۰ نظر
۱۰۶ بازدید

داود طلوعی مطلق

نماینده ایران مقام پنجم پرتاب وزنه پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو را کسب کرد

سامان پاکباز از استان کهگیلویه و بویراحمد که به عنوان نماینده ایران در پارالمپیک مقام پنجم راکسب کرد
کد خبر : 10811
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 13:02

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از پانا سامان پاکباز از استان کهگیلویه و بویراحمد که به عنوان نماینده ایران در پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو شرکت کرده بودمقام پنجم پرتاب وزنه را کسب کرد.

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۹:۳۵ امروز (شنبه – به وقت محلی) در ورزشگاه المپیک توکیو دنبال شد. پاکباز در مسابقه صبح امروز و در رقابت با هفت پرتاب‌گر دیگر رکورد ۱۴.۲۹ متر را برجای گذاشت و رتبه پنجم را کسب کرد.

در این رقابت کیم لوپز گونزالس از اسپانیا با رکورد ۱۷.۰۴ متر ضمن دستیابی به رتبه نخست و مدال طلا، رکورد جهان و پارالمپیک را ارتقا بخشید. رومان دانیلیوک از اوکراین با حدنصاب ۱۶.۵۳ متر به مدال نقر دست یافت و البک سلطانف از ازبکستان با رکورد ۱۵.۹۴ متر سوم شد و به مدال برنز رسید.
پاکباز در بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۶ به ریودوژانیرو برزیل اعزام شد و با پرتابی به میزان ۱۵ متر و ۹۸ سانتیمتر، پس از پرتاب‌گر اسپانیایی در جایگاه دوم ایستاد و به نشان نقره دست یافت.

وی در سال ۱۳۹۴ موفق به کسب دو مدال طلا در مسابقات جهانی کره جنوبی و یک مدال طلا و یک مدال نقره در قطر و یک مدال طلا و یک مدال نقره در دبی در رشته های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه شده است.وی هم چنین در مسابقات پار آسیایی جاکارتا در سال۲۰۱۸موفق به کسب مدال طلا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.