحمت شب‌های تفکر بهره بیشتری ببرد.

امام جمعه دهدشت مسئله شعر را زبان گویای همه جوامع بشری دانست و افزود: در تمامی جنگ‌ها، صلح، غم و شادی از شعر استفاده می‌شد.

وحدانی فر با اشاره به دو شاعر ایرانی از جمله فردوسی و حافظ ابراز داشت: یکی برای معرفی ایران از زبان شعر استفاده می‌کرد و دیگری در واقع با زبان شعر قرآن را بیان می‌کرد.

وی شعر را یک زبان گویا، تأثیرگذار و برنده خواند و تصریح کرد: این بدان معناست که از شعر به نحو احسن، دقیق و کارشناسانه استفاده شود. وحدانی فر با یادآوری داستان اهدای پیراهن امام رضا (ع) به یکی از شاعرانی که در وصف اهل بیت شعر سراییده بود به اهمیت و ارزش شعر پرداخت و گفت: شعر اگر دارای مضمون الهی باشد، یک تقویت کننده خوب برای دین در جامعه است.

حجت الاسلام وحدانی فر تاکید کرد: وقتی شعر برای دین و اهل بیت (ع) باشد، انسان از اشعار محتشم با وجود نداشتن سابقه شعر لذت می‌برد و این عنایت اهل بیت است که چنین جایگاهی کسب می‌کند.

امام جمعه دهدشت گفت: سبک و نوع شعر باید به سمتی پیش برود که در جامعه مفید و برای ترویج دین الهی باشد. سپس شاعران به شعرخوانی پرداختند که با استقبال خوب حاضرین این نشست روبرو گردید .

وحدانی فر با بیان اینکه از زمان ادیان ابراهیمی تا الان دین اینگونه طرفدار نداشته است، ابراز داشت: اسلام نه در زمان حضرت عیسی نه در زمان حضرت موسی این اندازه مبلغ و طرفدار نداشت و امروز اسلام به معنای دین در اوج عزت قرار دارد و طرفداران فراوانی دارد و حقیقت دین از بین نمی‌رود.

وحدانی فر با بیان اینکه شاعر زمانی موفق است که هم زبان شناس و هم تاریخ دان خوبی باشد، گفت: شاعر موفق کسی است که تاریخ اعصار و ادیان را بداند و نسبت به معارف و تفسیر آشنایی داشته باشد.

وی ادامه داد: مطالعه شاعر باید روزانه و به روز باشد و در زمینه‌های مختلف خود را آماده کند. سپس از شاعران به شعرخوانی پرداختند که با استقبال خوب حاضرین نشست روبروی گردید .

در ادامه برنامه شاعران به شعرخوانی پرداختند و با اهدای هدایا و لوح سپاس از این شاعران برجسته تقدیر و تشکر به عمل آمد و پس از خواندن نماز جماعت  در پایان این نشست صمیمی ، حاضرین این جلسه ، افطار کردند .

  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.