۰ نظر
۱۱۰ بازدید

فاضل ریحان نسب

ویژه برنامه جشن روز معلم در دبیرستان نمونه امام حسین (ع) شهرستان بهمئی برگزار شد. 

دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.
کد خبر : 70054
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 9:24

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا جشن روز معلم همراه با تجلیل از فرهنگیان دبیرستان نمونه امام حسین (ع) برگزار شد.

سید جهان تقوی نیا مدیر دبیرستان نمونه امام حسین (ع) گفت:معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است. امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

وی افزود: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها  باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

از منظر روایاتِ اهل بیت علیهم السلام، برای مقام معلم ارزش بسیاری قرار داده شده است؛ چرا که او روح و جان افراد را پرورش داده، به سوی رشد، ترقی و تعالی پیش می برد.

سرگرد پاسدار جهانگیرآشنا مسئول بسیج فرهنگیان و دبیر درس آمادگی دفاعی دبیرستان امام حسین (ع) ضمن عرض تبریک هفته معلم و هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه در جمع فرهنگیان و دانش آموزان دبیرستان امام حسین (ع) خطاب یه فرهنگیان گفت:

این شغل شریفترین شغل‌ها و پرمسئولیت‏‌ترین شغلهاست. شریفترین شغل هاست، برای اینکه شغل انسان‏ سازی است؛ همان شغلی است که تمام انبیا برای همین معنا آمدند. قرآن یک کتاب انسان‏ سازی است؛ و نازل شده است برای اینکه انسان درست کند؛ و این شغلی که معلمان دارند، شغل آدم‏سازی است. اگر آدم بسازیم، مملکت ما نجات پیدا می ‏کند. همیشه آدم‌ها هستند که مقدرات کشور‌ها را در دست می‏گیرند. اشخاصی که ملت‌ها را می‏توانند نجات بدهند و کشور را می‏توانند آباد کنند و دنیا و آخرت ملت را می‏توانند تعمیر کنند فرهنگی‌ها هستند. پس فرهنگ یک کارخانۀ آدم‏سازی است؛ چنانکه انبیا هم برای همین معنا آمدند آدم درست کنند.

 جهانگیرآشنا با بیان اینکه: در جامعه انسانی، اساسی‌ترین کار، تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می‌کشد معلم است. معلمی به هر گونه تلاشی که برای هدایت، تکامل و آموزش انسان صورت می‌گیرد، اطلاق می‌شود. از همین روست که پیامبران، معلم بشر خوانده می‌شوند. دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.