۰ نظر
۱۸۰ بازدید

هوشمند سازی در سامانه های ژئوپورتال زیرساخت داده‌های مکانی عملیاتی می شود

به منظور اتصال دستگاه‌هاي اجرايي به اين سامانه بايد با راه‌اندازي سرور و نصب نرم‌افزارهاي لازم از طريق اينترانت به ژئوپورتال استاني متصل شده و نسبت به ايجاد و انتشار سرويس‌هاي مكاني خود جهت بهره‌مندي سايرين ذينفعان اقدام نمايند.
کد خبر : 66214
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 13:42

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به راه‌اندازی سامانه زیرساخت داده های مکانی (SDI) با هدف تسهیل به اشتراک‌گذاری سرویس‌های اطلاعات مکانی ما بین دستگاه‌های استانی به نشانی اینترنتی http://10.181.14.9 خبر داد.

شاهینی در این خصوص ابراز داشت: به منظور اتصال دستگاه‌های اجرایی به این سامانه باید با راه‌اندازی سرور و نصب نرم‌افزارهای لازم از طریق اینترانت به ژئوپورتال استانی متصل شده و نسبت به ایجاد و انتشار سرویس‌های مکانی خود جهت بهره‌مندی سایرین ذینفعان اقدام نمایند.

وی افزود: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نسبت به راه‌اندازی سامانه زیرساخت داده های مکانی (SDI) و بارگذاری تعدادی از لایه های اطلاعاتی آماری خود اقدام کرده است.

شاهینی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم اقتصادی دولت ایجاد و راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در سطح استان و بر اساس ارائه اطلاعات دقیق، کامل و بروز به سرمایه‌گذاران است.

وی خاطرنشان کرد: به جهت الزام به ارائه اطلاعات اطلس سرمایه‌گذاری از طریق سامانه SDI استانی مقرر شده دستگاه‌های عضو اطلس به ژئوپورتال استانی متصل شوند و بدین منظور اقدامات و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مذکور به‌عمل آمده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، شرکت آب منطقه ای استان، شرکت آب و فاضلاب استان، سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرداری یاسوج، اداره کل دارایی استان، سازمان محیط زیست استان، اداره کل صنعت معدن و تجارت استان، اداره ورزش و جوانان استان، شرکت شهرک های صنعتی استان هم اکنون به ژئوپورتال SDI استانی پیوسته اند.

شاهینی توضیح داد: همچنین نزدیک به یک صد و پنچاه لایه اطلاعاتی در ژئوپورتال SDI استانی بازگذاری شده و هماهنگی های لازم جهت تهیه سرور، اتصال و بارگذاری لایه های اطلاعاتی دیگر دستگاههای اجرایی استان به ژئوپورتال استانی (SDI) انجام گرفته و در آینده نزدیک ژئوپورتال استانی (SDI) توسعه کامل خواهد یافت.

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.