۰ نظر
۷۱ بازدید

نیازمند نگاه نو و خلاقانه به برنامه‌های فرهنگی و هنری هستیم/کار هنری با ظرافت نقش آفرین و تاثیرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد کار هنری با ظرافت را نقش آفرین و تاثیرگذار دانست و گفت:نیازمند نگاه نو و خلاقانه به برنامه‌های فرهنگی و هنری هستیم.
کد خبر : 67585
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 9:04

 

به گزارش عصرآشنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، «امین درخشان» در نشست کمیته «هنر و رسانه» ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، اظهار کرد: باید تلاش کرد که برنامه‌های کمیته فرهنگ، هنر و رسانه دارای خلاقیت باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می‌شود تا کمیته هنر و رسانه در کنار هم به عنوان دو بازوی مستحکم فعالیت‌های فرهنگی و هنری دهه فجر انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

وی رابطه بین هنر، رسانه و انقلاب اسلامی را انکارناپذیر دانست و افزود: اگر هنر انقلابی نبود، با تولید هزاران فیلم سینمایی، سریال، مستند، تولید آثار فاخر و ارزشمند از جمله سرود، نماهنگ، موسیقی، هنرهای تجسمی، داستان، تئاتر و نمایش، عکس و همه موضوعات و مولفه‌های فرهنگی و هنری، نسل امروزی هیچ پیامی از ارزش‌های انقلاب اسلامی و خاطرات شیرین آن دوران نداشتند.

درخشان ادامه داد: این نشان دهنده نقش و اهمیت حوزه فرهنگ، هنر و تولیدات ارزشمندی است که به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی در تبیین نقش و جایگاه انقلاب اسلامی همواره موثر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: واقعیت این است که نقش و اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در پیدایش، تداوم و استمرار انقلاب اسلامی یک واقعیتی است که وجود داشته و با همه تولیداتی که در این زمینه داشتیم، در بازسازی وقایع انقلاب و تبیین نقش، ماهیت و حرکت انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: ما ادعا داریم که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود که در شکل‌گیری این انقلاب با ماهیت فرهنگی هنرمندان متعهدی همواره در این زمینه نقش آفرین بودند.

درخشان با توجه به اینکه در این زمینه هنر و زیر شاخه‌های آن و همچنین رسانه که می‌تواند در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با توجه به

درخشان خاطرنشان کرد: ما در شرایط خاص اجتماعی امروز نیازمند نگاه نو، تحولی، خلاقانه و با ابتکار جدید در برنامه‌های فرهنگی و هنری هستیم که اگر برنامه‌ها صرفاً تکراری باشند، بازخورد لازم را نمی‌تواند در جامعه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیشنهاد می‌شود شرکت کنندگان در این نشست برای پربار شدن اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر راهکارهای لازم را ارائه دهند تا بتوان این پیشنهادها را در قالب کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مصوب، اجرایی و عملیاتی کرد.

وی تاکید کرد: در دهه فجر علاوه بر توجه به مسئله تولید آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای باید اجرای آنها نیز به شکل مطلوب برگزار شوند، زیرا اگر کار هنری با ظرافت و خلاقیت اجرا شود، نقش آفرین و اثرگذار خواهد بود، اگر با کج سلیقگی برگزار شود، خیانت به هنر و رسالتی که به دنبال آن هستیم، محسوب می‌شود، زیرا کار فرهنگی و هنری قاعدتاً و ماهیتاً باید با کیفیت و خلاقیت اجرا شوند تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد.

درخشان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر پیشنهادهای ارائه شده در نشست، برنامه‌هایی نیز برای دهه فجر امسال در نظر می‌گیرد که می‌طلبد دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگ، هنر و رسانه ستاد دهه فجر استان با نگاه خلاقانه و ابتکاری پیشنهادهای خود را به دبیرخانه کمیته ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در خود فرهنگ و ارشاد اسلامی تقریبا پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور جشنواره‌های فجر است.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا جشنواره‌های پرباری را در ایام الله دهه فجر برگزار کنیم و امسال میزبان سه جشنواره بین المللی «فیلم فجر، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره هنرهای تجسمی فجر» همزمان با سراسر کشور هستیم.

درخشان ادامه داد:جشن های فجر انقلاب به همین جشنواره ها و برنامه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بوده، زیرا ماهیت دهه فجر، ماهیت به تمام معنا فرهنگی است و در این راستا کمیته فرهنگ و هنر نقش مهم و ممتازی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر احترام به برنامه‌های فرهنگی و هنری که توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف عضو کمیته فرهنگ و هنر برگزار می‌شود، ولی جشنواره‌های فجر به عنوان پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور با نام و یاد انقلاب برگزار می‌شوند.

وی مشارکت و استقبال از جشنواره‌های فجر را بسیار مهم دانست که می‌تواند بسترهای لازم را برای شور و نشاط فراهم کند و افزود: اصحاب رسانه برای حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر و انتخابات اسفند ماه می‌توانند نقش ارزشمندی ایفا کنند.

درخشان نقش هنرمندان با تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در برنامه‌های گرامی‌داشت دهه فجر را بسیار مهم و ارزشمند دانست و ادامه داد: رسانه‌های استان تاکنون در زمینه شورآفرینی و تبیین مسئله انتخابات نقش درخشانی ایفا کرده‌اند و با قلم و قدم خود استان را سربلند در مسئله انتخابات نگه داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشست‌هایی برای کمیته فرهنگی و هنری برگزار می‌شود تا بتوان در زمینه اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی و هنری به جمع‌بندی بهتری برسیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.