۰ نظر
۲۴۳ بازدید

داود طلوعی مطلق

ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در مدرسه شهیده سمیه مجری طرح شهید بهنام محمدی بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی

ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در مدرسه شهیده سمیه مجری طرح شهید بهنام محمدی بسیج دانش آموزی شهرستان بهمئی برگزارشد
کد خبر : 1034
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 - 12:26

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا،در ابتدای این مراسم صادق جریده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و تبریک هفته دفاع مقدس گفت:جنگ عراق علیه ایران هشت سال به درازا کشید و این مدت رکورد طولانی‌ترین جنگ حتی طولانی‌تر از جنگ جهانی دوم در قرن بیستم را رقم زد. جنگی که جغرافیای وقوع آن، گسترده و متنوع بود و در حالی که در طول صدها کیلومتر مرز زمینی رخ داد، اما محدود به زمین نبود و هوا و دریا و شهرها را هم در بر می‌گرفت ونظامی و غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌داد.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی عرفانی نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی به چرایی مقدس بودن جنگ ۸ساله پرداخت.

حجت الاسلام عرفانی گفت:تفسیر امام از جنگ و علل آن صرفاً مادی و جهانی نبود او جنگ را «الخیر فی ماوقع» تفسیر می‌کرد و این تفسیر تنها عبارتی زیبا نبود بلکه زیبایی عالمی دیگر را پیش می‌نهاد.

وی گفت:در این عالم و در این جهان تفسیری، ارتباطی استوار و راسخ میان رهبر و رزمندگان پدیدار می‌ساخت و آن را محکم می‌کرد. این صمیمیت در ارتباط با همه اقشار جامعه نمایان بود و جنگ هم از این تعامل صمیمانه و معنوی بهره و سهم خود را می‌برد.

حجت الاسلام عرفانی گفت:جنگ، دفاع مقدس است از آن جهت که دفاع درقبال تجاوز نامشروع علیه باورها، تاریخ، هویت و جغرافیای یک ملت آزاده بود.

وی درپایان گفت:همه قدرت های جهانی در انگیزه صدام برای قلع و قم انقلاب اسلامی ایران هم‌داستان و همراه بودند. رزمندگان فقط به خدا وصل می‌شدند و تنها از او مدد می جستند، ندای قرآنی را که؛ «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره بأذن‌الله»  و این نوع آیات ورد زبان آنان بود و در به‌خاک افتادن هر اسطوره‌ای از رزمندگان آیات جهاد را بدرقه آرامش می‌ساختند (ولاتحسبن‌الذین قتلوا فی‌سبل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.