مسلم مختاری

نشست مسئولان  بهمئی در ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت ازدواج آسان و فرزند آوری

مسئولان  بهمئی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت ازدواج آسان و فرزند آوری مشکلات موجود را بررسی کردند.
کد خبر : 61892
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 21:20

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ در ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور برخی مسئولان شهرستان بهمئی برگزار شد در مورد راهکارهای ازدواج آسان جوانان،  افزایش فرزند آوری ، فعالیت بیش از پیش موسسه ها و سازمان های مردم نهاد، فرهنگ سازی عملی در مقوله ازدواج، برنامه شتابدهی کسب و کارهای جوانان بحث و تبادل نظر شد.

امام جمعه بهمئی در این جلسه گفت: یکی از ملزومات مدیریت وقت شناسی است ، یکی از نقاط قوت هر مدیری وقت شناسی است ما مسئولان در این نظام باید نسبت به وقت حساس باشیم این وقت حق الناس است وقتی اعلام می‌کنند جلسه ساعت ۱۰ برگزار می‌شوند مسئولی که حضور او در جلسه لازم هست بایستی مدیریت بکند و سر ساعت و به موقع در جلسه حضور پیدا بکند این فرهنگ غلطی که در گذشته باب شد اعلام می‌کردند جلسه ساعت ۱۰ هست ساعت ۱۱ برگزار می‌شد نباید ادامه پیدا کند این درست نیست و کارو سنت غلطی است و تضیع حقوق دیگران است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: فرصت برای ما دارد می‌گذرد و نباید این چنین با تاخیر در جلسات حاضر شویم و بدتر از آن این است که مسئولیت داشته باشیم و در جلسه حاضر نشویم  وقتی جلسه‌ای می‌گذارند و دعوت می‌کنند لابد حضور مسئولان مهم و اثرگذار است که دعوت می‌شوید این عدم حضور  اگر از روی سهل انگاری و سهل اندیشی باشد بی‌توجهی است ، این نشان دهنده این است که خودت هم مدیر ناکارآمد و ناموفقی هستی اولین سوال را باید خودت از خودت بپرسی که تکلیف بنده چیست و چرا اینجا هستم چه وظیفه‌ای به عهده دارم.

وی گفت: یکی از معیارهای موفقیت هر مسئولی وقت شناسی و حضور به موقع در جلسات است لابد اگر جلسه برای امور جوانان است مسئولانی که کلی ادعا دارند که دارند خدمت به جوانان و اولویتشان جوانان است بایستی بیشتر به جوانان توجه بکنند و در جلسه‌ای که برای امورات جوانان است شرکت کنند نتیجه همین بی توجهی‌ها را داریم در کف خیابان می‌بینیم.
مسائل جوانان باید اولویت مسئولان شهرستان باشدتهیه و تدوین سند راهبردی امورات جوانان شهرستان مثل معنویت ،ازدواج ،خانواده، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و مهارت آموزی و اوقات فراغت و فضای مجازی و امام جمعه بهمئی گفت: مسکن و سایرامورات بایستی فراهم شود ، ستادی باید در شهرستان ایجاد شود و کار این ستاد ساماندهی امور جوانان باشد. باید تکلیف و وظیفه هر نهادی مشخص شود تا بهتر بتوانند مسائل جوانان را پیگیری کنند و جهاد امید آفرینی مصداقش و میدانش امورات و مسائل مربوط به جوانان است

 امام جمعه بهمئی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و  افزایش فرزند آوری با محوریت ازدواج و خانواده گفت: باید بسترهای لازم برای ازدواج جوانان و افزایش فرزند آوری را فراهم کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی گفت: ازدواج جوانان و اشتغال از مهم ترین موضوعاتی است که اداره کل ورزش و جوانان با همکاری دیگرر نهادها و بانکها باید به آن بپردازد و این موضوع در اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری شود.

وی در خصوص ازدواج جوانان گفت: ازدواج و فرزند آوری مسئله‌ای نیست که در یک جلسه بررسی شود این موضوع ابعاد مختلفی دارد و بایستی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

امام جمعه بهمئی  تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان و فرزند آوری را در سریعترین زمان ممکن خواستار شد و ادامه داد:  رواج باور‌ها و فرهنگ‌های غلط بین جوانان از دلایل مهم در افزایش سن ازدواج است که باید از جامعه زودوده شود.

فرماندار بهمئی  هم در این جلسه ، تسهیل در امر ازدواج و فرزند آوری  را  یکی از وظایف اجتماعی تمامی مدیران و فعالان حوزه های اجتماعی شهرستان برشمرد و گفت: همه ما موظفیم که در زمینه رفع مشکلات جوانان بویژه در حوزه ازدواج ، جوانی جمعیت و فرزند آوری احساس مسئولیت کنیم و در راستای برطرف کردن موانع موجود اقدام کنیم.

علی محمدی با بیان اینکه ، باید با بکارگیری تمام امکانات خود در جهت فراهم نمودن شرایط و تسهیل امر ازدواج و ساماندهی امور جوانان تلاش کنیم افزود:  یکی از مهمترین رویکرد ها رویکرد فرهنگ سازی است و  توجه به سه حوزه مسکن ، اشتغال و جوانان را حائز اهمیت دانست.

وی گفت: به برنامه ای منسجم و دقیق نیاز هست که این برنامه بایستی دقیق، تخصصی، مؤثر و برمبنای نیاز روز نسل جوان و براساس برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلند مدت باشد.

ابوالفضل بیانی رئیس اداره ورزش و دبیر ستاد جوانان در بهمئی، گزارشی از مصوبات جلسه گذشته و اقدامات به عمل امده ارایه نمود و خواستار همکاری ، مساعدت و مشارکت هممه نهادها و دستگاهها شدند.

شرکت کنندگان در این جلسه گزارشی از مسائل، موضوعات و راهکارهای تسهیل مسئله ازدواج و خانواده از جمله وام ازدواج، جهیزیه و اشتغال ارائه نمودند.

در ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور برخی مسئولان برگزار شد راهکارهای ازدواج آسان جوانان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان جلسه اعضای ستاد برنامه و پیشنهادات خود را در راستای اجرای برنامه های تسهیل ازدواج و خانواده  ارائه نمودند.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.