مسلم مختاری

نشست هم اندیشی طلاب و روحانیون شهرستان بهمئی و کارگاه مشاوره همسرداری و فرزند آوری + تصاویر

نشست هم اندیشی، روحانیون و طلاب بهمئی و کارگاه مشاوره همسرداری و فرزند آوری در حوزه علمیه خواهران این شهرستان  برگزار شد.
کد خبر : 50934
تاریخ انتشار : جمعه 1 اردیبهشت 1402 - 15:58

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ در نشست هم اندیشی طلاب و روحانیون شهرستان بهمئی و کارگاه مشاوره همسرداری و فرزند آوری ،  که با حضور طلاب و مبلغان دینی بهمئی در حوزه علمیه خواهران این شهرستان برگزارشد حجت الاسلام صلواتی امام جمعه شهر لیکک ، با تبین توطئه های مختلف فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی نقش روحاینان در سنگر تبلیغ را بسیار مهم ارزیابی کرد .

 امام جمعه شهر لیکک در این نشست با اشاره به اینکه ، روحانیت محکم، قوی و با نشاط به کار فرهنگی، علمی و فکری خود ادامه خواهد داد ، حمایت از خانواده و فرزندآوری را یکی از ضروریات دین مبین اسلام برشمرد و گفت: با به صدا درآمدن زنگ پیری جمعیت ، از اولویت‌های کاری مسئولان  توجه ویژه به امر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است و این موضوع وظیفه طلاب و روحانیون را در فرهنگ سازی و آگاهسازی مردم سنگین تر کرده است.

 حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: با توجه به اهمیت موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و عملکرد برخی دستگا‌ها در این امر، با جدیت عملکرد مسئولان و مجموعه‌های تحت نظرشان مورد نظارت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه ، آشنایی طلاب و روحانیان با موضوعات و چالش های روز دنیا و جهان اسلام در تاثیر گذاری تبلیغ بسیار مهم است گفت : روحانیان و مبلغان مرزداران اندیشه دینی و فرهنگی جامعه هستند و باید برای مقابله با دشمنان به سلاح علم و مکتب دینی مسلح شوند و به دستورات دینی به درستی عمل کنند تا عمل آنها بر روی جامعه تاثیر گذار باشد.

امام جمعه شهر لیکک همچنین گفت: دین اسلام برای آن‌که محیط و اجتماع کوچک خانواده قوام پیدا کند و تداوم یابد ، برای هر یک از زن و شوهر ، حقوقی در نظر گرفته و در مقابل این حقوق وظایفی را نیز برای آنان تعیین کرده است.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد ، هم در این مراسم با اشاره به اینکه ، امروز یکی از جریان‌های مهم دینی، اجتماعی، سیاسی و علمی کشور روحانیون و طلاب هستند که در جای جای کشور در جهت ترویج و تبلیغ ارزش‌های دینی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب فعالیت می‌کنند گفت: روحانیون در همه فراز و فرود‌های دوران دفاع مقدس و بعد از آن در کنار مردم و در خدمت به مردم ، از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

حجت‌الاسلام محمدجواد جعفری، با بیان اینکه ، روحانیون در دوران دفاع مقدس نیز نقش آفرینی فوق العاده ای داشتند و خانواده ها هم باید از این ظرفیت ها بهره مند شوند افزود:  برگزاری کلاسهای اخلاق در خانواده، روانشناسی خانواده، تربیت فرزندان، شیوه همسرداری، سواد رسانه ای، تهدیدها و فرصت های فضای مجازی، از برنامه های است که طلاب و روحانیون در آن تبحر دارند.

 وی در این مراسم فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها ، حضرت علی ع  و پیامبر مکرم اسلام را کامل‌ترین الگو برای بانوان و مردان  جامعه اسلامی دانست و گفت: آنها در وفاداری ولایت‌پذیری و همسرداری یک الگوی کامل بودند و باید الگوی خانواده های ما باشند.

در بخش دیگریی از این مراسم که با موضوع کارگاه آموزشی آیین همسرداری و فرزند آوری برگزار شد ، هدف از تشکیل این کارگاه آموزش و توجیه خانواده ها در برخوردهای پسندیده و زیبا و گرمی بخشیدن به کانون خانواده ها و جلوگیری از مسائل بی اهمیت ، عدم تفاهم ،  طلاق و تربیت فرزندان صالح در خانواده ها و جامعه به همراه با افزایش فرزند آوری اعلام شد.

در این نشست که با حضور رحمان اکبری از روانشناسان و کارشناسان اُمور خانواده ، برگزار شد شرکت کنندگان با انواع روشهای محبت آمیز با یکدیگر در زندگی زناشویی ، فرزند آوری و نیز تربیت فرزندان آشنا شدند.

برخی  از روحانیون و طلاب به ارائه ایده ها، طرح‌ها و پیشنهادات خود در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان پرداختند.

سپس مسوولین نهاد‌های فرهنگی به ایراد سخن پرداختند و به سوالات طلاب پاسخ دادند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

فاضل ریحان نسب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.