با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی نشست فصلی مربیان طرح شهید بهنام محمدی برگزار شد

داود طلوعی مطلق

نشست فصلی قرارگاه تربیتی طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی برگزار شد

طرح شهید بهنام محمدی یکی از مهمترین طرح‌های بسیج است که از حدود سه سال پیش دراستان ها با محوریت خانه، مدرسه و مسجد آغاز شده است
کد خبر : 4248
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 18:13

به گزارش سایت خبری عصر آشنا نشست فصلی قرارگاه تربیتی طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی برگزار شد.


در ابتدای این نشست سروان پاسدار جهانگیر آشنا دبیر قرارگاه تربیتی طرح شهید بهنام محمدی و فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی به ارائه عملکرد قرارگاه تربیتی طرح شهید بهنام محمدی در مدت ۳سال اخیر پرداخت.

سروان آشنا با بیان اینکه :طرح شهید بهنام محمدی یکی از مهمترین طرح‌های بسیج است که از حدود سه سال پیش دراستان ها با محوریت خانه، مدرسه و مسجد آغاز شده است که از اسفند ماه سال گذشته تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا در قالب فضای مجازی در پیام رسان ایتا و یا حضوری با گروه های کم جمعیتی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی درحال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب همواره بر تقویت جوانان انقلابی تاکید فراوان دارند،خاطرنشان کرد: اجرای طرح شهید بهنام محمدی در همین راستا بوده که تاکنون جوانان مستعدی از بین مدارس برای حضور در مساجد انتخاب شده‌اند.

آشنا بیان داشت: در این طرح سه مجموعه مدرسه، مسجد و خانه با یکدیگر پیوند خورده تا هویت انقلابی در دانش آموزان تقویت شود.

در ادامه مربیان محترم طرح به آسیب شناسی و ارائه پیشنهادات و دیدگاه های خود را راستای تقویت طرح اشاره کرده اند.
در پایان این جلسه سرگرد پاسدار علی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در جمع مربیان طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی گفت :یکی طرح‌ها مهم بسیج ، طرح شهید «بهنام محمدی» است که بر اساس سه ضلع مدرسه، مسجد و منزل بنا شده که اساس مهم تربیت در جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه خانواده در تربیت افراد ایفای نقش می‌کند، یادآور شد: مدرسه هم در دوره کودکی، نوجوانی و جوانی بخشی از عمر ما و فرزندان ما در مدارس سپری می‌شود، براین اساس مدرسه نیز رکن بسیار مهمی است.

محمدی در خصوص نقش مسجد با بیان اینکه از صدر اسلام تا به امروز مسجد محیط همه فعالیت‌ها بوده و باید باشد، گفت: همجواری با مدرسه، بازار و محیط اقتصادی، همجواری با محیط های تفریحی و رفاهی با همین رویکرد انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی تصریح کرد: اساس و محور کار، تربیت است و هدف‌گذاری آن قرار است جوان مؤمن انقلابی تربیت شود و باید همه این ارکان دست به دست هم دهند هم‌افزایی و هم پوشانی داشته باشند که عملاً دانش‌آموزان اول و دوم متوسطه هستند.

محمدی گفت: امروز فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما در اقصی نقاط جهان تاثیر دارد و اینها را باید به دانش‌آموزان منتقل کنیم، او آمده راهی را که مسیر اسلام طی کرده مشخص کند بنابراین همه باید تلاش کنیم که دانش‌آموز ما انقلابی شود.

وی ابراز داشت: در شهرستان بهمئی ظرفیت خوبی فراهم شده هم سرگروه‌ها و هم ائمه جماعات به خوبی دانش آموزان را هدایت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.