داود طلوعی مطلق

ویژه برنامه هفته پدافند غیر عامل در واحد مقاومت بسیج دانش آموزی دبیرستان حضرت رقیه

ویژه برنامه هفته پدافند غیر عامل در واحد مقاومت بسیج دانش آموزی دبیرستان حضرت رقیه برگزار شد.
کد خبر : 14843
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 - 11:13

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا غلامعلی مویدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت: اهمیت پدافند غیرعامل در مقابله و پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌ها، اظهار کرد: با اجرای مانورها باید آسیب‌پذیری‌ها را کاهش داد به طوری که بتوان در برابر تهدید پایداری کرد تا آسیب‌ها به حداقل ممکن برسد.

این مسئول ادامه داد: جامعه نیازمند پیشگیری است و پدافند غیرعامل، خود بنیان و اساس این پیشگیری بوده وهمه روزها و هفته‌ها را باید روز و هفته پدافند غیرعامل دانست چراکه این نکته آنقدر اهمیت دارد که باید به صورت یک فرهنگ در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود.

در ادامه سرهنگ پاسدار مهدی غلامی نژاد جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی : پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است همچنین در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

غلامی نژاد با اشاره به برگزاری مانور پدافند غیرعامل در مدارس این شهرستان، خاطرنشان کرد: همکاری سازمان‌ها و نهادهای دخیل در پدافند غیرعامل از جمله شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، شورای شهر و … برای آموزش و آگاهی دانش‌آموزان لازم و ضروری هست.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی : آموزش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف باید جدی گرفته شود و دانش‌آموزان با اجرای برنامه‌های مختلف در مدرسه، آماده نقش‌آفرینی در جامعه می‌شوند و مدارس باید دانش‌آموزان را برای حضور فعال و موثر در جامعه آماده کند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که در کنار آموزش‌ها و مهارت‌های تحصیلی فراگیری مهارت‌های مقابله با بحران و مدیریت در چنین شرایطی هم ضروری است و باید از ابتدا در کنار آموزش‌های تحصیلی آموزش این موارد به دانش‌آموزان هم مد نظر باشد و از آنجایی که پدافند غیرعامل ماهیتی پیشگیرانه و بازدارنده دارد، هفته پدافند غیرعامل فرصتی است تا با اجرای برنامه‌های موثر در فضاهای آموزشی و همین‌طور دستگاه‌های اجرایی، به تبیین اهمیت این موضوع پرداخته شود.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.