آسیه مجیدی مهر

ویژه برنامه قدر و قلم در شهرستان کهگیلویه برگزار شد/درخشان:در دین مقدس اسلام همواره رابطه تنگاتنگ و در هم تنیده ای بین هنر و دین بوده و خواهد بود/خوشنویسی کهگیلویه ظرفیتی فرا استانی است

ویژه برنامه «قدر و قلم» یا حضور هنرمندان و فعالین فرهنگی در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
کد خبر : 50328
تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردین 1402 - 13:15

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،،مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد پنجشنبه شب در ویژه برنامه «قدر و قلم» که به همت انجمن خوشنویسان بلادشاپور​در فرهنگسرای ارشاد شهرستان کهگیلویه برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع)​افزود: امیدوارم بتوانیم بهره کافی را از شب‌های قدر و ماه پر برکت رمضان ببریم.

امین درخشان تصریح کرد: چندین سال است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه به همت خانه خوشنویسان بلادشاپور همواره یک گریز و پیوستی به مسائل فرهنگی و هنری از منظر هنر تأثیر گذار و با ارتباط خوشنویسی در همه عرصه‌ها و موضوعات اجتماعی و فرهنگی داشته است که شایسته تقدیر است.

درخشان با اشاره به برگزاری این برنامه به مناسبت شب‌های قدر و شب ۲۳ ماه رمضان خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به سیر و تحولات تاریخی بین هنر، دین و مذهب در همه ادیان داشته باشیم به طور ویژه در دین مقدس اسلام همواره رابطه تنگاتنگ و در هم تنیده ای بین هنر و دین بوده و خواهد بود.

وی یکی از دلایل متجلی دین و مذهب در همه ادیان بخصوص در عرصه اجتماعی را اثر شگرف هنر، آثار و تولیدات هنرمندان خواند و گفت: هنرمندان در واقع با خلق آثار زیبا و ارزشمند خود بخصوص در عرصه‌های دینی، خلاقیت و هنرمندی خود را به منصه ظهور رسانند تا شاهد آثار و برکات هزاران مفاخر ارزشمند هنری باشیم.

درخشان با بیان اینکه در دوره عمر پر برکت جمهوری اسلامی ایران آثار ارزشمند و بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های اسلامی و انقلابی با دستان توانمند هنرمندان رقم خورد، بیان کرد: سالانه نمود هزاران اثر فاخر از هنر در عرصه‌های سینمایی، خوشنویسی و تجسمی را مشاهده می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نمودی از این جلوه و حرکت را در تلفیق و تدبیر برگزاری برنامه با عظمت شب‌های قدر و کتابت و خوشنویسی قرآن عنوان کرد و افزود: خوشنویسی کهگیلویه ظرفیتی فرا استانی را بوجود آورده که بالاترین سند الهی و بزرگترین قانون اساسی اسلام کتابت و خوشنویسی می‌شود.

درخشان با ابراز امیدواری از همکاری و حمایت‌های فرمانداری کهگیلویه خاطر نشان کرد: مقدمات برگزاری یک جشنواره خوشنویسی منطقه‌ای در سال ۱۴۰۲، با حضور هنرمندان از خطه زاگرس در کهگیلویه فراهم شده است.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های فرماندار کهگیلویه برای کمک به توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی و پیگیری‌های نماینده مردم کهگیلویه در گرفتن اعتبار پلاتوی فرهنگسرای دهدشت گفت: اعتبار قابل ملاحظه‌ای به مبلغ یک میلیارد برای تکمیل پلاتو تخصیص داده شده است.

وی همچنین به آماده کردن یک بسته فرهنگی و هنری مجزا برای سفر دوم رئیس جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: این بسته شامل پروژه‌های عمرانی و طرح‌های هنری و فرهنگی در کهگیلویه، دیشموک، قلعه رئیسی، سوق و بخش‌های همجوار برای گسترش زیر ساخت‌های فرهنگی است.

در پایان این برنامه از خانواده زنده یاد امین ​مشایخ ​یکی از هنرمندان و خوشنویسان کهگیلویه ،صادق حاج هاشمی رئیس انجمن خوشنویسان بلادشاپور و همچنین حمایت‌ها و کمک‌های خیرخواهانه احسان تابش نژاد در حوزه فرهنگ و هنر تقدیر و قدردانی شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.