مسلم مختاری

همایش پاسداشت روز بسیج اصناف در شهرستان بهمئی و تجلیل از بازاریان و اصناف منصف+عکس

به مناسبت روز بسیج اصناف  و گرامیداشت شهید شاخصِ بازار "حاج مهدی عراقی " از  واحدهای صنفی خوش انصاف در بازار بهمئی تجلیل شد.
کد خبر : 58918
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 20:50

همایش پاسداشت روز بسیج اصناف در شهرستان بهمئی و تجلیل از بازاریان و اصناف منصف+عکس

به مناسبت روز بسیج اصناف  و گرامیداشت شهید شاخصِ بازار “حاج مهدی عراقی ” از  واحدهای صنفی خوش انصاف در بازار بهمئی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا امام جمعه شهر لیکک در جلسه پاسداشت روز بسیج اصناف که در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی و  به منظور تجلیل از بازاریان و اصناف منصف  و گرامیداشت سالروز شهادت حاج مهدی عراقی و روز بسیج برگزار شد گفت: اصناف و بازاریان در همه مراحل انقلاب اسلامی با نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه بوده اند و توطئه‌های دشمنان را  در زمینه های مختلف خنثی کرده اند.

حجت الاسلام صلواتی با بیان اینکه ، اتاق اصناف می‌تواند اقدامات مؤثری در راستای حمایت از تولید ملی، افزایش صدور کالاهای داخلی به کشورهای هدف و کاهش بیکاری در کشور انجام دهد و تأثیر مهمی در سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی ایفا کند افزود: حضور اصناف و بازاریان در عرصه های حساسی همچون حمایت و پشتیبانی در هشت سال دفاع مقدس و مشارکت های سیاسی در انتخابات نشان از روحیه بسیجی اصناف است.

وی هم برضرورت حمایت از تولید کالای داخلی با کیفیت  تاکید کرد و گفت: امروز خرید کالای ایرانی خدمت به اشتغال و اقتصاد کشور است.

امام جمعه شهر لیکک ، با اشاره به نقش مؤثر اصناف و بازاریان در جامعه ادامه داد: بسیج اصناف یک قشر راهبردی تأثیرگذار و فرهنگی بوده که با توجه به تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی باید نقش خود را ایفا کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی با تبریک این روز مهم و تقدیر از زحمات و تلاشهای همه بازاریان واصناف گفت: رویکرد بسیج اصناف، تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر حمایت بیشتر از تولید داخلی است .

سرهنگ مهدی غلامی نژاد ارتقای سطح آگاهی و بصیرت بسیجیان اصناف را از برنامه های اصلی این نهاد برشمرد و افزود: در این راستا با شناسایی راهکارهای جذب حداکثری اصناف ، اقدامات مفید و سازنده بعمل خواهد آمد.

وی گفت: اصناف بسیجی به عنوان یک قطب در اقتصاد کشور ، همواره حافظ ارزشهای دینی بوده و از آرمانهای انقلاب اسلامی ایران دفاع کرده اند که این موضوع جای قدردانی دارد.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بهمئی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته، حضور بازاریان و اصناف را در صحنه های مختلف کشور برای کمک به تامین نیاز های مردم و توسعه کشور ، افتخاری بی بدیل از این اقشار تاثیرگذار جامعه بیان کردند.

فرزاد دموری با تاکید بر اینکه باید از توان و ظرفیتهای اصناف در زمینه های مختلف استفاده شود گفت: باید به گونه ای کار شود که نقش اصناف در اقتصاد کشور پررنگ تر از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالیتهای اصناف بهمئی در مناسبتهای مذهبی و دینی چشمگیر است ، گفت: همواره اصناف این شهرستان در برگزاری برنامه های مربوط به مناسبتهای مذهبی یک پای ثابت بوده و هستند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم با گرامیداشت روز بسیج اصناف و شهید شاخصِ بازار ، حاج مهدی عراقی گفت: صنوف ما باید بر مبنای دین مبین اسلام عمل کنند بر خودشان نظارت کنند تا بسیاری از دغدغه ها وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام غلامرضا زندیه با اشاره به جایگاه اصناف در بهبود شرایط اقتصادی ، همدلی، تعامل اصناف و عمل به قوانین صنفی را موجب بهبود و ساماندهی وضع بازار و رونق اقتصادی ذکر کرد.

خداخواست جهانیانی پور  هم در این جلسه به برخی ازمشکلات بازار شهر لیکک اشاره کرد و گفت: بازاریان این شهرستان با برخی مشکلات اعم از کیفیت پایین آرد ،  نبود واحد تاکسیرانی شهری، نبود پایانه مسافربری در شهر لیکک و عدم وجود بازارچه روبرو هستند.

در این مراسم که به مناسبت روز بسیج اصناف برگزار شد ، از تعدادی از اصناف وبازاریان  خوش انصاف تجلیل شد.

گفتنی است فرزاد دموری که پیش از این سرپرستی اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بهمئی را برعهده داشت ، طی حکمی  از سوی آقای روزبان مدیر کل صنعت ، معدن وتجارت استان و مسئول حراست این نهاد در استان ، به طور رسمی به عنوان مدیر اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بهمئی معرفی شد.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.