۰ نظر
۱۴۶ بازدید

در نشست اخلاق رسانه‌‌ای خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدبیان شد:

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و شکل گیری افکار عمومی ایفا می کنند/با بی‌ثباتی در مدیریت مخالفم /

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و شکل گیری افکار عمومی ایفا می کنند. بنابراین، رعایت اصول اخلاق رسانه ای و حرفه ای برای رسانه ها ضروری است تا بتوانند این نقش را به درستی ایفا کنند.
کد خبر : 66273
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 8:38

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و شکل گیری افکار عمومی ایفا می کنند. بنابراین، رعایت اصول اخلاق رسانه ای و حرفه ای برای رسانه ها ضروری است تا بتوانند این نقش را به درستی ایفا کنند.

آیت الله سید نصیر حسینی اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و شکل گیری افکار عمومی ایفا می کنند. بنابراین، رعایت اصول اخلاق رسانه ای و حرفه ای برای رسانه ها ضروری است تا بتوانند این نقش را به درستی ایفا کنند.

در سال های اخیر شاهد برخی موارد از عدم رعایت اخلاق رسانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده ایم. این موارد شامل استفاده از کلمات و عبارات توهین آمیز و تیترهای تند، انتشار اخبار و اطلاعات کذب و نادرست، عدم رعایت حریم خصوصی افراد، انتشار اخبار و اطلاعات تحریف شده، عدم رعایت حق پاسخگویی افراد و عدم رعایت تعهدات حرفه ای می شود.

رسانه ها زمانی می توانند نقش خود را به درستی ایفا کنند که از اعتماد مردم برخوردار باشند. اگر مردم به رسانه ها اعتماد نداشته باشند، دیگر به اخبار و اطلاعات منتشر شده توسط آنها توجه نخواهند کرد. این امر می تواند منجر به کاهش آگاهی مردم از مسائل مختلف جامعه شود.

عباس رضایی فرمانده بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به برخی مصادیق رعایت نشدن اخلاق رسانه‌ای در استان، گفت: استفاده از کلمات و عبارات توهین آمیز و تیترهای تند، انتشار اخبار و اطلاعات کذب و نادرست، عدم رعایت حریم خصوصی افراد، انتشار اخبار و اطلاعات تحریف شده، عدم رعایت حق پاسخگویی افراد و عدم رعایت تعهدات حرفه ای از جمله مواردی است که در برخی رسانه‌های استان دیده می‌شود.

وی افزود: این موارد می‌تواند منجر به کاهش اعتماد مردم به رسانه‌ها و آسیب رساندن به جامعه شود.

​در پایان نیز از زینب خوش‌اندیش خبرنگار کبنا به دلیل کسب رتبه سوم بخش گزارش تحقیقی در دومین جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت بانوان تجلیل به عمل آمد.

   

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: با بی‌ثباتی در مدیریت مخالفم / استخدام‌های غیرقانونی باید نقد شود/ درخشان: اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد سالم‌ترین و بی‌ریاترین خبرنگاران کشور هستند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.