۰ نظر
۱۳۸ بازدید

فاضل ریحان نسب

همزمان با شروع هفته دولت آغاز فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان بهمئی

با شروع هفته دولت فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان بهمئی آغاز شد. و فاز سراسری واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک، آبله گوسفند و بز با پوشش صددرصدی در شهرستان بهمئی پایان یافت.
کد خبر : 59008
تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1402 - 10:09

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا، دکتر علی پور رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان از اتمام واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک، آبله گوسفند و بز با پوشش صددرصدی خبر داد.

 

 

وی گفت : با توجه به اینکه بیماری آبله از بیماریهای مهم دام سبک به شمار رفته و هر ساله از سوی سازمان دامپزشکی کشور مورد توجه می باشد و واکسیناسیون جهت پیشگیری از این بیماری در دستور کار هر ساله ی دامپزشکی قرار می گیرد.

 

 

وی اظهار داشت: در این رابطه واحد مبارزه اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی با جدیت و تلاش و البته با همکاری بخش خصوصی موفق به اتمام عملیات واکسیناسیون بیماری مهم و استراتژیک آبله گوسفندی و بزی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک با پوشش صددرصدی کلیه روستاهای تابعه شهرستان گردید.

 

 

دکتر علی پور افزود: در حال حاضر اکیپ های واکسیناسیون این شهرستان در دو بخش دولتی و خصوصی در حال اجرای واکسیناسیون تب برفکی دامهای سبک و سنگین این شهرستان هستند.

 

رییس اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی تصریح کرد: دامداران در صورتی که علائمی مانند: کاهش اشتها، ایجاد تاول  در ناحیه دهان و ‏سم، تب  و کاهش تولید شیر را در دام‌های خود مشاهده کردند، سریعا موضوع را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

 

 

او از دامداران درخواست کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری، همکاری لازم را با تیم های واکسیناسیون دامپزشکی داشته باشند.

 

خبرنگار عصر آشنا: فاضل ریحان نسب

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.