۰ نظر
۱۹۷ بازدید

نماز جمعه از نفحات و نسیم های روحبخش الهی است/نگاهی جانانه به جایگاه بلند نمازجمعه

انسان با بصیر کسی است که بشنود و خوب بیندیشد و بنگرد و ببیند.
کد خبر : 54742
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 16:47

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،سیدعطاء اله مجتبوی  یاداشتی درباره نمازجمعه به این سایت فرستادند که متن یادداشت به شرح ذیل می باشد:
نماز جمعه از نفحات و نسیم های روحبخش الهی است که تا قبل از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی خبری از آن نبود، و جامعه از فیض و برکات معنوی آن محروم بود، تااینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت پیامبرانه ولایت فقیه، امروز گستره و فراخنای ایران اسلامی به بوی دل انگیز آن معطر گردیده است.

یکی از قوی ترین و به روزترین مانورها درخنثی سازی اهداف شیطانی استکبار جهانی همین اتحاد و یکپارچگی امّت اسلامی در اطاعت و همسویی با ولیّ فقیه و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است که تجلّی و ظهور آن ازجمله در برپایی و شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه متجلّی است.

پیامبراکـرم (ص) میفرماید: اِنّ لِـرَبِّـکم فـی أیّـام دَهـرِکُـم نَـفَـحـاتٌ ألاٰ فَـتَـعـَرّضُـوا لـَهـا. / یعنی: [ ازجانب پروردگارتان در مدت حیات تان یک نفحه و نسیم هایی روح بخش خواهد وزید، سعی کنید این فرصتهای پاک و الهی را از دست ندهید، و حتماًخود را در معرض وزش آنهاقرار بدهید، که بی شک یکی از این نسیم های روحبخش شرکت در نماز جمعه خواهدبود.

اهمیت شرکت در نمازجمعه را از مولای متقیان علی علیه السلام ببینیم که در نامه ۶۹ خود در نهج البلاغه با تاکید به حارث همدانی استاندار وقت مصر میفرمایند :. وَ لٰا تُـسـافـر فـی یـَومِ جمعهٍ،حتّی تَشهَدُ الصّلاهَ اِلّا فـاصـلاً فـی سبیل الله، أَو فـی أَمـرٍ تُـعـذَرُ بِـهِ: / یعنی: [ در روز جمعه پیش از نماز مسافرت مکن، مگر برای جهاد در راه خدا، و یا برای کاری که از انجام آن ناچاری]. پس با این تأکید آن امام همام (ع) به استاندار خود در حفظ جایگاه نماز جمعه، دیگر چه بیان و کلامی مهمتر از آن باید ما را متقاعد و متوجه اهمیت نمازجمعه و این مانور دشمن شکن کند؟ ازاین رو چنانچه کسی در شهری که سکونت دارد نمازجمعه برقرار باشد، و از روی بی اعتنایی در آن نماز شرکت نکند، اولا با غیبت خود ازمعرض این نسیم الهی اقدام به فرصت سوزی و جفا در حق خود نموده است ، ثانیاً جسارتاًعظمت نماز جمعه را دست کم گرفته است. بیاییم به جلوه ها و برکات بصیرت توجه کنیم تا مبادا فرصتها و نسیم های الهی را از روی غفلت و بی خیالی از دست بدهیم، از مولا علی در خطبه ۱۵۲ یاد بگیریم که فرماید: اِنَّمـَا الْبـَصـیـرُ مـَنْ سـَمـِعَ فـَتـَفـَکَّرَ وَ نـَظـَرَ فـَأَبـْصـَرَ وَانْتَفَعَ بِالْعِبَرِ، ثُمَّ سَلَکَ جَدَداً واضِحاً، یعنی[انـسـان بـا بـصـیـرت کـسى است که بشنود و خوب بیندیشد و بنگرد و ببیند و از تجارب دنیا بهره گیرد، سپس در راه روشن حرکت کند.] آری! قومی که بر براق بصیرت سفرکنند= بی ابر و بی غبار در آن مه نظر کنند-۰ آنهم چه فرصتهایی که نسل‌های پیش از من و تو از آن محروم بودند و و آرزویش را بگور بردند!، همین فرصت و نفخه عظیمی که با قیام امام خمینی(ع) و ظهورجمهوری اسلامی به ما هبه گردیده است.

نعمتی که ناسپاسی به آن جفایی نابخشودنی به خویشتن خویش است. [ این جهان کوه است و فعل ما ندا= ســوی مـا آیـد نـداهـا را صـــدا ]. صف آرایی جبهه کفر و نفاق برای خاموش کردن این نظام الهی نقشه براندازانه ای بود که سنگین ترین آن تحمیل جنگ ۸ ساله و دومین آن قیام منافقین در دهه ۶۰ و سومین آن فتنه ۸۸ و همینطور شورش‌های خیابانی چندساله اخیر که ایستادگی در برابر هرکدام آن تا دفن و خنثی سازی آنها ،بی شک بمعنای قرار گرفتن اختیاری خود در معرض نسیم و نفخه ای الهی بحساب می آید که منجر به شکست و خنثی سازی اهداف براندازانه دشمن و بقاء و استمرار پرچم پرافتخار نظام ولایی ما گردید. پس فرصت ها را فراموش نکنیم ! تا مبادا خدای ناکرده یک وقت درخسران بمانیم. الحمدلله الذی هدانالهذا و ما کنالنهتدی لو لاان هداناالله.

سید عطاءاله مجتبوی ۱۴۰۲/۳/۵

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.